2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempje)
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 maart 2007 10:19 PM
  [ # 16 ]

diesel is wel iets duurder met wb maar als jij zegt ik rij veel dan is diesel toch een stuk goedkoper ik denk na 1 tank dat je het verschil al weg is dan

Profiel  
 
OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 378
Geregistreerd: 21-06-2006

Gepost: 18 maart 2007 10:32 PM
  [ # 17 ]

ja inderdaad ... niet echt het ideale type wagen als je niet zo veel geld hebt. Dan kan je echt beter een diesel gaan rijden hoor Smile

Citroën D Special 1970

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 19 maart 2007 01:08 AM
  [ # 18 ]
Harm schreef:

Een TZI Break automaat heeft een soort dakkapel op de achterkant, met zijruiten en een klep. Ook staan er handvaten op het dak.

Smaken verschillen, Harm, maar leer nou eens accepteren dat een break handiger én mooier is dan een berline! (ja, zowel bij de BiX áls bij de XM Twisted Evil ) en bovendien over het algemeen minder roestgevoelig!
De TZi Break Aut is geweldig! De ideale configuratie gecombineerd, en toch minder ordinair dan een GTi!
McDean, ik kan dinsdag of woensdag wel wat foto’s maken van de stekker-aansluitingen in onze TZi Break?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 maart 2007 01:57 AM
  [ # 19 ]

Jouw GT is nog steeds porked met zulk verbruik…

Zal me niks verbazen als de TZI gewoon 1 op 9 tot 1 op 6 blijkt te doen… je moet uitgaan van de fabrieksopgave + een flinke achteruitgang door de leeftijd van het brik. Dergelijke oude automaten zijn leuk maar per definitie nooit zuinig icm een benzinemotor.

Vanuit mijn optiek een ware miskoop qua kostenbewustzijn.

Mijn moeder rijdt een 1991 19TZI Break. Dat ding zuipt al met een vijfbak. Get the picture? Ik geloof heilig dat zodra de GT opgelapt is, deze qua algemene gebruikskosten goedkoper is dan de TZI automaat.

Neemt niet weg dat een automaat ontzettend heerlijk is om te hebben en te rijden… zodra mijn GT oldtimer is, bouw ik de automaat van de 19 TRS + LPG in.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 maart 2007 02:22 AM
  [ # 20 ]

Daan, we kijken er binnenkort wel eens naar. Ik zet mijn GTi er gewoon naast dan kunnen we mooi vergelijken. Ik weet ondertussen ook net iets te goed naar mijn zin hoe die hele bedradingzooi in elkaar zit. Dus dat moet wel goedkomen!


Ik zou ook in de GT blijven rijden, wat een gave BX is dat!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 19 maart 2007 02:39 AM
  [ # 21 ]
oudelut schreef:
Harm schreef:

Een TZI Break automaat heeft een soort dakkapel op de achterkant, met zijruiten en een klep. Ook staan er handvaten op het dak.

Smaken verschillen, Harm, maar leer nou eens accepteren dat een break handiger én mooier is dan een berline! (ja, zowel bij de BiX áls bij de XM Twisted Evil ) en bovendien over het algemeen minder roestgevoelig!
De TZi Break Aut is geweldig! De ideale configuratie gecombineerd, en toch minder ordinair dan een GTi!
McDean, ik kan dinsdag of woensdag wel wat foto’s maken van de stekker-aansluitingen in onze TZi Break?

Humor.. Laughing

Toch wel geinig dat iedereen altijd bezig is om te overtuigen, als daan lekker peut wil rijden moet hij dat doen. Iedereen kan rekenen, toch?  Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 maart 2007 11:10 AM
  [ # 22 ]
oudelut schreef:

Smaken verschillen, Harm, maar leer nou eens accepteren dat een break handiger én mooier is dan een berline! (ja, zowel bij de BiX áls bij de XM Twisted Evil ) en bovendien over het algemeen minder roestgevoelig!

Handiger? Ach. dan ga ik alleen maar meer rotzooi achterin opstapelen. Niet handig.

Mooier? Over smaak valt niet te twisten, maar toch “I couldn’t agree less”: een BX Break is gewoon niet mooi (in mijn opinie).

Een XM break is ook niet mooi.

Minder roestgevoelig. Ach, je hebt meer plaatwerk dat er ook nog eens achteraf op is gebeund door een franse carosseriebouwer. Ik heb genoeg rotte breaks gezien om in te zien dat dit helemaal niet zo’n vaststaand feit is. Eigenlijk is de historie veel belangrijker dan de koets.

@Daan. Als je niet stikt in het geld kun je maar beter vooral niet meerdere auto’s er op na houden. Je loopt er op leeg.  Zeker zo’n 1.9 automaat is een slurper. Die GTI motor is al beslist geen zuinigheidswonder in een berline met 5 bak (zelfs al probeer je je best te doen). Maar in een zwaardere break koets (met zijn geweldige stroomlijn) en met die automaat erachter wordt het een slurper. Zeker als je ook nog eens injectieproblemen hebt. Ik zou mijn energie gewoon lekker in die GT + 14 steken.

Trouwens, ik kwam nog de vorige eigenaar (of familie) tegen in de vorm van Arnold Hoek. Die is actief bij de het magazijn van de GS vereniging waar ik zaterdag onderdelen had gescoord. Hij vond het wel leuk om te horen dat jij er enthausiast over de GT was. Hihi, we kwamen er zo toevallig op toen er toch even over BXen werd gesproken.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 19 maart 2007 12:06 PM
  [ # 23 ]

Smaken verschillen, Harm, maar leer nou eens accepteren dat een break handiger én mooier is dan een berline! (ja, zowel bij de BiX áls bij de XM )

Ik zeg helemaal niks over de handigheid of mooiheid van een break, ik vertel alleen hoe je het verschil kunt zien tussen een break en een berline!

Dat ik een BX break nog maar net vind kunnen en een XM break afschuwelijk vind, had ik nog niet eens gezegd…

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 19 maart 2007 12:08 PM
  [ # 24 ]

nou ja, hoe het ook allemaal zij; ik hoop dat je de tzi snel lekker en goed rijdend hebt, en dan kan je met de break overal spullen vandaan gaan slepen om die versporting af te maken.
en al die meningen over mooi of niet mooi…. dat moet iedereen lekker zelf weten.
veel plezier er mee. (en moet je die gt niet gewoon even schorsen, tot je weet wat er allemaal aan de tzi moet gebeuren en hoe duur ie precies rijdt?)

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 maart 2007 02:29 PM
  [ # 25 ]
tjeubx schreef:

Nou ik begrijp Mc Dean wel volledig (behalve de keuze van een benzine met zoveel kilometers per jaar) ; student en bx liefhebber!

Maar over de keuze van een break… man de break is gewoon de mooiste!!

Ik ben dat met je eens…jammer dat Mc Dean niet wil ingaan op mijn eerdere vraag waarom hij dan geen diesel break heeft genomen….ook al is de keus op dit moment erg minimaal (zie LE die zich ook rot zoekt Cool )....maar dat moet Mc Dean helemaal zelf weten natuurlijk. Wink

Ik vind overigens een BX Break helemaal niet lelijk…integendeel, het was zelfs mijn allereerste BX (rode RD-break uit 86)....ik vond (en vind nog steeds) dat de BX break 1 van de mooiste stationcarren is die er zijn…vooral de achterkant vind ik bijvoorbeeld veel mooier dan die van de Xantia Break, laat staan die van andere merken.
En het was zo’n beetje de eerste Break die in de achterbak geen last had van een wielkast…ik kon er een hele Europallet in kwijt die er met een heftruck werdt in gezet..probeer dat maar eens bij een andere stationwagen.

Nee….van mijn kant geen kwaad woord over de BX break….ik heb hem alleen niet meer nodig…ik rijd alleen nog maar met envelopjes en kleine pakjes, kinderen zijn allang groot…dus heb ik aan een Berline genoeg. Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 maart 2007 02:41 PM
  [ # 26 ]
Bram schreef:
tjeubx schreef:

Nou ik begrijp Mc Dean wel volledig (behalve de keuze van een benzine met zoveel kilometers per jaar) ; student en bx liefhebber!

Maar over de keuze van een break… man de break is gewoon de mooiste!!

Ik ben dat met je eens…jammer dat Mc Dean niet wil ingaan op mijn eerdere vraag waarom hij dan geen diesel break heeft genomen….ook al is de keus op dit moment erg minimaal (zie LE die zich ook rot zoekt Cool )....maar dat moet Mc Dean helemaal zelf weten natuurlijk. Wink

Ik vind overigens een BX Break helemaal niet lelijk…integendeel, het was zelfs mijn allereerste BX (rode RD-break uit 86)....ik vond (en vind nog steeds) dat de BX break 1 van de mooiste stationcarren is die er zijn…vooral de achterkant vind ik bijvoorbeeld veel mooier dan die van de Xantia Break, laat staan die van andere merken.
En het was zo’n beetje de eerste Break die in de achterbak geen last had van een wielkast…ik kon er een hele Europallet in kwijt die er met een heftruck werdt in gezet..probeer dat maar eens bij een andere stationwagen.

Nee….van mijn kant geen kwaad woord over de BX break….ik heb hem alleen niet meer nodig…ik rijd alleen nog maar met envelopjes en kleine pakjes, kinderen zijn allang groot…dus heb ik aan een Berline genoeg. Wink

Maar wie hélpt McDean nou met zijn breakje? Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 19 maart 2007 02:52 PM
  [ # 27 ]

Tjongejonge dat geneuzel over benzine en diesel en welke BX mooier is…..

to the point,

Daan je weet me te vinden over dat injectieprobleem, ik kan je er mee helpen, het aanbod van PrutsyLJ lijkt me ook een hele goeie optie!!!

Emiel

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 maart 2007 03:32 PM
  [ # 28 ]
BX19trs schreef:

Tjongejonge dat geneuzel over benzine en diesel en welke BX mooier is…..

to the point,

Daan je weet me te vinden over dat injectieprobleem, ik kan je er mee helpen, het aanbod van PrutsyLJ lijkt me ook een hele goeie optie!!!

Emiel

Er word al over vergadert Laughing . Helaas voor Daan kan ik as zaterdag niet ivm jaarvergadering van de BX Club. Word waarschijnlijk ergens volgende week.

Edit: Offtopic maar, sodeknetters zit al op 700 berichten Shocked

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 19 maart 2007 03:56 PM
  [ # 29 ]

gewoon mooi om te zien welke reacties het allemaal losmaakt!
maar hoofdzaak is dat je de auto (goed) rijdend krijgt inderdaad. mooi dat je aanbiedingen krijgt van technische hulp, bij mij blijft ‘t beperkt tot ‘t aanleveren van foto’s…
overigens rijd ik met mijn TZi Break Automaat gemiddeld 1 op 10,5 (en dan uiteraard zonder de airco). vervelend afrekenen bij de pomp, omdat ik diesel gewend ben (en die vaste lasten van een diesel gaan nagenoeg ongemerkt), maar ik rijd een stuk minder kilometers en de diesel was gewoon op…
kortom: heerlijke auto, maar werk eerst de problemen weg!
en als je de ruimte hebt, zou ik de GT inderdaad ‘gewoon’ schorsen. valt ook nog eens in goedkoper schorsingstarief?!

veel succes en geniet!

Geert

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 maart 2007 04:53 PM
  [ # 30 ]
mpostma schreef:

Trouwens, ik kwam nog de vorige eigenaar (of familie) tegen in de vorm van Arnold Hoek. Die is actief bij de het magazijn van de GS vereniging waar ik zaterdag onderdelen had gescoord. Hij vond het wel leuk om te horen dat jij er enthausiast over de GT was. Hihi, we kwamen er zo toevallig op toen er toch even over BXen werd gesproken.

Jah dat is de broer van de vrouw waarvan ik hem kocht, ook nog mee gepraat hij vond het geweldig dat ik zo Bx zot ben Laughing

Ik denk: dat ik de GT maar ga schorsen en ergens neer zet (moet alleen nog even bedenken waar aangezien me pa geen 3 auto`s van mij voor de deur wil)

Ik ben blij dat iedereen met me meeleeft en meedenkt. (student “geen” geld en 3 autos`? koop een diesel!) Nu is de situatie niet ZO erg dat ik geen auto zou kunnen rijden of genoodzaakt ben om er 1 te moeten verkopen, (ik heb geen school schuld en ik sta niet diep in het rode) het schommelt nu beetje rond de 0 (tja mede door aankoop van 2 auto`s Laughing )

Wat ik bedoelde met weinig geld is: Ik kan niet de GT, de TZI break opknappen en de 1400 ombouwen (wat nu even op een lager pitje ligt door het weer)

de GT is geweldig om te rijden en een geweldige auto om te zien, maar verdient (in mijn ogen) meer aandacht dan de TZI break. Daarom kies er ik bewust voor om de break op te knappen. (de break is ook 7 jaar jonger) kortom GT is een oltimer en niet een dagelijkse auto… (hij verdient een persioen)(oltimerverzekering is zeker een optie)

waarom dan geen diesel omdat je zoveel Kmters maak? nou, ik maak de ene week 200 km en de andere 500 (eigenlijk genoeg voor een diesel). Maar heb een auto niet bewust nodig. (nu wel een beetje ivm stage aangezien het met openbaar vervoer 5 kwartier is en met auto 15 min).
en daarom heb ik al vanaf het begin gekozen voor een benzine auto omdat deze met vaste lasten goedkoper is. (dus als ik die laat staan een maand kost het me veel minder, daarnaast ben ik echt een benzine freak, het ruikt gewoon lekker) (en vergeet de personeelskorting van het tankstation niet)

Ik heb voor mezelf even bekeken kwa KM en ga vanaf deze week minder rijden (ipv 400 ga ik naar de 250) zodat me dat 20 euro per week scheeld.

Back to the point, hoe gaat het verder met deze break? ik heb al contact gehad met LJ en we gaan er aan werken Wink

Oudelut als je foto`s wil zenden van de zelfde punten zou ik fijn vinden kan ik me vast voorbereiden voor als LJ komt.

Deze week rijd ik minder (en neem de picasso van me ouders mee voor langere afstanden) gezien de GT LHM eruit gooit (in verhouding duurder dan benzine Laughing) ongeveer 0,5 L op 50 km.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook