Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Dat wordt duimendraaien…
See, buy, fly C5 V6
xm_turbo schreef:Dat wordt duimendraaien…
zal het zeer binnenkort wel horen.. ze gaat vanavond richting garage en dan krijg ik voor de komende tijd een ax als leenauto
vandaag ga ik ook even het voorbumpertje monteren foto’s volgen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Vraag gelijk aan de garage of ze de rembanden van de automaatbak kunnen afstellen, er zit een “kickdown-remband” die je van buiten kan verstellen (stelschroef achter de oliepomp die buiten op de bak zit) en er zit een remband voor het gewonen overschakelen die je kan afstellen als je het carter van de automaatbak verwijderdt (op zich redelijk simpel).
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Chevron schreef:Vraag gelijk aan de garage of ze de rembanden van de automaatbak kunnen afstellen, er zit een “kickdown-remband” die je van buiten kan verstellen (stelschroef achter de oliepomp die buiten op de bak zit) en er zit een remband voor het gewonen overschakelen die je kan afstellen als je het carter van de automaatbak verwijderdt (op zich redelijk simpel).
Groeten Gijs.
zal ik doen dank je hij had het er al over dat als ie gereviseerd moest worden dat ik haar maar beter weg kon doen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ben ik het niet mee eens.
Ok, een bakrevisie kost 1500 euro en het kost een dag om in en uit te bouwen. Maar kijk eens wat je op een nieuwe auto moet afschrijven.
Als de auto verder goed is, lekker mee aan de gang.
Je kunt er ook een andere automaat in zetten en hopen dat deze het nog lang voldhoudt.
Domme vragen bestaan niet.
Dat is mijn idee ook wel eigenlijk.
Als de rest goed is, alleen de autmaatbak is f%cked up, dan
toch overwegen de bak te reviseren.
Ik zou dat bij mijne in iedergeval wel doen, mocht die het begeven.
Dit zijn natuurlijk de dure klussen, dat is zeker waar. Maar als die
daarna met ,normaal regulier, onderhoud weer jou bevredigd.
Tja, dan is het goed te doen.
Ik heb laatst mijn garage gevraagd om de distributieriem te
vervangen. Waarop mij werd verteld dat dit een dure grap was.
Maar daarna rij ik wel weer prettig, en ik hoop voor een volgende
120 dKm.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
ook ik ben het wel een beetje met jullie eens maar ik kan me ook in het punt van de garage vinden ,de km stand is dubieus en de wagen heeft achter ook schade gehad en daardoor is nu de boel achter aan het rotten waar de trekhaak ook hoort te ziiten ( heeft er ook aan gezeten.. ) trekken met deze auto is uit den boze !!
dus ja wat is nu wijsheid alle goede nieuwe onderdelen er weer af en weer op een ander drukken deze klaar maken of gewoon van de roze wolk afstappen en die v6 automaten maar gewoon vergeten.. de wagen kost nu al incl aankoop 2300 euro ,tel daar het reviseren van de automaat en het inbouwen bij op dan zit je al op zo’n 4000 euro en dan is er nog laswrk ivm de schade dus ik kan me ook prima in zijn advies indenken
ik wacht gewoon zijn belletje af en rijdt in die tussentijd nog even in zijn rammelende leen ax..
maar ik ben wel een beetje ten einde raad
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
wat vraag je voor die morettes?
en is het achter verrot, aan het rotten of een beetje roest?
4000,- is wel een erg hoop geld idd…
edit: ohnee wacht… het totaal is 4000,-... kennet toch….?
ieksEmmu schreef:wat vraag je voor die morettes?
en is het achter verrot, aan het rotten of een beetje roest?4000,- is wel een erg hoop geld idd…
edit: ohnee wacht… het totaal is 4000,-... kennet toch….?
doe maar een goed bod via pb voor de morettes mocht het hele feest niet doorgaan mag je ze wel overnemen..
het achterste is echt verrot en die 4000 euro is ex het rotte laten maken..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
dat gerotte kan toch niet meer dan 1000,- gaan kosten?
Je hebt een schitterende groene voiture, nog mooi in de lak, morettes & spoiler, rijdt perfect met nieuwe bollen en uitlaat… ff laten lassen…
STICK TO IT!
mn 2.0i: aankoop 2500,- + (onderhoud vanaf 2004) 3600,- + (zometeen apk & koppeling) ±1000,- = wie is hier nou gek?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
xm'metje schreef:ook ik ben het wel een beetje met jullie eens maar ik kan me ook in het punt van de garage vinden ,de km stand is dubieus en de wagen heeft achter ook schade gehad en daardoor is nu de boel achter aan het rotten waar de trekhaak ook hoort te ziiten ( heeft er ook aan gezeten.. ) trekken met deze auto is uit den boze !!
dus ja wat is nu wijsheid alle goede nieuwe onderdelen er weer af en weer op een ander drukken deze klaar maken of gewoon van de roze wolk afstappen en die v6 automaten maar gewoon vergeten.. de wagen kost nu al incl aankoop 2300 euro ,tel daar het reviseren van de automaat en het inbouwen bij op dan zit je al op zo’n 4000 euro en dan is er nog laswrk ivm de schade dus ik kan me ook prima in zijn advies indenken
ik wacht gewoon zijn belletje af en rijdt in die tussentijd nog even in zijn rammelende leen ax..
maar ik ben wel een beetje ten einde raad
Het zit je niet echt mee met Xm’s en automaten.
Als de achterkant echt zo slecht is en al verrot is door slecht gerepareerde schade heb je al een goede conclusie getrokken.
Als ik je een tip mag geven , ga opzoek naar een goede XM met handbak en schroef daar alle nieuwe onderdelen op
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
heerlijk al die verschillende meningen…
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
ieksEmmu schreef:dat gerotte kan toch niet meer dan 1000,- gaan kosten?
Je hebt een schitterende groene voiture, nog mooi in de lak, morettes & spoiler, rijdt perfect met nieuwe bollen en uitlaat… ff laten lassen…
STICK TO IT!
mn 2.0i: aankoop 2500,- + (onderhoud vanaf 2004) 3600,- + (zometeen apk & koppeling) ±1000,- = wie is hier nou gek?
Dat mooi in de lak valt ook wel mee. Roy heeft ‘m weliswaar goed gepoetst, maar een echt diepe glans zit er niet in. Hier en daar zie je door de lak ook shuurstrepen en plamuurranden van onderliggend schadeherstel. Toch voorbeelden van op zijn minst matig schadeherstel.
Groet,
L
Koop idd een xm met handbak!
Ff shoppen in duitsland en je hebt voor die prijs een prachtige v6.24 handbak type2!!
Pb maar als ik moet zoeken
Xsara_Coupe
Het ligt eraan of je er nog lang mee wilt doorrijden. En of de auto er na deze reparaties er een tijdje tegen aan kan.
Als je de auto na een jaartje al weg wilt doen, is het niet verstandig. Je zal hoogst waarschijnlijk niet de reparaties met de verkoop eruit kunnen halen.
Ik wil aan mijn XM V6 ook nog het een en ander doen, maar ik twijfel ook over een handbak V6. Dus ik moet voor mezelf ook het een en ander op een rijtje zetten.
Greetz Toolman
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm