Wellicht dta het gewenning is maar het volgende valt me op.
Hie rin Utrecht zijn er wat verkeerspleinen die kwa asfalt niet meer top zijn. Richels in het wegdek dus.
Als ik dara met mijn zx overheen ging kon ik dat met vrij hoge snelheid doen en de zx bleef perfect met alle wielen in het spoor.
Met de Xm is me opgevallen dat ook met lagere snelheid je het idee krijgt dat de achterwielen dan toch , zij het klein, een stapje opzij doen.
Ik ben niet aan het scheuren met de Xm, daar leent die wagen zich helemaal niet voor. maar waar kan dat in zitten?
Kantekening mbt de zx is wel:
die was rondom verlaagd, voorzien van 16” met Michelin Xsalto-2 banden en gele koni rondom op de hardste stand.
De xm heeft standaard 15” met Michelin Energy ( meen ik) en de draagarmen zijn prima in orde. Gen eBMX standen, helemala toppie recht.
Ik moet idd nog wel even de bandespanning controleren, maar volgens mij is die wel ok.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
energy’s zijn ietwat laffe bandjes hoor wink
is mijn bescheiden mening. Ik denk dat dat al een boel uit zou maken als je er andere banden onder gooit. ( ik had er tot voorkort dikke winterbanden onder zitten en dan ging ie erg strak de bocht om )
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik ken dat gevoel ook wel, maar neem het maar voor lief.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ook in de sportstand?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Maakt niet zoveel uit ( opgeboorde bollekes )
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
ieksEmmu schreef:ook in de sportstand?
Hattuut tegen mij?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ries schreef:ieksEmmu schreef:ook in de sportstand?
Hattuut tegen mij?
neen, u is bekend als anti-hydractive…
maar opgeboorde bollen dus?
misschien af en toe toch minder druk op het slechte wegdek door het “deinen”?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
neen, u is bekend als anti-hydractive…
Ah, ik word een bekende
ik ken dit gedrag eigenlijk niet van een Xm.
Een ZX heeft een meesturende achteras, net als een Xm Ph.II of een Xantia. @gompy wat voor type/bj. Xm heb je?
Ik kan uit ervaring zeggen, dat je kan voelen dat de achterkant zich ‘zet’ - vooral bij slalom of uitwijk, maar ook bij hogesnelheidsbochten (>160km/h) - maar dat deze nooit opzij hoort te stappen.
Waar ik dit gedrag wel van ken is een CX met versleten ADALS.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Had laatst ook in een bocht met een dwarsrichel en ongeveer 50 km/h leek die van mij ook een stapje opzij te doen.
Bouwjaar is 1993.
Maar ik moet zeggen dat ik het idee heb dat die van mij niet helemaal top veert.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Dat zoekerige gedrag heb ik aleen gehad met comfortbollen die op waren. Overigens toen weer de normale bollen gemonteerd, gedoe was over. Veert iets stugger maar rijdt stabieler.
Mark