3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Dagje Nürburgring
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 maart 2007 03:09 PM
  [ # 31 ]
ieksEmmu schreef:

onzin natuurlijk dat een Eend er niets te zoeken heeft.

en aan de fotos van Alexxxxx te zien heb je er als Citroenrijder sowieso niets te zoeken… of ik moet wat over t hoofd zien…

Je zulkt natuurlijk ook wel begrijpen dat met deze argumenten niet snel te overtuigen ben.
Als ik zie wat ik in de stad zie rondrijden op zaterdagavond, dan zou ik daar ook al niets te zoeken hebben. Ik blijf er bij dat je er iets te zoeken hebt als je denkt dat je er lol kunt hebben. En als je lol wilt, dan moet je in een eend zitten.
Geloof mij, het is een veel sensationelere ervaring om in een eend te scheuren dan in een wagen die daär volgens “de geleerden” voor gemaakt/op aangepast is.
Daarnaast kunnen de resultaten afhankelijk van het circuit erg meevallen.

Ik heb overigens ook wel eens een stukje gelezen over een dafje daar…. Zolang hij hem niet in zijn achteruit zet, is dat toch echt wel behoorlijk gelijkwaardig lijkt mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 maart 2007 10:20 PM
  [ # 32 ]

naar een circuit lijkt me erg leuk Wink

maar of nu dat lange duitse circuit de juiste keuze is betwijfel ik..
meestal heb je pas na een paar rondje door hoe je het beste kan rijden, op die ring ben je dan dus een dag verder van wege de vele bochten Wink

verder ben ik bang dat ik na paar rondje me banden kan weggooien…

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2007 10:37 PM
  [ # 33 ]

Effe zien dat de GTI Turbo2 in orde is en gassen maar Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 544
Geregistreerd: 19-01-2006

- ZX 1.9d
Gepost: 16 maart 2007 10:37 PM
  [ # 34 ]

het schijnt dat je pas na 100 rondjes alle bochten onder de knie hebt… als eervaren circuitrijder….

En banden zijn niet de neige onderdelen die snel slijten op de ring Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 maart 2007 11:01 PM
  [ # 35 ]
Citroenbx schreef:

Effe zien dat de GTI Turbo2 in orde is en gassen maar Laughing

denk dat dure TRXen na 1 ronde al weg zijn Laughing

Profiel  
 
Gepost: 16 maart 2007 11:03 PM
  [ # 36 ]

Zal er wel effe stale C8 velgen met BF Goodriches ofzo opleggen, is idd wat goedkoper Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 17 maart 2007 02:31 AM
  [ # 37 ]

Tjha ik wilde dit ook wel een keertje doen na het op topgear gezien te hebben maar ja naast de entree heb je natuurlijk ook enorme reiskosten wellicht een overnachting. want het vergt natuurlijk de nodige concentratie. en dan de banden en brandstof nog eens. de xant zal niet bepaald zuinig zijn als ie over de 210km/h gaat

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 17 maart 2007 12:57 PM
  [ # 38 ]

Ik wacht natuurlijk even af of ik mee ga of niet, ligt er helemaal aan wanneer het is. Maar om mij toch vast voor te bereiden heb ik net een spelletje besteld voor op de PS2, daar staat de nordschleife ook op, voor de oefening Smile

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 maart 2007 02:30 PM
  [ # 39 ]

Misschien eens een gelegenheid om mijn SM eens te testen!:smt148 wel best prijzig,ik weet een circuit in FRankrijk waar het voor een paar rondjes niet eens zo veel is!! ik zoek dit even op.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 maart 2007 03:02 PM
  [ # 40 ]
blooper1963 schreef:

Misschien eens een gelegenheid om mijn SM eens te testen!:smt148 wel best prijzig,ik weet een circuit in FRankrijk waar het voor een paar rondjes niet eens zo veel is!! ik zoek dit even op.

De SM op een circuit? veels te zwaar en te log! Ik heb Zandvoort ook al eens een middag onveilig gemaakt… koste een NIEUWE set remblokken, in 1!!! middag….. nee, een sm is daar niet voor gemaakt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 maart 2007 04:39 PM
  [ # 41 ]

Hier alvast een plaatje van een vriend van me op het franse SM club forum,die zijn SM aldaar grondig getest heeft

 

Profiel  
 
Gepost: 17 maart 2007 08:27 PM
  [ # 42 ]

Geef mij die 911 erachter maar Laughing

ach, als je op circuit gaat kost het geld, dan ga ik niet over een bakkie meer of minder moeilijk doen hoor Laughing
En moest ik geen geld hebben ga ik gewoon niet mee Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 18 maart 2007 02:54 AM
  [ # 43 ]

Zou toch vervelend zijn voor jullie als ik er steeds langs moet met mijn xantia haha Very Happy

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
Alexxxxx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 544
Geregistreerd: 19-01-2006

- ZX 1.9d
Gepost: 18 maart 2007 09:25 AM
  [ # 44 ]

oh, geloof me, die 19 euro is het waard…. zal ongeveer een euro per minuut zijn voor de meesten, maar geloof me, het is het waard…

De bijkomende kosten zijn veel hoger. Overnachten is wel zo leuk als je niet in Twente of Limburg woont. Je auto slijt als een idioot,  en je bent een onervaren circuitrijder. Bij de Nürburgring is het zo dat je de schade die je aanricht zelf moet betalen. En hun vangrails zijn niet goedkoop. Ieder uur dat de baan open is, is er wel één crash, in 95% van de gevallen een overmoedige bestuurder die van de baan af gaat. En houd er rekening mee dat je nooit meer thuis komt. Er gaan ieder jaar een paar mensen dood op de ring. Voornamelijk motorrijders, maar toch. Het heet niet voor niks de groene hel.

Ik heb hem zelf nooit gereden, toen ik er was had ik nog geen rijbewijs, maar de twee auto’s waar ik in me eheb gereden, hebben nog steeds de afdrukken van mijn hand in de deurgrepen aan de bijrijderskant staan.

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 18 maart 2007 12:20 PM
  [ # 45 ]
Alexxxxx schreef:

oh, geloof me, die 19 euro is het waard…. zal ongeveer een euro per minuut zijn voor de meesten, maar geloof me, het is het waard…

De bijkomende kosten zijn veel hoger. Overnachten is wel zo leuk als je niet in Twente of Limburg woont. Je auto slijt als een idioot,  en je bent een onervaren circuitrijder. Bij de Nürburgring is het zo dat je de schade die je aanricht zelf moet betalen. En hun vangrails zijn niet goedkoop. Ieder uur dat de baan open is, is er wel één crash, in 95% van de gevallen een overmoedige bestuurder die van de baan af gaat. En houd er rekening mee dat je nooit meer thuis komt. Er gaan ieder jaar een paar mensen dood op de ring. Voornamelijk motorrijders, maar toch. Het heet niet voor niks de groene hel.

Ik heb hem zelf nooit gereden, toen ik er was had ik nog geen rijbewijs, maar de twee auto’s waar ik in me eheb gereden, hebben nog steeds de afdrukken van mijn hand in de deurgrepen aan de bijrijderskant staan.

Ik denk dat je dat ook heel erg moet realiseren! Ik heb het spel nu een paar keer gedaan en het is vrij realistisch. rij je op hoge snelheid en je moet corrigeren dan is dat behoorlijk lastig! En hoe vaak rij je met zo’n hoge snelheid? Verder zoeken we in onze auto’s als het goed is vrijwel nooit de limiet op, dus je weet ook niet precies waar die zit en om over alle kerbstones te rijden daar wordt je auto echt niet beter van.

Zelf ben ik een raceliefhebber. Als ik ga karten bijvoorbeeld dan ga ik voor de volle 100%. En dan niet om zo wild mogelijk te doen, maar om zo snel mogelijk rond te gaan.

Op het moment dat ik met mijn eend rond zou gaan, ik zou echt flink gas gaan geven om zo hard mogelijk te gaan, maar net als wat alexxxxx zegt, er gebeurt heel veel op de baan. Er rijden ook andere mensen, die moet je voorbij, ze hebben geen tot nauwelijks raceervaring, dus in de spiegels kijken is er niet bij. Anderen komen je supersnel voorbij op de rechte stukken, maar staan stil in de bochten en er gebeuren inderdaad veel crashes van mensen die over de limiet zijn gegaan.

Dus de kans dat je een volledige vrije baan hebt is al klein, maar het blijft een leuke ervaring. Zelf heb ik al een paar keer rond mogen gaan op spa, helaas niet vol gas, maar het is echt supergaaf!
Dus als ik kan, dan ben ik er wel bij denk ik, het is net geen 3 uur rijden met de eend, dus goed te doen in een dag. (vanuit Enschede)

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook