Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Eviltwin schreef:
@sans-pareil
CX 25 GTi Turbo 2 168pk 10:03
CX 25 GTi Turbo 2 200pk 9:48daarmee houd je dus een C6 Diesel niet bij
C6 V6HDiF 9:47
He shit, ik moet echt wat aan die motor doen . Misschien ook nog stuggere bollen. Zouden velgen/banden hier ook significante verschillen gaan maken, voor het gevoel ligt de de T2 veel strakker in de bocht met de 17 inch velgen en 225/45ZR17’s.
Wel leuk simulatie programmatje, die is vast niet gratis .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ja, wat voor programma gebruik je daar? Zal vast geen DTM3 zijn…
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Ja, wat voor programma gebruik je daar? Zal vast geen DTM3 zijn…
simpel maar doeltreffend:
http://www.cartestsoftware.com/cartest4.5/index.html
sans-pareil schreef:He shit, ik moet echt wat aan die motor doen
225/45R17 scheelt 2.5 sec op de ring.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7796
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik geloof dat ik de PS2 met Gran Turismo 3 maar eens moet lenen van een vriend van me.. Kan ik in mijn eigen auto de Ring gaan leren kennen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
eviltwin schreef:simpel maar doeltreffend:
http://www.cartestsoftware.com/cartest4.5/index.html
sans-pareil schreef:He shit, ik moet echt wat aan die motor doen
225/45R17 scheelt 2.5 sec op de ring.
He gelukkig, toch nog sneller dan die C6 diesel. Ik maakte me wel even zorgen . Ik zal het ook eens downloaden, is wel interessant.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
eviltwin schreef:rb schreef:]Als een handgeschakelde Jag S op 9:32 uitkomt, rijdt een C6 2.7 aut. die ook nog zwaarder is niet 37 seconden sneller.
Hoe kom je trouwens aan 9:32 voor die Jag? Jeremy reed 9:59 en Sabine reed een vliegend rondje 9:12, maar dat zal niet de limiet zijn.
rb schreef:Sabine ‘Ringtaxi’ Schmitz heeft met een gelijk gemotoriseerde Jaguar S-type een 9:12 BTG eruit geperst in die memorabele Top Gear uitzending, maar BTG komt niet overeen met een volle ronde. Op Ringfora wordt een globale 25 sec gerekend als verschil met de ‘volledige’ ronde. Nu was dit tijdens de Tourist-Fahrten en dus ander verkeer (ok, 5 seconden eraf), maar alsnog:
Als een handgeschakelde Jag S op 9:32 uitkomt, rijdt een C6 2.7 aut. die ook nog zwaarder is niet 37 seconden sneller.
Ter verduidelijking van wat ik eerder schreef: Tijdens de TouristenFahrten rij je niet het hele circuit. Als je een kaartje erbij pakt; je komt halverwege Dottinger Hohe erop, je rijdt de Nordschleife en wordt op Dottinger Hohe eraf geleid. Daar rij je dus niet vol.
Daarom wordt er tijdens de TF gehanteerd:
- Als startpunt van de timing de ‘Antoniusbrucke’ (net na het oprijden van het circuit)
- Als finisch die voetgangersbrug net na Galgenkopf.
Dat noemt men ‘BTG’ (bridge to gantry) en is b.v. duidelijk te zien bij die Top Gear reportage bij het activeren en stilzetten van de klok.
De tijden uit b.v. ‘Sportauto’ hebben betrekking op een bijna hele ronde van 20,6km (ze slaan een klein stukje over voor / bij de oude pitsstraat (T13).
Ik heb op een ringforum eens gelezen dat een BTG-tijd waarin feitelijk de Dottinger Hohe wordt overgeslagen globaal 25 seconden sneller is dan een ‘plusminus’ volle ronde.
Dus ga ik nu met seconden goochelen
Uitgaande van:
9:12 min. BTG
0:05-/- min. vanwege verkeer
0:25 min. optellen van BTG-tijd naar volle ronde.
=
9:32 min. voor een volle ronde.
Overigens wordt het meten van rondetijden tijdens TF als ‘not done’ gezien door de goegemeente aldaar en door de Nurburgring GmbH. Beetje hypocriet misschien, maar dat vindt waarschijnlijk zijn oorsprong uit het ‘openbare tolweg’ / ‘geen racebaan’ / wel verzekerd idee, waarin tijden meten juist bewijs voor het tegedeel is (racebaan, getimede ronde, niet verzekerd). Tegelijkertijd werkt het agressiever rijgedrag in de hand.
Grappig is dan weer wel dat filmen van een ronde ook niet toegestaan is, maar Top Gear tijdens de TF wél filmt dat ze tijden meten, met toestemming…
eviltwin schreef:rb schreef:
Overigens; voor 22,8km :
eviltwin schreef:Xantia Activa V6 9:21
Xantia HDi110 10:10.3Om de invloed van het Activa-veersysteem te onderscheiden: Wat zou mijn ‘tussenmodel’ volgens dat rekenmodel moeten doen?
Ik bleek eerder een gechipte HDI gequote te hebben, maar dit is met 80kW, opnieuw 22,8km:
Xantia HDi110 10:19 (n.b. geen activa, wel hydractive)
Activa HDi110 9:58
Xantia Activa V6 9:21
Dus een Activa t.o.v. HA2 zou 21 seconden winnen, over 22,8 km.
Ik zie hier allemaal tijden staan. Ik ben zelf wel benieuwd naar de citroen zx 2.0 16v en de xsara 2.0 6v en de c4 2.0 16v. Iemand die hier iets van weet wat die doen?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:Ik zie hier allemaal tijden staan. Ik ben zelf wel benieuwd naar de citroen zx 2.0 16v en de xsara 2.0 6v en de c4 2.0 16v. Iemand die hier iets van weet wat die doen?
over 20,8km rondje:
8:36 Opel Astra OPC, 240 PS/1355 kg, Manuel Reuter (mfr., oct,05), sport compact record holder
8:47 Honda Civic Type-R (Sport Auto 11/01)
simulatie 22,8km rondje
Xsara VTS 9:57,0
C4 VTS 10:00,2
na correctie (22,8km vs 20,8km zie discussie van de laatste twee pagina’s):
Xsara VTS 9:04,6
C4 VTS 9:07,4
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
geniaal…achterwielaandrijving is zoooo jaren twintig
http://bridgetogantry.com/content/view/68/45/
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eviltwin schreef:geniaal…achterwielaandrijving is zoooo jaren twintig
van 0 tot total-loss in 9 seconden… hahaha
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@eviltwin
Maat van mij rijdt met een lichte gemodde Integra Type R (200pk) met big brake kit, wat zou die volgens jou berekeningen ongeveeer moeten kunnen rijden?
Ik werd zowat ziek toen ik een keer met hem meereed, want door allerlei elektronische vernuftigheden en chassis-struttbars ligt dat ding als een idioot (goed) op de weg!
WYD schreef:@eviltwin
Maat van mij rijdt met een lichte gemodde Integra Type R (200pk) met big brake kit, wat zou die volgens jou berekeningen ongeveeer moeten kunnen rijden?
Ik werd zowat ziek toen ik een keer met hem meereed, want door allerlei elektronische vernuftigheden en chassis-struttbars ligt dat ding als een idioot (goed) op de weg!
Integra Type-R 1997 (145kW)
simulatie 22,8km rondje
9:49.3
na correctie
8:57.3
niet zo ver dus van de Civic type R, logisch.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Zou zeer graag een x’tje rondje Nürnburgring willen doen
Moet ik wel mn pa omlullen
Maar dan wel met deze : Citroën C4 picasso 5 zitter 2.0 EB6V(als we hem krijgen )
Hoe snel zou die een rondje doen ?
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Dat hangt af hoe vaak je moet stoppen bij de haltes.