Hulp gevraagd!
Een goede vriend van mij gaat begin mei trouwen. Nou wil-ie persé zijn Digit als trouwauto gebruiken. Hij zit niet op het forum, maar jullie kennen de auto wel: het was één van de Digits die vorig jaar op de mini-Digitmeeting op CitroMobile was.
Nou is er een probleem: de deuren van de Digit zijn verroest: er zitten grote ‘bloemkolen’ langs de onderkant. Ziet er niet uit. En voor de trouwerij moet die Digit natuurlijk retestrak zijn. Dus…
Weet er iemand toevallig nog vier Gris Renard BX-deuren te liggen, het liefst met zwartgespoten raamlijsten. Wellicht is er onlangs iemand op een sloperij tegen een Gris Renard BX aangelopen…
Alvast bedankt!
Digit als trouwauto is helemaal geweldig! Helaas heb ik geen deuren, zoek zelf nog voor mijn eigen Roestige Rekendoos. Maar er moeten hier toch een paar BX type 1 deuren in de goede kleur te vinden zijn?
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
strakke gris renard deuren….. succes…..
Ik wil eventueel wel met mijn digit rijden??
kan ik mijn avatar mooi eens vervangen
Misschien is het handiger om deuren van een later type te laten spuiten in de goede kleur? Heb je nette deuren die veel beter bestand zijn tegen roest voor de komende jaren. Op deze kortte termijn nog goede digit deuren vinden?? Succes…
gewoon type 1 deuren scoren en overspuiten
- CX 2200
- CX 2200
citroenc2 schreef:gewoon type 1 deuren scoren en overspuiten
kost bij het mannetje van beerpeet 250 euro per kant…
citroenc2 schreef:gewoon type 1 deuren scoren en overspuiten
waarom die slechte type 1 deuren als je de betere type 2 deuren kan krijgen ?? passen prima in een type 1
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
- CX 2200
- CX 2200
citroen23 schreef:citroenc2 schreef:gewoon type 1 deuren scoren en overspuiten
waarom die slechte type 1 deuren als je de betere type 2 deuren kan krijgen ?? passen prima in een type 1
hel1 kun jij als korpschef van de type1 politie hier even ingrijpen?
woutersmits schreef:citroenc2 schreef:gewoon type 1 deuren scoren en overspuiten
kost bij het mannetje van beerpeet 250 euro per kant…
zelf doen is goedkoper mits je een beetje kan schuren en spuiten
citroen23 schreef:citroenc2 schreef:gewoon type 1 deuren scoren en overspuiten
die discussie is al meer gevoerd maar is altijd een optie als je niks kan vinden
citroenc2 schreef:citroen23 schreef:citroenc2 schreef:gewoon type 1 deuren scoren en overspuiten
die discussie is al meer gevoerd maar is altijd een optie als je niks kan vinden
oke maar daar goede type 1 nog schaarser zijn dan type 2 vind ik het geen optie maar ja, ieder z’n meug voor mij apart gaan we weer
een voorbeeldje om fff te bellen voor de prijs hoef je het niet te laten.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
thanks allemaal voor jullie hulp!!! Het zal inderdaad wel een restauratie van de bestaande deuren worden, maar dat gaat niet meer lukken voor begin mei vrees ik. Dan maar trouwen met bloemkool op de deuren!
Forummers in de regio Utrecht: kijk niet raar op als je begin mei een hele sliert BX-en in een trouwstoet ziet rijden! Wel grappig, trouwens: toen ik tien jaar geleden als studentje BX-en begon te rijden keek ik niet eens op van Gris Renard, dat was de Kadett onder de BX-en. Nu vind je het echt nergens meer!
@ wouter: hartstikke top dat je aanbiedt om te rijden… maar het idee is nou juist dat-ie in zijn eigen Digit gaat trouwen…
@ Citroen23: goeie tip! Ik ga op onderzoek!
als korpschef van de type1 politie heb ik er geen bezwaar tegen om type2/3 deuren in een type1 te plaatsen. deuren opknappen is dan het alternatief, en wat dan? dan zijn ze ook niet meer origineel.
overigens verkleurt iedere auto weer op zijn eigen manier, dus je hebt zelfs bij perfekte deuren in de goede kleur nog kans op kleurverschil.
en vind ze maar, die perfekte type1 deuren….
spuitkosten zijn altijd het ergst van het geheel, dat hakt er in. ik moet zeggen dat 250 per kant niet slecht klinkt
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
- CX 2200
- CX 2200
hel1 schreef:als korpschef van de type1 politie heb ik er geen bezwaar tegen om type2/3 deuren in een type1 te plaatsen. deuren opknappen is dan het alternatief, en wat dan? dan zijn ze ook niet meer origineel.
overigens verkleurt iedere auto weer op zijn eigen manier, dus je hebt zelfs bij perfekte deuren in de goede kleur nog kans op kleurverschil.
spuitkosten zijn altijd het ergst van het geheel, dat hakt er in. ik moet zeggen dat 250 per kant niet slecht klinkt
hehe…
vondt het ook wel meevallen. Ik zou er wel voor gaan, en dan inderdaad van die fijne roestvrije type 2/3 deuren (die ik volgens mij al 1 heb want die doet geen koekblik na als je hem dichtmikt).
@arogat: ach, een digit is een digit…. Wel jammer leek me wel leuk eigenlijk
woutersmits schreef:hel1 schreef:als korpschef van de type1 politie heb ik er geen bezwaar tegen om type2/3 deuren in een type1 te plaatsen. deuren opknappen is dan het alternatief, en wat dan? dan zijn ze ook niet meer origineel.
spuitkosten zijn altijd het ergst van het geheel, dat hakt er in. ik moet zeggen dat 250 per kant niet slecht klinkthehe…
vondt het ook wel meevallen. Ik zou er wel voor gaan, en dan inderdaad van die fijne roestvrije type 2/3 deuren (die ik volgens mij al 1 heb want die doet geen koekblik na als je hem dichtmikt).
@arogat: ach, een digit is een digit…. Wel jammer leek me wel leuk eigenlijk
Sorry, ‘t is niet mijn huwelijk ops: En op de deuren na is het een geweldige Digit!
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Die vriend van je, heet die toevallig Bas?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY