1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
klepper, de dappere 16v van hel1 (op naar het volgende)
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 11 maart 2007 11:22 PM

tja, ik moest ook voor deze auto maar eens een draadje maken.

ik rij alweer een jaar met de auto, tot volle tevredenheid, en hoewel ik eigenlijk type1 bx-en leuker vind mag deze blijven, geen diskussie! zoals ik al eens in een topic schreef: liefde maakt blind (of zoiets, want het is uiteindelijk maar een auto)

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Keesjr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-09-2006

Gepost: 11 maart 2007 11:24 PM
  [ # 1 ]

Huh? Kleppie is dat afgeleid van zestienklepper?

gun police bent u ook zo’n fan van de politie??

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 11 maart 2007 11:25 PM
  [ # 2 ]

Nu nog wat mooie foto’s misschien? Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 11 maart 2007 11:30 PM
  [ # 3 ]

vandaag de auto gewassen. anderen doen dit regelmatig, ik moet bekennen dat het bij mij het vermelden waard is.
meteen de nieuwe-oude achterlichten gemonteerd, en we hebben weer type 1/2 achterlichten zonder scheuren.
gisteren een andere hoedenplank gekregen zodat ik die achterlijke konstruktie die ik nu heb kan veranderen (erfenis van vorige bezitters). maar toch eerst maar andere speakers scoren.
ook gisteren andere tandwielen voor een vijfde versnelling gekregen. ik wil minder toeren in zijn vijf draaien. en met de eerste vier versnellingen kan ik gewoon door blijven scheuren. het is de bedoeling dat deze auto mijn kilometervreter wordt, en is.
dat versnellingsverhaal is projekt F, maar wel opeens een stuk concreter geworden doordat ik nu een plastic zakje met tandwielen heb.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 11 maart 2007 11:31 PM
  [ # 4 ]
Keesjr schreef:

Huh? Kleppie is dat afgeleid van zestienklepper?

yes, en van klepper, zoals wielrenners soms genoemd werden in de zin van klasbak.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 11 maart 2007 11:32 PM
  [ # 5 ]
Daan88 schreef:

Nu nog wat mooie foto’s misschien? Wink

jaja, ik had er niet op gerekend dat ik de auto ging wassen anders had ik wel een cameraploeg besteld, maar ik zal er aan werken één dezer dagen

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 11 maart 2007 11:36 PM
  [ # 6 ]

en meteen de eerste vraag:

ik heb vanmiddag weer een ruitenwissersproeierpompje genekt. dat was de vijfde dit jaar! gewoon door de ruiten te sproeien, en gewoon met vloeistof in het reservoir.
kan iemand me een idee geven van wat de oorzaak kan zijn? en weet iemand een remedie hiervoor? anders ben ik bang dat ik persoonlijk voor een schaarste van deze pompjes ga zorgen, waardoor onze hobby weer een stukje duurder wordt.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 maart 2007 11:50 PM
  [ # 7 ]
hel1 schreef:

en meteen de eerste vraag:

ik heb vanmiddag weer een ruitenwissersproeierpompje genekt. dat was de vijfde dit jaar! gewoon door de ruiten te sproeien, en gewoon met vloeistof in het reservoir.
kan iemand me een idee geven van wat de oorzaak kan zijn? en weet iemand een remedie hiervoor? anders ben ik bang dat ik persoonlijk voor een schaarste van deze pompjes ga zorgen, waardoor onze hobby weer een stukje duurder wordt.

HUH ? Shocked

Hoe krijg je het voor elkaar ? Surprisedops:

In de 16 jaar (en 16 BX’en) heb ik dat nog nooit gehad…wel dat ze verstopt zitten en zo….maar het motortje zelf heb ik nooit problemen mee gehad.

Mocht je er echt mee omhoog zitten dan mag je van mij wel die van mijn achterste sproeier hebben hoor (gratis)...als die tenminste hetzelfde is. (weet ik eigenlijk niet)....die heb ik namelijk afgekoppeld, wist alleen nog maar en sproeit niet meer. Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 maart 2007 12:27 AM
  [ # 8 ]

Is het iets aan de ruitensproeier wat de vloeistof daadwerkelijk aanraakt wat aan gort is ? Want dan heb je misschien (te) agressieve ruitensproeiervloeistof. Bij een Eend mag je bijvoorbeeld geen alcoholhoudende ruitenwisservloeistof gebruiken. Nou is een BX geen Eend, maar het materiaal kan hetzelfde zijn.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 12 maart 2007 12:32 AM
  [ # 9 ]
mssl schreef:

maar ik zou best mijn 5de vernelling wat minder toeren willen laten maken! Cool
Ik ga dit project dan ook even goed volgen…..gaat dit spoedig gebeuren hel1?

Ik heb iniedergeval nog een versnnelingsbak over…dus zou even kunnen uitproberen. Razz

projekt F staat niet boven aan de lijst, maar is ook weer niet zo’n verschrikkelijk groot projekt als ik de experts mag geloven. de 5 is vrij eenvoudig te bereiken en te wisselen, zonder de hele motor er uit te halen. ik heb gisteren gezien hoe dat gaat bij de donorbak. waar ik graagh meer over wil weten is wat het me oplevert. “iedereen” zegt dat een td bak 5 te weinig toeren maakt voor het blok. en een d-bak 5 zou precies goed zijn. ik heb nu de d tandwielen, maar ik probeer nu precieze getallen te achterhalen. (ik heb ze wel eens ergens gezien, maar kan het niet meer vinden).
en wanneer het gaat gebeurten? ach ik wist ook niet dat ik vandaag de auto ging wassen. ik ga eerder plannen voor de gt en de gt/digit conversie.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 12 maart 2007 12:36 AM
  [ # 10 ]
Lelijke Eend schreef:

Is het iets aan de ruitensproeier wat de vloeistof daadwerkelijk aanraakt wat aan gort is ? Want dan heb je misschien (te) agressieve ruitensproeiervloeistof. Bij een Eend mag je bijvoorbeeld geen alcoholhoudende ruitenwisservloeistof gebruiken. Nou is een BX geen Eend, maar het materiaal kan hetzelfde zijn.

moeilijk, ik moet er eens goed naar kijken. meestal gaan ze gewoon weg en gaat er een andere in.
het gebeurt altijd na ongeveer een sekonde sproeien, en dan stopt het motortje. eerst dacht ik dat ik ze droog liet draaien maar er zit gewoon nog vloeistof in. en het maakt niet uit of het water is of vloeistof

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 12 maart 2007 02:01 PM
  [ # 11 ]

Misschien zijn je pompjes helemaal niet stuk maar is de bedrading niet zo goed meer, heb ik ook al een paar keer gehad. Als je dan aan de stekkertjes wiebelt dan doet ie t soms weer. Paar goede stekkers eraan en sindsdien werkt het allemaal weer perfect.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 12 maart 2007 04:54 PM
  [ # 12 ]

uit een ander topic:

Ijs schreef:

ja maar we praten hier over diesel he..

TurboD bak doet 2800 RPM @ 120, TZD doet 3200 RPM @ 120

Opvallens trouwens dat ruitewisserpompje! toen ik mijn 16V kocht deed die van de voorruit het ook niet, en heb ik voor de APK die van de TRI er maar in gezet, en die is inmiddels ook al overleden Shocked

Voor de 16V heb ik nog nooit een kapot pompje gehad Confused

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 12 maart 2007 05:15 PM
  [ # 13 ]

ik zal eens naar de stekkers kijken, hoewel we die pompjes wel nog geprobeerd hebben met wat rommelwerk, en de andere pompjes altijd meteen werken.
eigenlijk denk ik dat er een andere oorzaak is.

iemand een idee??

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 maart 2007 05:44 PM
  [ # 14 ]

Met terugwerkende kracht alsnog gefeliciteerd met de aanschaf van “kleppie”. Wat betreft verhoudingen: ik vraag mij af of die td 5 zo’n slechte keuze is. Ik ben eerder op het verkeerde been gezet doordat ik teveel dacht aan de normale gti bak. DIE heeft een hele korte 5 en lange eindreductie. Als je daar een lange 5 in zet, krijg je tussen de 4 en 5 een gat van hier tot Tokyo. Echter, een 16v heeft een hele korte E (62/14 geloof ik) en dan zou een TD 5 (25/38 ) nog best wel lollig kunnen uitpakken.

Ik weet niet of het hetzelfde is:

405 MI 16
1 2.923
2 1.850
3 1.280
4 0.969
5 0.757
E 4.429 (62/14)

Een 5 van een TD is 0,657

Uitgaande van bovenstaande cijfers krijg je het volgende:

Betekent dat de 5 van een TD ong. 15 % langer is. Een toerentaldaling van 15 % levert je een toerentaldaling van 3600 @ 120 naar 3140 @ 120

Tevens heb je dan volgens mij dezelfde 5 als van een BX diesel nou. Maar in combinatie met een kortere E levert je dat dus meer toeren dan een BX diesel.

Volgens mij kun die 5 van de TD dus idd wel eens proberen. Ik geloof alleen niet dat er nog verhoudingen tussen zitten. Of je moet weer met eindreducties gaan klooien.

Het wisselen van de 5 is niet zo erg moeilijk. Enige speciale gereedschap dat je nodig hebt is een dikke spijker en een hamertje om de schakelvork van de 5 los te maken, plus een 12-kantige dop 28 om de tandwielen van de assen te kunnen halen.

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 12 maart 2007 11:56 PM
  [ # 15 ]

Ik zit ook wel eens te denken aan een aanpassing van mijn bak, maar ik zou hem zelf eerder korter dan langer maken. 217 k/u mag toch niet in Nederland, dus zou ik een 5 willen waarin de top rond de 190 zit. En dan de rest ook wat korter, dus minder topsnelheid maar meer acceleratie (en meer motorgeluid, maar dat is in een 16v geen straf Wink).

Weet iemand trouwens of er verschil zit in de versnellingsverhoudingen van een Mk1 en Mk2?

Edit: ik vond nog dit lijstje, heb ik eens ergens op het net gevonden, verhoudingen van een Mk1:
1st : 2.92:1
2nd : 1.85:1
3rd : 1.28:1
4th : 0.97:1
5th : 0.76:1
R : 3.33:1
Final drive : 4.43:1

Profiel  
 
 
1 van de 11
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook