inderdaad, een match denk ik
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Even een verlate reactie op mijn 5e versnelling.
Ik heb dus de 135 pk 2.0 i 16v in mij bx met gewone bx wielen(zelfs nog aan de kleine kant)
Mijn tellerunit geeft idd te veel aan, maar een bx teller gebeuren past niet in een xantia bak tenminste niet met het versterkt diff dat op een xantia bak zit.
Het is ook niet echt geweldig om dit met een bx 16v te vergelijken, maar ik heb voor snelweg cruise werk een heerlijk 5e versnelling uit een bx turbo dieselbak, maar ik rijd ook veel binnen door met deze auto en dan vindt ie deze 5 echt niet lekker. Zodra je boven de 85-90 echt kms rijdt pakt ie hem best aardig op. Op de snelweg rijdt ik 120 echt kms op 3000 toeren dus daar zijn geen problemen. Binnen door rijdt ik meestal erg lang in zijn 4.
De xantia bak die eraanhangt is van een 2.0i 16v break en is dus intakt als zijnde xantia bak op de 5e na.
Als ik het verhaal zo lees kom je met een bx bak toch op hetzelfde neer?
mzzls
Erik Hannewijk
Erik Hannewijk schreef:De xantia bak die eraanhangt is van een 2.0i 16v break en is dus intakt als zijnde xantia bak op de 5e na.
Als ik het verhaal zo lees kom je met een bx bak toch op hetzelfde neer?
nope.
Een BX 16v bak met TD-5 heeft:
5e versnelling 0,658:1 met eindoverbrenging 4,423:1.
Een Xantia 2.0 135pk met TD-5 heeft:
5e versnelling 0,658:1 met eindoverbrenging 4,158:1.
Dat scheelt dus wel wat.
Even om te begrijpen: Waarom al die ombouwacties van bestaande bakken? Als je relaxt wil toeren is een BX-D bak inclusief eindoverbrenging toch perfect voor een 1.9 16v / 2.0 16v?
rb schreef:
Even om te begrijpen: Waarom al die ombouwacties van bestaande bakken? Als je relaxt wil toeren is een BX-D bak inclusief eindoverbrenging toch perfect voor een 1.9 16v / 2.0 16v?
Een 5 overzetten is wel heel wat minder werk dan een complete bakwissel, vandaar.
Erik Hannewijk schreef:
Mijn tellerunit geeft idd te veel aan, maar een bx teller gebeuren past niet in een xantia bak tenminste niet met het versterkt diff dat op een xantia bak zit.
Oei, daar zeg je zowat. Goed om te weten mocht ik een versterkt diff op de kop tikken.
en buiten dat het minder werk is, je behoud in de eerste versnellingen de gewenste 16v karakteristiek. en dat is iets wat ook een hoop waard is.
overigens is de td-bak gevonden, dus projekt F krijgt een spoedig vervolg!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
km/u…......toeren
50…..........1349
60…..........1618
70…..........1888
80…..........2158
100…........2697
120…........3237
140…........3776
160…........4316
dat is wat je volgens mijn gegevens als nieuwe waardes krijgt na vervanging van de standaardvijf door een TD-vijf
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
mpostma schreef:
Erik Hannewijk schreef:
Mijn tellerunit geeft idd te veel aan, maar een bx teller gebeuren past niet in een xantia bak tenminste niet met het versterkt diff dat op een xantia bak zit.
Oei, daar zeg je zowat. Goed om te weten mocht ik een versterkt diff op de kop tikken.
Je zou het even na moeten vragen bij Stoterstangen90 of Web ben er toen met hun mee bezig geweest. Ging toen iig niet toen we mijn sportje om aan het bouwen waren. Nu is er bij hun al wat meer bakkensleutel kennis bij gekomen dus die weten dat.
@ rb
Omdat er in mijn o,bouw project een xantia bak aan hangt is het heerlijk om op te trekken ding is zo op snelheid, maar op de snelweg zat ik in mijn 5e met 120 ergens in de 4500 toeren en dat komt weer door de kleine bx wieltjes, vandaar dat wij er toen een td 5 in hebben gedaan, maar mischien ruil ik die eerdaags om voor een bx diesel break 5, omdat ik veel binnendoor rijdt met deze auto en dan zit ik weer in zijn 4 omdat zijn 5 echt te weinig toeren geeft. Op de snelweg is het wel fijn.
mzzls
Erik Hannewijk
Erik Hannewijk schreef:vandaar dat wij er toen een td 5 in hebben gedaan, maar mischien ruil ik die eerdaags om voor een bx diesel break 5, omdat ik veel binnendoor rijdt met deze auto en dan zit ik weer in zijn 4 omdat zijn 5 echt te weinig toeren geeft. Op de snelweg is het wel fijn.
hé, ik heb er nog wel eentje voor je!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:Erik Hannewijk schreef:vandaar dat wij er toen een td 5 in hebben gedaan, maar mischien ruil ik die eerdaags om voor een bx diesel break 5, omdat ik veel binnendoor rijdt met deze auto en dan zit ik weer in zijn 4 omdat zijn 5 echt te weinig toeren geeft. Op de snelweg is het wel fijn.
hé, ik heb er nog wel eentje voor je!
hahaha nee jij heb de verkeerde ik moet een BE3 hebben maar die ligt al klaar
mzzls
Erik Hannewijk
oh ja, klopt! ik heb BE1
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:oh ja, klopt! ik heb BE1
Maakt voor de tandwielen trouwens niet uit hoor.
dus ik heb er wel 1 (en erik ook)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:dus ik heb er wel 1 (en erik ook)
haha okee maakt dus niet uit. Wij(pytrik en ik) dachten dat dat wel verschil had, maar enkel de schakelvorken dus.
mzzls
Erik Hannewijk
kleppie gaat nu een tijdje uit logeren. hij staat bij mijn ouders, m’n moeder mag er in rondrijden en is daarmee de snelste 65-plusser van de regio, dus pas maar op.
projekt F gaat gewoon door, maar daar het GT-tje naar de APK moet, ga ik daar een tijdje mee rijden en aan knutselen. tenslotte moet ie een fusie met die arme duitser aangaan en daar moet ie goed voorbereid aan beginnen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ik mis hem nu al
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar