Want een ongeluk zit in een klein hoekje:
AMSTERDAM - Een 40-jarige man uit het Noord-Brabantse Sprundel is zaterdagavond overleden nadat hij onder zijn auto bekneld raakte tijdens het klussen. De man lag onder de auto te sleutelen aan het voertuig toen deze door nog onbekende oorzaak op hem terecht kwam.
Een te hulp gespoede traumahelikopter mocht niet meer baten. De man overleed ter plaatse. Dat meldt de politie zaterdag.
Het ongeluk vond even voor 19.00 uur plaats in de woning van de man aan de Noorderstraat. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van het ongeval.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
das vaak ook het linke als je alleen onder je auto ligt, zou ook beter zijn wanneer iemand om de zoveel tijd ff komt kijken…
ieksEmmu schreef:
das vaak ook het linke als je alleen onder je auto ligt, zou ook beter zijn wanneer iemand om de zoveel tijd ff komt kijken…
Kan ie tenminste de begrafenisondernemer bellen?
Met de alhier populaire hydropneumaten kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
Ich bin ein Breaker
voor zulke dingen moet je ook met ze 2e zijn in heel veel beroepen is dat ook verplicht
verder zouden goede krikken enz ook veel helpen
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
karel schreef:ieksEmmu schreef:
das vaak ook het linke als je alleen onder je auto ligt, zou ook beter zijn wanneer iemand om de zoveel tijd ff komt kijken…
Kan ie tenminste de begrafenisondernemer bellen?
Met de alhier populaire hydropneumaten kun je niet voorzichtig genoeg zijn.
wat ik bedoel:
Stel dat iemand (al dan niet leegbloedend) bekneld zit, en er komt iemand om bv het half uur kijken hoe het met het sleutelen gaat, dan kan degene die komt kijken eventueel nog een levensreddende actie ondernemen.
en hydropneumaat of niet, zelfs een stel bokjes is zo omgeduwd…
magoed, blijft triest ongeval.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:voor zulke dingen moet je ook met ze 2e zijn in heel veel beroepen is dat ook verplicht
verder zouden goede krikken enz ook veel helpen
Hoezo, een goede krik? Les nummer 1 : werk NOOIT aan een auto die op een krik staat, zet de auto ALTIJD op een goede assteun, of zware blokken hout. Ik heb jaren in garages gewerkt, van monteur tot leidinggevende, en zelfs in de mooiste arbo-goedgekeurde werkplaats kunnen de meest verschrikkelijke ongelukken gebeuren als mensen NIET aan veiligheid DENKEN!! vaak is het ff snel remblokjes doen op de krik, ff een veerpootslangetje vervangen, hup op de krik… Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, veiligheid moet in je eigen hoofd zitten. Let erop, en denk er aan. Niet onder een auto gaan liggen om veerbollen met een beitel los te slaan, ga naar een DHZ werkplaats, huur een brug of ga naar een specialist. Als het fout gaat ( en dat gebeurd dus….) vergeef je het jezelf nooit meer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:citroenc2 schreef:voor zulke dingen moet je ook met ze 2e zijn in heel veel beroepen is dat ook verplicht
verder zouden goede krikken enz ook veel helpenHoezo, een goede krik? Les nummer 1 : werk NOOIT aan een auto die op een krik staat, zet de auto ALTIJD op een goede assteun, of zware blokken hout. Ik heb jaren in garages gewerkt, van monteur tot leidinggevende, en zelfs in de mooiste arbo-goedgekeurde werkplaats kunnen de meest verschrikkelijke ongelukken gebeuren als mensen NIET aan veiligheid DENKEN!! vaak is het ff snel remblokjes doen op de krik, ff een veerpootslangetje vervangen, hup op de krik… Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, veiligheid moet in je eigen hoofd zitten. Let erop, en denk er aan. Niet onder een auto gaan liggen om veerbollen met een beitel los te slaan, ga naar een DHZ werkplaats, huur een brug of ga naar een specialist. Als het fout gaat ( en dat gebeurd dus….) vergeef je het jezelf nooit meer.
ik heb toch enz enz erbij gezet ik snap ook wel dat een krik niet zoveel doet en dat ik een set oude velgen erbij heb en bokjes
maar vaak denken mensen idd het kan nog wel even maar veiligheid hoort voorop niet alleen thuis maar ook op het werk
Ik gebruik altijd assteuntjes, en voor de zekerheid een oud velg met een blok hout onder dorpels. En dan nog eens op de krik.
(verrijdbare krik met 4 zwenkwielen: maximaal 3200 kilo, die waait ook niet zomaar om)
Test
Ik moet toegeven dat ik laatst met de Visa van Alex bezig was in m’n uppie. Toen stond deze ook op de krik en ik schoof er steeds verder onder. Niet slim, ik weet het. Het enige positieve was dat de wielen er nog onder zaten, dus hij had me niet helemaal geplet als hij neergekomen was. Maarja, slim is natuurlijk anders.
Schijt aan originaliteit.
niet vergeten dat de wagen wat door z’n veren zakt al hij van de krik vliegt, hoe hoger hij opgekrikt is hoe dieper hij zakt
nee is niet slim
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:niet vergeten dat de wagen wat door z’n veren zakt al hij van de krik vliegt, hoe hoger hij opgekrikt is hoe dieper hij zakt
Klopt helemaal. Dat lijkt me dan ook het grootste risico. Met wieltjes blijft ietsje veiliger dan zonder, mar eigenlijk moet/mag je zo niet denken. Auto omhoog = steun (geen krik) er onder. Klaar.
nee is niet slim
Correct.
Schijt aan originaliteit.
het snelste leer je van je fouten dus komt vast wel goed hé
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik heb het geluk () gehad dat m’n oom vroeger carrosier was en die heeft ooit 2 uur om hulp liggen roepen vanonder een Opel Admiral eer ze hem uit de benarde situatie hielpen
m’n pa was dus redelijk streng op zulke zaken….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik zou het risico niet eens durven nemen om m’n hoofd onder de auto te stoppen, als deze niet op bokjes staan en de wielen die de grond raken “vergrendeld” zijn dmv. BKK’s.
En de standaard autokriks belanden bij mij allemaal in de prullenbak, heb er al te vaak een auto van af zien kantelen doordat de krik nooit stabiel genoeg staat.
Wat zijn BKK’s ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
redelijk recent is een cx clublid dit ook overkomen, de beste man heeft het helaas ook niet overleefd, geloof vorig jaar maar het kan ook al in 2005 geweest zijn
Wat is Citroën rijden toch formidabel !