Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ieksEmmu schreef:onzin natuurlijk dat een Eend er niets te zoeken heeft.
en aan de fotos van Alexxxxx te zien heb je er als Citroenrijder sowieso niets te zoeken… of ik moet wat over t hoofd zien…
Je zulkt natuurlijk ook wel begrijpen dat met deze argumenten niet snel te overtuigen ben.
Als ik zie wat ik in de stad zie rondrijden op zaterdagavond, dan zou ik daar ook al niets te zoeken hebben. Ik blijf er bij dat je er iets te zoeken hebt als je denkt dat je er lol kunt hebben. En als je lol wilt, dan moet je in een eend zitten.
Geloof mij, het is een veel sensationelere ervaring om in een eend te scheuren dan in een wagen die daär volgens “de geleerden” voor gemaakt/op aangepast is.
Daarnaast kunnen de resultaten afhankelijk van het circuit erg meevallen.
Ik heb overigens ook wel eens een stukje gelezen over een dafje daar…. Zolang hij hem niet in zijn achteruit zet, is dat toch echt wel behoorlijk gelijkwaardig lijkt mij.
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
naar een circuit lijkt me erg leuk
maar of nu dat lange duitse circuit de juiste keuze is betwijfel ik..
meestal heb je pas na een paar rondje door hoe je het beste kan rijden, op die ring ben je dan dus een dag verder van wege de vele bochten
verder ben ik bang dat ik na paar rondje me banden kan weggooien…
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Effe zien dat de GTI Turbo2 in orde is en gassen maar
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
het schijnt dat je pas na 100 rondjes alle bochten onder de knie hebt… als eervaren circuitrijder….
En banden zijn niet de neige onderdelen die snel slijten op de ring
Totaal aantal Berichten: 27925
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Citroenbx schreef:Effe zien dat de GTI Turbo2 in orde is en gassen maar
denk dat dure TRXen na 1 ronde al weg zijn
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zal er wel effe stale C8 velgen met BF Goodriches ofzo opleggen, is idd wat goedkoper
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Tjha ik wilde dit ook wel een keertje doen na het op topgear gezien te hebben maar ja naast de entree heb je natuurlijk ook enorme reiskosten wellicht een overnachting. want het vergt natuurlijk de nodige concentratie. en dan de banden en brandstof nog eens. de xant zal niet bepaald zuinig zijn als ie over de 210km/h gaat
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik wacht natuurlijk even af of ik mee ga of niet, ligt er helemaal aan wanneer het is. Maar om mij toch vast voor te bereiden heb ik net een spelletje besteld voor op de PS2, daar staat de nordschleife ook op, voor de oefening
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Misschien eens een gelegenheid om mijn SM eens te testen!:smt148 wel best prijzig,ik weet een circuit in FRankrijk waar het voor een paar rondjes niet eens zo veel is!! ik zoek dit even op.
Totaal aantal Berichten: 43292
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
blooper1963 schreef:Misschien eens een gelegenheid om mijn SM eens te testen!:smt148 wel best prijzig,ik weet een circuit in FRankrijk waar het voor een paar rondjes niet eens zo veel is!! ik zoek dit even op.
De SM op een circuit? veels te zwaar en te log! Ik heb Zandvoort ook al eens een middag onveilig gemaakt… koste een NIEUWE set remblokken, in 1!!! middag….. nee, een sm is daar niet voor gemaakt…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Geef mij die 911 erachter maar
ach, als je op circuit gaat kost het geld, dan ga ik niet over een bakkie meer of minder moeilijk doen hoor
En moest ik geen geld hebben ga ik gewoon niet mee
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Zou toch vervelend zijn voor jullie als ik er steeds langs moet met mijn xantia haha
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
oh, geloof me, die 19 euro is het waard…. zal ongeveer een euro per minuut zijn voor de meesten, maar geloof me, het is het waard…
De bijkomende kosten zijn veel hoger. Overnachten is wel zo leuk als je niet in Twente of Limburg woont. Je auto slijt als een idioot, en je bent een onervaren circuitrijder. Bij de Nürburgring is het zo dat je de schade die je aanricht zelf moet betalen. En hun vangrails zijn niet goedkoop. Ieder uur dat de baan open is, is er wel één crash, in 95% van de gevallen een overmoedige bestuurder die van de baan af gaat. En houd er rekening mee dat je nooit meer thuis komt. Er gaan ieder jaar een paar mensen dood op de ring. Voornamelijk motorrijders, maar toch. Het heet niet voor niks de groene hel.
Ik heb hem zelf nooit gereden, toen ik er was had ik nog geen rijbewijs, maar de twee auto’s waar ik in me eheb gereden, hebben nog steeds de afdrukken van mijn hand in de deurgrepen aan de bijrijderskant staan.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Alexxxxx schreef:oh, geloof me, die 19 euro is het waard…. zal ongeveer een euro per minuut zijn voor de meesten, maar geloof me, het is het waard…
De bijkomende kosten zijn veel hoger. Overnachten is wel zo leuk als je niet in Twente of Limburg woont. Je auto slijt als een idioot, en je bent een onervaren circuitrijder. Bij de Nürburgring is het zo dat je de schade die je aanricht zelf moet betalen. En hun vangrails zijn niet goedkoop. Ieder uur dat de baan open is, is er wel één crash, in 95% van de gevallen een overmoedige bestuurder die van de baan af gaat. En houd er rekening mee dat je nooit meer thuis komt. Er gaan ieder jaar een paar mensen dood op de ring. Voornamelijk motorrijders, maar toch. Het heet niet voor niks de groene hel.
Ik heb hem zelf nooit gereden, toen ik er was had ik nog geen rijbewijs, maar de twee auto’s waar ik in me eheb gereden, hebben nog steeds de afdrukken van mijn hand in de deurgrepen aan de bijrijderskant staan.
Ik denk dat je dat ook heel erg moet realiseren! Ik heb het spel nu een paar keer gedaan en het is vrij realistisch. rij je op hoge snelheid en je moet corrigeren dan is dat behoorlijk lastig! En hoe vaak rij je met zo’n hoge snelheid? Verder zoeken we in onze auto’s als het goed is vrijwel nooit de limiet op, dus je weet ook niet precies waar die zit en om over alle kerbstones te rijden daar wordt je auto echt niet beter van.
Zelf ben ik een raceliefhebber. Als ik ga karten bijvoorbeeld dan ga ik voor de volle 100%. En dan niet om zo wild mogelijk te doen, maar om zo snel mogelijk rond te gaan.
Op het moment dat ik met mijn eend rond zou gaan, ik zou echt flink gas gaan geven om zo hard mogelijk te gaan, maar net als wat alexxxxx zegt, er gebeurt heel veel op de baan. Er rijden ook andere mensen, die moet je voorbij, ze hebben geen tot nauwelijks raceervaring, dus in de spiegels kijken is er niet bij. Anderen komen je supersnel voorbij op de rechte stukken, maar staan stil in de bochten en er gebeuren inderdaad veel crashes van mensen die over de limiet zijn gegaan.
Dus de kans dat je een volledige vrije baan hebt is al klein, maar het blijft een leuke ervaring. Zelf heb ik al een paar keer rond mogen gaan op spa, helaas niet vol gas, maar het is echt supergaaf!
Dus als ik kan, dan ben ik er wel bij denk ik, het is net geen 3 uur rijden met de eend, dus goed te doen in een dag. (vanuit Enschede)
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)