WYD schreef:Ik heb vorig jaar nog met een Mazda 323GTR (1.8 16v Turbo) gereden op de ring.
Op normale dagen wil je daar niet rijden met een eend, volgens mij laten ze je niet eens het circuit op, want dat is levensgevaarlijk!!!
En eend is sowieso levensgevaarlijk
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ijs schreef:WYD schreef:Ik heb vorig jaar nog met een Mazda 323GTR (1.8 16v Turbo) gereden op de ring.
Op normale dagen wil je daar niet rijden met een eend, volgens mij laten ze je niet eens het circuit op, want dat is levensgevaarlijk!!!En eend is sowieso levensgevaarlijk
wat ik zo gezien heb hoe mensen er soms overheen rijden dan past een eend er prima tussen hoor!
Maar ik was nog een keer van plan om zowiezo een keer over dat circuit te rijden.
We zullen wel zien wanneer jullie gaan, ik ga zo mee! Reken maar dat je met een eend ook goed kunt trappen. Zeker door bochten kun je erg rap gaan!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Je rijd niet zomaar even een paar rondjes hoor!
Je moet een behoorlijk snelle auto hebben en veel raceervaring wil je een rondje binnen 10minuten kunnen rijden!
Maar een dagkaart is natuurlijk wel leuk als je de hele dag wilt rijden.
Meestal blijft het bij 2 of hooguit 3 rondjes, je moet er tenslotte ook naartoe rijden en weer terug rijden, dat is ook een paar honderd kilometer (door heel mooi heuvelachtig gebied!!!).
Die ring trekt me niet zo, een toerrit door de Eiffel met de eend zou ik prachtig vinden. Ik moest de afgelopen zomer naar de Eiffel. Helaas was ‘t toen kl*teweer en ben ik met de Xantia gegaan, ik zou ‘t graag met de eend overdoen!
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dat een van mijn Visas op de Ring mag komen… Maar de parking van de Ring zal absoluut een aantal malen deze zomer het rubber van mijn banden voelen, ik ben verliefd op de Ring!
Hoe dat zo is gekomen? Door mijn bezoek aan die ring 13 augustus vorig jaar.
Om alvast in de stemming te komen een linkje naar de foto’s die ik daar heb gemaakt: http://buzzybeeforum.nl/viewtopic.php?t=7301
De volgende keer neem ik een zoomlens mee en ga ik ergens in een bocht staan foto’s te trekken
WYD schreef:Je rijd niet zomaar even een paar rondjes hoor!
Je moet een behoorlijk snelle auto hebben en veel raceervaring wil je een rondje binnen 10minuten kunnen rijden!
Maar een dagkaart is natuurlijk wel leuk als je de hele dag wilt rijden.
Meestal blijft het bij 2 of hooguit 3 rondjes, je moet er tenslotte ook naartoe rijden en weer terug rijden, dat is ook een paar honderd kilometer (door heel mooi heuvelachtig gebied!!!).
Je ‘moet’ helemaal niets (en al helemaal niet timen!), en je hoeft al zeker geen ‘snelle’ auto te hebben (snel als in 5kg per pk of minder; de rest is niet echt snel t.o.v. de wagens die daar rijden).
Degene die daar voor het eerst komt en denkt ‘even’ in minder dan 10 minuten de Ring te doen komt over het algemeen in een andere auto van het circuit af dan dat ie erop is gegaan.
Met 90 pk in een Focus-achtige zul je al genoeg indrukken opdoen. Met een Eend daarentegen wordt je wel toegelaten (het is tenslotte openbare weg), maar heb je echt niets te zoeken óp de Ring. In de Eifel en om de Ring zijn genoeg ‘leuke’ wegen waar je kunt genieten.
Geinig, lijkt me wel keer leuk om te doen. Even met 200 scheuren daar…
Ijs schreef:Geinig, lijkt me wel keer leuk om te doen. Even met 200 scheuren daar…
Met de XM? optimist.
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
DE ring is breed genoeg lijkt me toch;)
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
rb schreef:
Je ‘moet’ helemaal niets (en al helemaal niet timen!), en je hoeft al zeker geen ‘snelle’ auto te hebben (snel als in 5kg per pk of minder; de rest is niet echt snel t.o.v. de wagens die daar rijden).
Degene die daar voor het eerst komt en denkt ‘even’ in minder dan 10 minuten de Ring te doen komt over het algemeen in een andere auto van het circuit af dan dat ie erop is gegaan.
Er is zelfs een NL forum over de NordSchleife. Leuk om eens wat te lezen. Inclusief linkjes naar video’s op youtube. Daaruit blijkt toch wel dat het geen makkelijk circuit is. Ik denk dan idd ook niet dat je serieus moet proberen zo snel mogelijk te gaan. Dat lijkt me alleen maar weggelegd voor de mensen die serieuze ervaring hebben EN het circuit goed kennen. Waar ik ook wel kanttekeningen bij zet is de mentaltieit van sommige mensen. Ik heb geen zin om types tegen te komen die je ten koste van “bijna” alles hun best doen om zo snel mogelijk te willen zijn. Een rustig moment lijkt me dan wel aangenaam. Want hoewel de Turbo D12 op de normale weg best vlotjes is, hoef je je natuurlijk geen illussies te maken over de performance t.o.v. wat er verder rondrijdt.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Eigenwijs als ik ben wil ik daar toch tegenin gaan. Als ik zie op de foto’s dat er ook zo’n Ford bestelbus in de vorm van een Berlingo daar rond gaat crossen, dan weet ik wel zeker dat ook met de eend je er best prima kunt rijden.
Als je kijkt naar topsnelheid heb je er niets te zoeken, maar vergeet niet dat je met een eend heel hard een bocht door kunt!
Mensen onderschatten de eend enorm als het gaat om z’n prestaties!
Het is 20,8 km. Ik denk dat ik met de eend in zo’n 23 minuten rond kan rijden. Dat is misschien nog iets te optimistisch, dus laten we zeggen 25 minuten. Dat is zo’n 80 km/h gemiddeld. Ik ken de baan niet, maar ik denk dat het aardig haalbaar moet zijn.
heeft iemand al eens rondgereden en een tijd geklokt?
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, op bepaalde wegen wijd ik in mijn eend de golfjes zoek. (die eerder nog zaten te kleven )
Dus afhankelijk van het circuit kan je er best leuk spelen met een eend.
Ik heb eigenlijk ook nog geen goede argumenten gelezen waarom een eend er niet thuis zou horen. Dit hangt toch grotendeels af van de intensie van de chauffeur?
Maar als ik daat naast zit, dan hoor ik dan serieus graag natuurlijk. Maar het lijtk mij juist leuk om dat met de eend te gaan rijden. Je kunt dan eens echt zijn grenzen verkennen. (en wellicht enkelen versteld laten staan, of juist niet?)
mpostma schreef:Er is zelfs een NL forum over de NordSchleife. Leuk om eens wat te lezen. Inclusief linkjes naar video’s op youtube. Daaruit blijkt toch wel dat het geen makkelijk circuit is. Ik denk dan idd ook niet dat je serieus moet proberen zo snel mogelijk te gaan. Dat lijkt me alleen maar weggelegd voor de mensen die serieuze ervaring hebben EN het circuit goed kennen. Waar ik ook wel kanttekeningen bij zet is de mentaltieit van sommige mensen. Ik heb geen zin om types tegen te komen die je ten koste van “bijna” alles hun best doen om zo snel mogelijk te willen zijn. Een rustig moment lijkt me dan wel aangenaam. Want hoewel de Turbo D12 op de normale weg best vlotjes is, hoef je je natuurlijk geen illussies te maken over de performance t.o.v. wat er verder rondrijdt.
Kijk, de juiste insteek (as expected).
Er zijn overigens wel meer webstekkies in het .nl domein, maar met lezen van ervaringen en de genoemde video’s krijg je een idee.
In het echt is het veel indrukwekkender (ook al rij je langzamer dan een 911 GT3 ) omdat dingen als ‘G-krachten’, stuurgevoel, constant spiegelen vanwege snelverkeer en (positieve) stress wat adrenaline nou eenmaal veroorzaakt moeilijk over te brengen zijn met een .avi.
Die mensen die ‘hard’ gaan kom je ook doordeweeks tegen.
@patje74: de Nordschleife is bij uitstek NIET het circuit om te beginnen jouw en/of de auto zijn grens op te zoeken. Voor wat betreft de Eend: Kijk voor de grap eens een ronde op internet: met de hoogteverschillen op de NS heb je er niet veel te zoeken.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
patje74 schreef:Tja, op bepaalde wegen wijd ik in mijn eend de golfjes zoek. (die eerder nog zaten te kleven )
Dus afhankelijk van het circuit kan je er best leuk spelen met een eend.Ik heb eigenlijk ook nog geen goede argumenten gelezen waarom een eend er niet thuis zou horen. Dit hangt toch grotendeels af van de intensie van de chauffeur?
Maar als ik daat naast zit, dan hoor ik dan serieus graag natuurlijk. Maar het lijtk mij juist leuk om dat met de eend te gaan rijden. Je kunt dan eens echt zijn grenzen verkennen. (en wellicht enkelen versteld laten staan, of juist niet?)
Kijk eindelijk een medestander!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
onzin natuurlijk dat een Eend er niets te zoeken heeft.
en aan de fotos van Alexxxxx te zien heb je er als Citroenrijder sowieso niets te zoeken… of ik moet wat over t hoofd zien…