1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Stabilisatorstang vervangen
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 15 maart 2007 08:44 PM

Geachte medegenieters ,

Iemand ervaring met het vervangen van de stabilisatorstang aan de voorkant van de XM ?
Zitten er rubbers op en zitten die er vast op , zodat je de hele stang moet vervangen ?
Volgens Brezan wel , maar die weten het ook niet altijd even goed , heb ik gemerkt .
Haynes is er niet duidelijk in en op`t forum vind ik er niets over .

Bedankt vast ,
Groet , Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 maart 2007 09:11 PM
  [ # 1 ]

Moet je hele stang vervangen of alleen de eindstukken?
Die verticale, weet je wel….

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 15 maart 2007 09:46 PM
  [ # 2 ]
Ries schreef:

Moet je hele stang vervangen of alleen de eindstukken?
Die verticale, weet je wel….

Je bedoelt de reaktiestangetjes ( de vertikale) ?
Nee , die zijn wel goed nog , dus alleen de stab.stang !
Schijnen ook rubbers aan te zitten .
Weet alleen niet hou ik `em eruit krijg ! Shocked

Groet , Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 15 maart 2007 10:01 PM
  [ # 3 ]

Ja tussen de klemmen waarmee de stang aan het subframe zit. Zit rubber tussen, die kun je ook vervangen.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 maart 2007 10:03 PM
  [ # 4 ]

De rubbers hebben onderdeelnr 96 638 690 voor een stabilisatie-stang van 23mm doorsnede en 96 638 691 voor de versie van 24mm. De break heeft 25 mm en onderdeelnr 96 061 360.
Als ik het zo zie, lijkt het me wel een lastige klus

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 maart 2007 10:04 PM
  [ # 5 ]

Daar ben ik ook wel nieuwschierig naar hoe dat tevervangen, de rubbers. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 15 maart 2007 10:16 PM
  [ # 6 ]

Is ook een klote klus, rubbers zijn eigenlijk te groot. Dus dat moet je er op een goede manier proberen in te drukken… Ff btje prutsen en dan moet t lukken.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 15 maart 2007 11:20 PM
  [ # 7 ]

welke symptomen zijn gedetecteerd die deden besluiten om die stabilisatorstang(rubbers) te gaan vervangen?

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 maart 2007 11:27 PM
  [ # 8 ]

Mooie zin very good

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 15 maart 2007 11:38 PM
  [ # 9 ]
Ries schreef:

Mooie zin very good

Mr. Green

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 15 maart 2007 11:55 PM
  [ # 10 ]

Welke overwegingen hebben u er toe gebracht om een deficientie te
vermoeden in casu deze objecten ?

Of in forum termen, was er sprake van een plokke plokke geluid ?

Plokke plok is meen ik de verticale.

Ik heb deze heel licht, en volgende week zaterdag gaat mijn
dame, voor wat onderhoud en APK, naar de garage.

Het is dat ik geen werkplaats heb etc, anders was ik er zelf aan
begonnen. Wie weet eens een keer een doe hetzelf garage
benaderen.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 15 maart 2007 11:58 PM
  [ # 11 ]

Daar ben ik ook nog niet uit, ik wil eerst idd de rammel lokalieseren en dan kijken wat er uit komt. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 16 maart 2007 12:10 AM
  [ # 12 ]

plokkepok schijnt idd de verticale te zijn, hoor ik niks van…

wat ik heb is dat wanneer ik een drempel iets te hard heb neem, voorwielen net voorbij het hoogste punt vd drempel, de koets is nog in de lucht (geen dalende beweging, het lijkt alsof de wielen naar hun uiterste veerweg schieten...

we hebben t over een snelheid van 20-30 km/u, en een venijnig drempeltje…

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 16 maart 2007 12:28 AM
  [ # 13 ]

En de veroorzaker van dit debat, Herr Dirk, zegt niets meer.
Daardoor raken wij het spoor bijster…

En Klaas, de pokkepok stangetjes behoeven geen grasie of werkplaats, kan zelfs op straat, pies of keek.

Profiel  
 
KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 26-04-2006

Gepost: 16 maart 2007 12:42 AM
  [ # 14 ]

Dit klinkt ook wel een beetje als mijn probleem.

En het is dan meer een kort “tsjeunk” geluid.

Pokke pok doet vermoeden dat er twee opeenvolgende
geluiden zijn.

Lastige materie, maar we moeten niet vergeten dat bij de
NL drempels er best een grote slag gemaakt wordt.
Dus helemaal schoon van geluidjes kan denk ik ook niet.

KB

(die pissed off is omdat er een reeks van 4 nieuwe klo#e heuveltjes
zijn geplaatst in zijn omgeving).

@Ries, ja kan kloppen. Ik doe ook het een en ander buiten de garage.
Maar ik wil even mijn garage testen of ik die ook kan vertrouwen als ik
ze nodig heb. Soms moet je terugvallen op die lui of je wil of niet.
En dit oa is een goede test. Voorlasnog lijkt mijn garage (Citroen) geen
dozenschuiver overigens.

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 16 maart 2007 01:07 AM
  [ # 15 ]

Heb ik ook eens gedaan, ze zetten de kar op de brug, maken de boel drukloos en wrikken wat aan de wielen, zie je precies waar de speling zit.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook