




















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Nelis Infra schreef:We willen ook graag een foto van de aanbetaling. Voor bewijs-doeleinden.
jaco schreef:Geduld Niels.
Uiteraard wordt niet alles in bier betaald. De onderdelen zijn gewoon betaald met euro’s.
Volgens mij wil hij gewoon het aanblik zien van het “extra werk” wat er aan komt
Proost!
Zijn extra werk bedoel je?























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Zweef je al?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaco kennende zal ie wel met de C1 naar de Mac Snack gehobbeld zijn… zondagavond hé...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Of de voorraad slagers kroketten worden as we speek in het vet gelegd.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Op zondagavond gaan we altijd uit eten, maar omdat we nu om onverklaarbare reden wat krap bij kas zitten, is het de McDonalds in Amsterdam Zuidoost geworden. Tussen de herriemakende Jeralds en Rowanda’s hebben wij genoten van een Big Tasty menu, kipnugget menu en Happy Meal. Onze dochter vond het al lang best dat ze voor een keer niet op hoefde te zitten voor een meergangenmenu.
Maar dat was dus kort nadat we de CX hadden opgehaald. Na een warme ontvangst bij de hobbyist thuis, waar we de hele klus even kort doorgesproken hebben, zijn we naar de C1 gelopen om de eerste aanbetaling over te dragen:
De afspraak was: eerst 1 tray en als het werk naar tevredenheid is, volgt de rest in wekelijkse tranches van 8 trays.
Goed, de weg naar huis. Wat doe je als je twee weken je heerlijke cX hebt moeten missen en net een splinternieuwe koppeling hebt? Juist, dan ga je ... in de file staan… Want dat is natuurlijk de ultieme manier om zo’n nieuwe koppeling in te rijden. Het rook ook zo heerlijk naar vers staal tegen staal.
Maar man, ik moet gewoon opnieuw leren rijden in die CX!! Dat ding wil ineens van z’n plaats en goed ook.
Ik was natuurlijk helemaal gewend aan die oude koppeling die inmiddels helemaal op was. Maar zo goed als nu was het vijf jaar geleden, toen ik haar kocht, echt niet. Wanneer je het pedaal ook maar het minste beetje loslaat, begint hij al te rijden. In de file kon ik dat helemaal goed merken; de CX begon steeds te rollen terwijl ik toch echt stilstond (dacht ik), maar ik had m’n voet iets te achteloos op het koppelingspedaal. Voorheen kon dat makkelijk, maar nu moet ik het pedaal echt goed diep in trappen.
En achteruit inparkeren was helemaal een bijzondere ervaring. Ik hoefde haast niets te doen, behalve de koppeling een heel klein beetje te laten opkomen en daar ging ze al. Dat was zo onwennig dat ik haar per abuis twee keer heb laten afslaan tijden één parkeerbeweging.
Nou ja, woorden schieten mij kapot. Wat een geweldige ervaring om weer in mijn CX te mogen rijden en wat rijdt ze nu formidabel. Ik ben degene die deze klus op zich heeft genomen onnoemelijk dankbaar. Omdat hij zich heeft opgeworpen deze klus te doen, omdat hij me steeds uitgebreid op de hoogte heeft gehouden over de vorderingen, omdat hij het binnen de vooraf opgegeven tijd heeft gered, omdat hij fantastisch werk heeft afgeleverd en omdat het erg prettig zaken doen was. Duidelijke afspraken en goede communicatie. Het bier is hem dus van harte gegund en ik hoop dat hij niet alles in één keer zal opdrinken.
Drie dingen vielen mij op onderweg:
1. In de file begon het acculampje heel zwak te flikkeren. Toen ik weer door kon rijden was dat weg. Accu dood? Of moet ik het bij de dynamo zoeken?
2. Een hele tijd bleef het stationair toerental (in de file) rustig ergens rond de 900 (Ik was wel een wat hoger toerental gewend). Maar nadat ik een paar keer een klein beetje had opgetrokken en weer tot stilstand was gekomen, begon het stationair toerental langzaam op te lopen tot uiteindelijk zo’n 1200 toeren. Dat is inderdaad het toerental waar ik een beetje aan gewend was geraakt, maar dat is natuurlijk niet goed. Ik ben benieuwd waar dit aan kan liggen. Carburateur afstellen? Of moet ik de oorzaak elders zoeken?
3. Het koppelingspedaal mag nog wel iets hoger afgesteld worden. Maar daar hadden we het vanavond al over gehad en dat zullen we dan binnenkort wel regelen.
Voor nu eerst lekker genieten. Ik geloof dat ik van de week al weer lekker voor m’n werk op pad mag, dus dat komt wel goed.
En dan meteen ook maar het todo-lijstje:
-Twee nieuwe voorbanden regelen (dat moest al voor de APK en zal nu als eerste geregeld worden)
-Bollen vullen (Dat gaan we doen tijdens de bollenmeeting op 24 november)
eXpelliarMus schreef:Of de voorraad slagers kroketten worden as we speek in het vet gelegd.
We hebben geen frituur meer. Gezonde levensstijl, jeweetwel.
Mooi man!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jaco, dat heb je heel mooi omschreven!
Ik ben echt heel blij voor je!!!!
Geniet ervan!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Van harte Jaco, geniet maar lekker van je CX!
Super dat ie weer rijdt en je hem niet hebt verkocht, prima beslissing!
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Klinkt allemaal zeer goed. Nu weer lekker duizenden kilometers asfalt onder je door laten glijden.
La Léo schreef:Jaco, dat heb je heel mooi omschreven!
Ik ben echt heel blij voor je!!!!Geniet ervan!
Voor jou ook een dikke smakkerd, want zonder jouw inspanning was dit waarschijnlijk heel anders afgelopen.
rode lampje is meestal een massa probleem ff naar de massapunten in de auto kijken of deze okee zijn
koppelingspedaal hoger kan je zelf ook hoor hoef je alleen maar even de kabel ietsjes strakker zetten on de de auto contamoer los en dan stel moer aantal slagen vaster draaien even proberen en als dat lekker voelt dant de cntramoer weer vast draaien.
gr,joost












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nu lekker van gaan genieten






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
jaco schreef:La Léo schreef:Jaco, dat heb je heel mooi omschreven!
Ik ben echt heel blij voor je!!!!Geniet ervan!
Voor jou ook een dikke smakkerd, want zonder jouw inspanning was dit waarschijnlijk heel anders afgelopen.
Jeej!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D