Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
met trommels kan je beter je achterwielen blokkeren(met handrem), maar waarom dat nu op circuit nodig zou zijn…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Citroenbx schreef:met trommels kan je beter je achterwielen blokkeren(met handrem), maar waarom dat nu op circuit nodig zou zijn…
Handrem op de achterwielen???
Totaal aantal Berichten: 7796
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Kijk als ik nou de Ring of Assen, Zandvoort, Zolder - whatever - op ga, dan komen die Ferodo DS25000 remblokken en Brembo geboorde schijven nog eens van pas…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
patje74 schreef:Citroenbx schreef:met trommels kan je beter je achterwielen blokkeren(met handrem), maar waarom dat nu op circuit nodig zou zijn…
Handrem op de achterwielen???
Ik zeg gewoon dat je met handrem op trommels makkelijker de wielen aan het slippen krijgt dan met handrem op schijven, zeg niet hoe het zit op een 2cv af dergelijke…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Als jeullie gaan zal ik wel met de motor komen, kunnen we leuk wedstrijdje doen (en nee ik ben er niet vaker geweest ).
Laat je ook niet te veel verleiden tot echt hard rijden als je er nog nooit geweest bent
http://www.youtube.com/watch?v=pC4Cq3Q8dDw
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mwah, die motorrijders gaan toch ook niet echt hard…?
Lijkt me trouwens bloedirritant (en bloedlink ook) dat alles daar een beetje door elkaar rijdt. Je zit meer met samengeknepen billen in je spiegel te turen om ervoor te zorgen dat je geen echt snelle mensen in de weg zit dan dat je lekker zelf op zoek kunt naar de ideale lijn. Dat zie je in dat filmpje ook een paar keer gebeuren.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Wat dacht je hiervan dan, ook een voorbeeld hoe het niet moet
http://www.mediabom.be/nl/node/104441
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
PHoskam schreef:Als jeullie gaan zal ik wel met de motor komen, kunnen we leuk wedstrijdje doen (en nee ik ben er niet vaker geweest ).
Wedstrijdje wie het langst blijft leven nadat ie een vangrail heeft geraakt? Sorry, maar dit is dus precies 1 van de redenen die mij ervan zou kunnen weerhouden om een rondje of meer op de ring te doen. Je weet nooit wat voor ander volk er op de ring zit (en vooral met wat voor instelling).
Met een motor heb je acceleratie een enorm voordeel tov een auto, maar qua wegligging in de bochten en remvermogen leg je het weer af tegen een optimaal geprepareerde 4wieler.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik heb uberhaupt een hekel aan motoren, een auto kun je nog wat makkelijker corrigeren, bij zo’n snelheid op de motor, je ligt zo onderuit en de vangrail is heel dichtbij met 200 km/h
Je moet juist heel goed anticiperen, goed kijken in je spiegels, wat komt eraan, hoe ziet de weg voor je eruit en vooral kijken waar je ruimte kunt maken buiten de ideale lijn. Dat is de kunst en dan wil het op zich prima, tenzij zo’n eikel inderdaad niet uit kijkt en dat is wel een risico inderdaad.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
mpostma schreef:Met een motor heb je acceleratie een enorm voordeel tov een auto, maar qua wegligging in de bochten en remvermogen leg je het weer af tegen een optimaal geprepareerde 4wieler.
Niet alleen tegen een optimaal geprepareerde 4 wieler.
Motoren staan zo’n beetje stil in het bochtenwerk t.o.v. een vlot gereden middenklasser, alleen al omdat de Ring geen circuit voor motoren is en de navenante uitloopstroken ontbreken. Natuurlijk m.u.v. de ervaren cracks aldaar.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
dat is idd het grote probleem van de nordschleife, veel verkeer dwars door elkaar, zelfs bussen met bejaarden etc.
de keren dat wij geweest zijn waren dan ook op besloten trackdays.
een goede geprepareerde auto is idd wel sneller over de ring dan een motor, in de snelle doordraaiers kun je met de motor veel winnen en natuurlijk ook op acceleratie en met name baankennis geeft je een groot voordeel, je moet er echt bekend zijn wil je een beetje snel rondgaan.
wij gaan vaak op een doordeweekse dag, de weekenden zijn echt veel te druk zeker in de zomer.
en 17 mei staat spa op het programma, lijkt me ook erg mooi om zelf te rijden
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Dit is ook een leuke en betaalbare oplossing en leuk om andere clubs ook te zien, het is op zandvoort!
en al snel, of pas in september, maar op die datum sta ik op de mnt ventoux.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
‘t kan best druk zijn op de ring ja…
http://www.youtube.com/watch?v=3LmphaVx6SE
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Staat ook een filmpje van een AX op de nordschleife, die gaat hard!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:Ik heb op mijn compu’ toevallig auto simulatie software staan met een ‘60 2CV in de database (8kW) hij legt de 22km Nordschleife af met 80km/h gemiddeld (is ook ongeveer z’n top) da’s ~17min, praktisch zonder te remmen!. Een Xm V6 5bak doet het in minder dan 10min. De snelste Citroen is een Xantia Activa V6 met 9’20”
beetje late quote
maar is de Xantia V6 echt de snelste?
heb je ook de Xsara, C4 en Saxo VTS geprobeerd?
van de HP cits zal de Xantia wel de snelste zijn, hoewel een C5 V6 handbak misschien ook in de buurt komt?