Parrot CK3100 carkit
shoutje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 12 maart 2007 01:30 AM

Zojuist een Parrot CK3100 carkit in mijn Picasso gemonteerd en kom tot de volgende conclusie.

Als de auto wordt geopend (remote) springt de carkit meteen aan en niet zoals de gebruiksaanwijzing schrijft pas na het omdraaien van de contactsleutel.

Bij het sluiten van de auto (remote) blijft de carkit nog enkele minuten aan tot het bericht ‘tot ziens’ verschijnt en du niet zoals de gebruiksaanwijzing schrijft d.m.v. de contactsleutel omdraaien.

Iemand ervaring m.b.t. bovenstaande?

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 12 maart 2007 09:55 PM
  [ # 1 ]

jij hebt de geschakelde plus zeker van de iso stekker van de radio afgetapt (aansluiting 3?) dit is een data draad die je niet mag gebruiken.
je moet je geschakelde plus van een ander punt aftakken anders kan het flink mis gaan.
heb toevallig net deze week een bsi moeten vervangen die op dezelfde manier was aangesloten (ook met een parrot) en geloof me dat de klant even goed zuur keek.

nogmaals de aansluitingen 2 3 en 4 van de iso connector mag je niet gebruiken voor andere doeleinden dan een originele radio.

Profiel  
 
shoutje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 13 maart 2007 12:19 AM
  [ # 2 ]

@sat2000,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb alleen gebruik gemaakt van de ISO stekkers en verder géén enkel draadje gebruikt.

M.a.w. ik heb géén verdere kabels verbonden/doorgeknipt/doorgelust/afgetapt etc. en dus alleen gebruik van de ISO stekkers, plug and play. (zie afbeelding beneden)

Helaas is mij niet helemaal duidelijk wat je precies bedoelt en wat ik misschien verkeerd doe.

Op zich is het voor mij géén probleem dat de Parrot bij het openen van de portieren of na twee minuten na het sluiten van de portieren pas aan- of uitschakeld, ik zocht alleen zekerheid. Maar na het lezen van jouw bericht heb ik toch wat buikpijn.

Bedoel je met met de aansluitingen 2 3 en 4 van de iso connector de kleuren Geel/Blauw/Oranje oftewel Mute In 2/Mute In 3/+12V Memory van de Parrot zoals omschreven in het volgende PDF:  

Profiel  
 
sat2000
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 23-10-2006

Gepost: 13 maart 2007 10:35 PM
  [ # 3 ]

bij deze set is idd een standaard stekkerset geleverd voor de iso connectoren die in de auto zitten.
als jij de zwarte ‘‘voedings’’ connector van de auto neemt zie je dat pin 1 leeg is (die is voor de mute) pin 2 3 en 4 zijn allemaal wel bebraad, maar de kleuren weet ik even niet uit mijn hoofd.
echter wat ik mij wel meen te herinneren is dat op de stekker van de parrot op pin 3, 2 oranje draden zijn aangesloten die voor de geschakelde plus zijn. deze draden zijn worden in de picasso dus gevoed door de van+ die idd na 2 minuten uitvalt.
deze aansluiting mag je dus niet maken, en voor deze 2 oranje draden zal je dus een andere geschakelde voeding moeten zoeken.

hoop dat je het een beetje begrijpt, lig momenteel plat met migraine dus ik ben wat warrig

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 14 maart 2007 01:10 AM
  [ # 4 ]

Bij de parrot kan je ook twee draden wisselen, staat in je boekje. Dat is dan voor auto’s waar bij de aansluiting net iets anders zit.

Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar gewoon ff als herinnering.

Profiel  
 
shoutje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-02-2007

Gepost: 15 maart 2007 09:56 AM
  [ # 5 ]

Bedankt voor alle reacties en advies, ik ga vandaag nog één en ander uitproberen.


———-


Werkt uitstekend nu!

Nogmaals bedankt voor alle feedback.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook