olielekkage BX 1.9D Deauville
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577

Gepost: 17 maart 2007 03:47 PM

Sinds vandaag ben ik en het bezit van een 1.9D Deauville, deze heb ik meteen op de brug bekeken en de achterzijde van de motor is flink nat. Het is ernstiger dan zweten op een pakking of keerring. Is er een bekend zwak punt aan deze motor waar de lekkage vanaf komt? Het komt van
bovenaf in de buurt van de kop. Ik vermoed een nokkenaskeerring, maar dit kon ik niet vaststellen geen tijd om het blok even schoon te maken…

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 17 maart 2007 05:41 PM
  [ # 1 ]

Kleppendeksel pakking misschien ?

Je zou die bouten van het deksel eens aan kunnen draaien….of nog beter, een nieuwe pakking erin (laten) zetten. Cool
Willen weleens meer lekken.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar foto’s en meer info….hoeveel km’s heeft ie gereden, welke kleur e.d. Smile

Laat dit nu de enige BX 1.9 D zijn die ik nog niet heb gehad (Deauville)...zijn altijd TZD’s (vroeger TRD) geweest, dus met stuurbekrachtiging e.d.

Toch alvast gefeliciteerd hoor Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 maart 2007 10:09 AM
  [ # 2 ]
Bram schreef:

Je zou die bouten van het deksel eens aan kunnen draaien….of nog beter, een nieuwe pakking erin (laten) zetten. Cool

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar foto’s en meer info….hoeveel km’s heeft ie gereden, welke kleur e.d. Smile

Laat dit nu de enige BX 1.9 D zijn die ik nog niet heb gehad (Deauville)...zijn altijd TZD’s (vroeger TRD) geweest, dus met stuurbekrachtiging e.d.

Klepdekselbouten aandraaien op een uitgewerkte pakking heeft een negatief effect. In het ergste geval scheurt zelfs de klepdeksel of knapt er een boutje.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 18 maart 2007 02:22 PM
  [ # 3 ]
karel schreef:

Klepdekselbouten aandraaien op een uitgewerkte pakking heeft een negatief effect. In het ergste geval scheurt zelfs de klepdeksel of knapt er een boutje.

Dat begrijp ik Karel…...ik bedoelde daar ook mee om te controleren of ze wel vast zitten en er dus niet eentje of meer wat los getrild zijn. Cool
En dan *handvast* aandraaien…..dit heeft bij mij 1x geholpen bij een vorige diesel van me.

Daarom schreef ik ook dat hij beter er een nieuwe klepdekselpakking in kan (laten) zetten.

Of dat ook de oorzaak is van die olielekkage kan ik zo ook niet zeggen.

Profiel  

_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577

Gepost: 18 maart 2007 03:41 PM
  [ # 4 ]

Kleppendekselpakking zal ik tzt wel vervangen, want die is rondom aan het zweten of het ook de lekkage veroorzaakt weet ik niet. Van de week zal ik het blok schoonmaken, zodat beter te zien valt waar het vandaan komt.

Bram schreef:

Kmstand: 327.xxx
Km sinds aanschaf 17-03-2007: 350
Veerbollen achter zijn niet al te best meer. Voor lijkt me nog wel oké.
Als eerste moet het startprobleem weg en de olielekkage, daarna ga ik verder met de BX.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook