Op het moment dat ik met mijn eend rond zou gaan, ik zou echt flink gas gaan geven om zo hard mogelijk te gaan, maar net als wat alexxxxx zegt, er gebeurt heel veel op de baan. Er rijden ook andere mensen, die moet je voorbij, ze hebben geen tot nauwelijks raceervaring, dus in de spiegels kijken is er niet bij. Anderen komen je supersnel voorbij op de rechte stukken, maar staan stil in de bochten en er gebeuren inderdaad veel crashes van mensen die over de limiet zijn gegaan.
Zolang jij maar bewust bent dat jij onderdeel uitmaakt van ‘andere mensen’ net zoals iedereen hier, ondergetekende incluis..
Leuk idee om een dagie naar het circuit te gaan, een vriend van me rijd volgens mij weleens op zandvoort en de Nürburgring met een Peugeot 205 19GTi en ik ben er zelf ook geweest maar heb er een rondleiding gehad rondom het circuit. Het is er wel erg mooi.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
rb schreef:Op het moment dat ik met mijn eend rond zou gaan, ik zou echt flink gas gaan geven om zo hard mogelijk te gaan, maar net als wat alexxxxx zegt, er gebeurt heel veel op de baan. Er rijden ook andere mensen, die moet je voorbij, ze hebben geen tot nauwelijks raceervaring, dus in de spiegels kijken is er niet bij. Anderen komen je supersnel voorbij op de rechte stukken, maar staan stil in de bochten en er gebeuren inderdaad veel crashes van mensen die over de limiet zijn gegaan.
Zolang jij maar bewust bent dat jij onderdeel uitmaakt van ‘andere mensen’ net zoals iedereen hier, ondergetekende incluis..
Oh absoluut! Ik heb niet de illusie dat ik Schumacher ben, daarvoor heb ik al te veel geraced om te weten dat ik te weinig talent heb. En zeker in een langzame 2CV moet je wel in je spiegels kijken!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
en dan zou het maar gebeuren dat je je eend /cx/sm tegen de vangrail aanzet en je niet verzekerd ben
op zicht is het idee leuk maar niet op zo baan beter kan je dan een baan afhuren en daar als club rijden met regels
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
citroenc2 schreef:op zicht is het idee leuk maar niet op zo baan beter kan je dan een baan afhuren en daar als club rijden met regels
lijkt mij ook een beter idee
een rustige en wat kortere baan.
zal alleen wel in de kosten lopen
citroenc2 schreef:en dan zou het maar gebeuren dat je je eend /cx/sm tegen de vangrail aanzet en je niet verzekerd ben
op zicht is het idee leuk maar niet op zo baan beter kan je dan een baan afhuren en daar als club rijden met regels
Let wel: formeel is het gewoon een openbare tolweg. Dus je verzekering moet gewoon uitbetalen alsof het de openbare weg is. Als je WA verzekerd bent, wordt in elk geval de vangrail betaald door de verzekering. Ook kun je een bekeuring krijgen als je rechts inhaalt of de maximum snelheid op bepaalde stukken overschrijdt.
Video’s maken tijdens het rijden en rondetijden klokken is daarom ook niet toegestaan (voorzover controleerbaar). Dit werkt namelijk coureursgedrag in de hand. Toch is het natuurlijk duidelijk dat de Nordschleife niet helemaal een normaal stuk weg is. De organisatie probeert juist met dit soort zaken te voorkomen dat het excessieve gedrag (wat het openhouden op deze manier kan bedreigen) de overhand krijgt.
mpostma schreef:citroenc2 schreef:en dan zou het maar gebeuren dat je je eend /cx/sm tegen de vangrail aanzet en je niet verzekerd ben
op zicht is het idee leuk maar niet op zo baan beter kan je dan een baan afhuren en daar als club rijden met regels
Let wel: formeel is het gewoon een openbare tolweg. Dus je verzekering moet gewoon uitbetalen alsof het de openbare weg is. Als je WA verzekerd bent, wordt in elk geval de vangrail betaald door de verzekering. Ook kun je een bekeuring krijgen als je rechts inhaalt of de maximum snelheid op bepaalde stukken overschrijdt.
Video’s maken tijdens het rijden en rondetijden klokken is daarom ook niet toegestaan (voorzover controleerbaar). Dit werkt namelijk coureursgedrag in de hand. Toch is het natuurlijk duidelijk dat de Nordschleife niet helemaal een normaal stuk weg is. De organisatie probeert juist met dit soort zaken te voorkomen dat het excessieve gedrag (wat het openhouden op deze manier kan bedreigen) de overhand krijgt.
bij een klassieker verzekkering zijn er vaak dingen uitgesloten om te doen zoals bijv snelheidsritten of toerritten enz enz daarbij komt het ook dat je als je harder dan 130 rijdt in duitseland de verzekkering moeilijk gaat doen
arjan_verkade schreef:citroenc2 schreef:op zicht is het idee leuk maar niet op zo baan beter kan je dan een baan afhuren en daar als club rijden met regels
lijkt mij ook een beter idee
een rustige en wat kortere baan.
zal alleen wel in de kosten lopen
weet niet wat de kosten zijn maar volgens mij als je via een club doet dat je korting kan krijgen en als je bijv met 100 man ben gaat de kosten per man al naar beneden
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
er zijn ook dagen waarop je bijvoorbeeld op zandvoort of op assen kunt rijden, is natuurlijk ook erg gaaf om te doen met z’n allen, maar het kost wat geld!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
dagje georganiseerd gassen op zandvoort en daarna bbqen aan t strand…
kunnen we vast ook een topic mee vullen…
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ben ik ook voor, zolang ik maar kan racen met m’n duckie!
Ik wil ooit nog een keer een 2CV roadster bouwen die ik op circuits kan gebruiken…
in de vorm van bijvoorbeeld een barbot 2cv
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
mpostma schreef:
Let wel: formeel is het gewoon een openbare tolweg. Dus je verzekering moet gewoon uitbetalen alsof het de openbare weg is. Als je WA verzekerd bent, wordt in elk geval de vangrail betaald door de verzekering. Ook kun je een bekeuring krijgen als je rechts inhaalt of de maximum snelheid op bepaalde stukken overschrijdt.
Lees wel even de kleine lettertjes. In veel verzekeringsvoorwaarden staat de Nürburgring explicite vermeld namelijk, met de mededeling dat de verzekering daar niet geldig is.
ik zat even een autoweek topic over de ring door te bladeren en het kost ook klauwen vol met geld als je iets stuk rijdt, paaltjes, vangrail (per strekkende meter ), etc. Komt nog wegslepen en eventueel stilleggen van de ring bij (=1350EUR)
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,2656560,page=1,float=1
Overigens, de eend is natuurlijk niet echt gemaakt voor een circuit als bijv. het om vermogen gaat. De aerodynamica en de soepele wegligging helpen ook niet mee.
maar waar je echt de klos mee bent zijn de remmen, het is niet voor niets dat een C6 geventileerde schrijven ACHTER heeft. Eerst valt je ABS uit door de hitte (zie TopGear) daarna krijg je fading, bovendien verglazen je blokken. Op een eend kom je zo ver niet eens omdat je trommels hebt. Gelukkig is een eend zo langzaam dat je in principe nooit hoeft te remmen (moet je wel genoeg durf hebben om alle bochten met 80km/h te nemen )
Met een Xm kan je prima de ring op, zeker als je Hydractive goed werkt, maar ook dan kun je na een paar goede rondjes nieuwe remblokken monteren en een setje banden.
Mijn broertje heeft met de Xm wel eens een stukje Francorchamp gedaan en toen kon ik nadien ook gelijk nieuwe banden erop zetten
Ik heb op mijn compu’ toevallig auto simulatie software staan met een ‘60 2CV in de database (8kW) hij legt de 22km Nordschleife af met 80km/h gemiddeld (is ook ongeveer z’n top) da’s ~17min, praktisch zonder te remmen!. Een Xm V6 5bak doet het in minder dan 10min. De snelste Citroen is een Xantia Activa V6 met 9’20”
De eend is dus twee keer zo langzaam, maar ook een simpel bakkie als een AX1.0 doet het in de simulaties met 11’30”. Met een echt snelle ‘normale’ auto is 8min mogelijk. (Zie ring record, nu 6min55 oid met een Radical)
Neem de getallen uit de simulaties met een korreltje zout, ik gok dat vooral de hoogeteverschillen (meer dan 300m!) er niet goed in zitten. Maar de verschillen tussen diverse auto’s zijn wel representatief.
In het autoweek draadje zie je trouwens ook flink wat plaatjes van volk dat met een MB busje de baan op gaat net als TopGear zullen we maar zeggen. Daar reed Sabine Schmitz met een transit 10min10.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De meeste eenden (> ‘81 uit mijn hoofd) hebben remschijven voor, de mijne dus niet. Echter prefereren de coureurs op de driftbaan trommels achter. Ik weet zelf de reden daar niet van, maar die zal er vast wel zijn.
Hoe dan ook, ik denk dat ik mij laat afschrikken door het financiële aspect, maar ben nog steeds van mening dat je met een eend (vooral met een eend!) bijzonder lol kunt hebben.
Het sensationele gevoel om met een “bloedgang” over bochtige binnenwegen te gaan, is net zo heftig, dan wel heftiger, dan de ervaring om in een nieuwerwetse bak met 220Km/h over de snelweg te razen.
Het is maar net wat je smaak is. (of je smaak hebt? )
De tijden zouden mij niet kunnen boeien, als ik daar zou rijden, dan zou ik dat voor mijzelf doen.
Maar wie weet, ik heb nog een GS blokje over!
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik wil er zowiezo nog een keer heen, en dat gaat zeker met de eend zijn! Niet met de Twingo, die vertrouw ik niet op hogere snelheden. Al een keer bijna in de vangrail gestaan toen ik een noodstop moest maken.
We wachten af wat en wanneer er gepland wordt!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)