Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Een welgemeend hola!
Een maat van me is afgelopen weekend bij de Nürburgring geweest, en na al zijn spannende verhalen lijkt het me wel geinig om daar eens met een partij (snelle) citroëns overheen te rijden.
Is hier interesse voor om dit eens een keertje te doen op een zondag in de lente/zomer?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Hmmm, dit is altijd al een droom van me geweest. Maar jah ik denk niet dat ik het financieel op kan brengen. Het lijkt me wel super gaaf. Maar ik denk dat ik dit pas kan realiseren over een paar jaar als ik werk
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat zijn hier eigenlijk de kosten van, en de risico’s natuurlijk. Het lijkt mij best leuk om daar met mijn eend overheen te gaan namelijk.
patje74 schreef:Wat zijn hier eigenlijk de kosten van, en de risico’s natuurlijk. Het lijkt mij best leuk om daar met mijn eend overheen te gaan namelijk.
Ik denk dat je dat behoorlijk gaat tegenvallen met een Eend.
In het algemeen ga je als je zelf een rondje (of meerdere wilt rijden) het beste doordeweeks (voor de Limburgers onder ons: het circuit is NU open ). De weekenden zijn ‘druk’ in het seizoen en daar wil je niet tussenin rijden.
De kosten zijn dit jaar omhoog gegaan naar € 19 per rondje, er zijn ook diverse kaartjes die meer ronden toestaan met een lager bedrag per rondje: even kijken op http://www.nuerburgring.de.
rb schreef:patje74 schreef:Wat zijn hier eigenlijk de kosten van, en de risico’s natuurlijk. Het lijkt mij best leuk om daar met mijn eend overheen te gaan namelijk.
In het algemeen ga je als je zelf een rondje (of meerdere wilt rijden) het beste doordeweeks (voor de Limburgers onder ons: het circuit is NU open ). De weekenden zijn ‘druk’ in het seizoen en daar wil je niet tussenin rijden.
De kosten zijn dit jaar omhoog gegaan naar € 19 per rondje, er zijn ook diverse kaartjes die meer ronden toestaan met een lager bedrag per rondje: even kijken op http://www.nuerburgring.de.
Doordeweeks lijkt mij ook wel wat. Dat zou voor mij makkelijker zijn denk ik
Alleen nu het financiele gedeelte nog
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
rb schreef:patje74 schreef:Wat zijn hier eigenlijk de kosten van, en de risico’s natuurlijk. Het lijkt mij best leuk om daar met mijn eend overheen te gaan namelijk.
In wat voor zin moet het tegenvallen? Ik heb namelijk echt geen flauw idee van die ring.
Ik bedoel, als het veel bochten zijn, dan zal het prachtig zijn met een eend. Is het veel rechtuit>volgas, tja, dan is het maar saai. (met elke auto)
Daarbij zal ik niet rijden om te racen/winnen, nee, ik zou het doen voor mijn eigen gevoel. En geloof mij, ik zal meer snelheid ervaren met mijn eend bij 100Km/h dan jij in de Activa bij 160Km/h denk ik zo.
En bent onverzekerd natuurlijk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:En bent onverzekerd natuurlijk.
Ja en nee. Tijdens de touristenritjes geldt het normale verkeersregelement en is de Ring feitelijk een tolweg. In theorie heb je daar gewoon dekking.
De verzekeraars zijn echter niet gek. Het simplste is inderdaad om gewoon geen ongeluk te krijgen. Klinkt makkelijk, en dat heb grotendeels zelf in de hand.
@Patje: de hoogteverschillen zijn behoorlijk. M.i. heeft een Eend daar niets te zoeken. De omgeving van de Eifel daarentegen is prachtig.
rb schreef:T(h)ijs schreef:En bent onverzekerd natuurlijk.
Ja en nee. Tijdens de touristenritjes geldt het normale verkeersregelement en is de Ring feitelijk een tolweg. In theorie heb je daar gewoon dekking.
De verzekeraars zijn echter niet gek. Het simplste is inderdaad om gewoon geen ongeluk te krijgen. Klinkt makkelijk, en dat heb grotendeels zelf in de hand.
@Patje: de hoogteverschillen zijn behoorlijk. M.i. heeft een Eend daar niets te zoeken. De omgeving van de Eifel daarentegen is prachtig.
Lijkt me best gaaf en die Eiffel lijkt me ook mooi. Leuk om eens met de Turbo D12 te rijden. Hier komt ie volgens mij ook meer tot zijn recht dan bijv. een slalomcircuit als Wimedo in Lelystad.
Neem je dan wel voldoende ducktape mee, Mechuccio?
Totaal aantal Berichten: 7793
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hmm. Het zou wel heel erg gaaf zijn. Ik hoef echt geen supersnelle rondes te rijden ofzo… maar een keer lekker het gas open op De Ring..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Hmmm, van de zomer mn V6 uit de stal halen om een rondje te gaan scheuren…?
Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
rb schreef:T(h)ijs schreef:En bent onverzekerd natuurlijk.
Het lijkt mij ook wel leuk om te gaan, maar dan wel met de eend! En hoezo een eend hoort er niet thuis?
Ik denk dat je met een beetje doorrijden een goede tijd neer kunt zetten, zelfs met de eend. Het ligt eraan wanneer jullie een keer gaan, maar op zich wil ik wel een uitdaging aan gaan!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
jaco schreef:Neem je dan wel voldoende ducktape mee, Mechuccio?
HAHAHA geloof dat maar! ik sta liever met een lege tank dan met een lege rol ducktape
En inderdaad is het misschien gezien de drukte niet zo handig om een zondag te pikken, alhoewel als ik de foto’s bekijk die die maat van me gemaakt heeft, het misschien alleen voor het kijken al erg leuk is
Maar een datum moet hoe dan ook nog geprikt worden…
een dikke ax die afgelopen weekend op de Nürburgring stond.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Eeuuh, mag ik dan met de RX-7 komen?
Lijkt me een leuk duel
btw, op 22 april zitten we met die club weer op de clubspecials op circuit zandvoort. Misschien is het leuk om daar eens iets met Citroen te doen. Vorig jaar was de CX club aanwezig en die reden ook op het circuit. Mooi gezicht was dat
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ik heb vorig jaar nog met een Mazda 323GTR (1.8 16v Turbo) gereden op de ring.
Op normale dagen wil je daar niet rijden met een eend, volgens mij laten ze je niet eens het circuit op, want dat is levensgevaarlijk!!!