











































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze is voor de stuurbuis. Weet niet meer of die gelijk zijn.
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=208&returnId=208&itemId=317
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Lospulken met een griptang of platgeknepen dop (9 geloof ik) Ik vervang ze daarna altijd door een inbus boutje.





















Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
als je iets gaat kopen lijkt deze me handiger/veelzijdiger:
http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=208&returnId=208&itemId=302













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik heb het nu ook met een griptang gedaan en bij mijn stuurwissel met een baco volgens mij.
Dacht dat ze beide dezelfde maat hadden.
Die losse dopjes zijn dezelfde prijs als die sleutel dus dat is dan toch handiger.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Stuurwiel en stabistang/versnellingsbak wielewaalboutjes zijn verschillend van maat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste









Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Wielewaal sleuteltje heb ik zelf gemaakt. Aan de schroefkant van de tool een sleufje geslepen met de slijptol, toen de zijkanten dicht gelast. Voor de rest zijn het 2 stukjes rvs rond in een T gelast.
25 euro is ook niet veel voor de kant en klare tool, geen ervaring nee verder.













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Die bedoelen we inderdaad, hij schijnt er in twee afmetingen te zijn.
Bij de Ds voor het stuurhuis en de hoogte instelling op de torsiestang.
waar kan ik de maat controleren op mijn DSuper5 ?
DSuper5 1973 (org. Ned)
HY 1974 (org. Ned)
2CV 1959 (org. Ned)













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Onder de auto bij de voorste en de achterste stabilisatorstang, de achterste is te bereiken als je de afdekkap in de kofferbak verwijderd.
En die bij het stuurhuis zit onder je dynamo bij het appeltje waar de stuurbuis het stuurhuis ingaat.
Ik heb de opening in het dopje gemeten en dat is 6 x 10,5 mm.
DSuper5 1973 (org. Ned)
HY 1974 (org. Ned)
2CV 1959 (org. Ned)






















Totaal aantal Berichten: 3443
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Een van de eerste dingen die ik altijd bij een DS doe is die belachelijke wielewaal boutjes vervangen door standaard inbus. Die Citroen-boutjes liggen vervolgens jarenlag te rammelen in het dashboardkastje voor de originaliteitsfreak die de auto misschien anders niet koopt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop






















Totaal aantal Berichten: 3443
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Trouwens: speciaal gereedschap:
Mij lijkt het erg lastig een grote Citroen (ID/DS, CX, XM, C5, C6) op de weg te houden zonder draaibank, freesbank, perslucht, gas- en zuurstof en MIG en TIG lasapparatuur.
Gek genoeg doe ik dat uitlijnen van de stuuras moeiteloos op het oog zonder speciaal gereedschap.
Maar ja, dat is het resultaat van 50 jaar prutsen aan die dingen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Perslucht en Mig. 20 jaar DS gereden. En iemand goed kennen die een draaibank, freesbank enz enz heeft…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die wielewaalboutjes van de stabilisatorstang kun je ook goed los en vast zetten met de sleutel van je gascilinder van je lasapparaat trouwens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste