3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempje)
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 maart 2007 08:32 PM
  [ # 31 ]

extra info:

Motormanegment uitgelezen en geen foutmeldingen gevonden Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 maart 2007 08:45 PM
  [ # 32 ]
McDean schreef:

extra info:

Motormanegment uitgelezen en geen foutmeldingen gevonden Cool

Als er wat bedrading losbungelt is dat dan blijkbaar geen relevante zooi.Dus bungelt er wellicht niks los en is het gewoon een mechanisch probleem in het gasklephuis?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 maart 2007 09:47 PM
  [ # 33 ]

Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj

McDean schreef:

Wat is eigenlijk verschil tussen GTI aut en een TZI break aut?

zit nog mooi in de lak Smile
zo’n rooie staat er wel eens wat minder bij Confused

zit geen verschil tussen die motoren Wink

in elke break zit natuurlijk een GTi blok.
vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel Smile

verder zal alleen een GTi qua uitvoering wat luxer zijn Cool

volgens mij had ik ooit wel eens foto’s gezien van een BX ergens in Azie die als break helemaal als GTi was uitgerust Smile

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 19 maart 2007 10:11 PM
  [ # 34 ]

Hij is inderdaad erg mooi rood! Ik begrijp wel dat je ‘m gekocht hebt, want een bx tzi break is toch wel een van de meeste ultieme uitvoeringen, zeker met automaat. Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen?

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 maart 2007 11:02 PM
  [ # 35 ]
B_iks schreef:

Hij is inderdaad erg mooi rood! Ik begrijp wel dat je ‘m gekocht hebt, want een bx tzi break is toch wel een van de meeste ultieme uitvoeringen, zeker met automaat. Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen?

ongeveer 180 000 en de distri is slechts 20 000 km oud.

karel schreef:
McDean schreef:

extra info:

Motormanegment uitgelezen en geen foutmeldingen gevonden Cool

Als er wat bedrading losbungelt is dat dan blijkbaar geen relevante zooi.Dus bungelt er wellicht niks los en is het gewoon een mechanisch probleem in het gasklephuis?

dat is inderdaad een mogelijkheid. maar wellicht is het verkeerd aangesloten. ik moet dan altijd denken aan een multimeter, als je de plus en de min omdraait geeft hij ook een - getal aan. dus een verkeerde aanname.

LJ en ik gaan het allemaal bekijken in ieder geval. (hopelijk komt het goed)

Ik heb zin om in deze auto te gaan rijden (lijkt mij zo lekker he een automaatje met een krachtige motor en lekker bult ruimte) terwijl ik eerder nooit weg was van een break Surprisedops:

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 19 maart 2007 11:07 PM
  [ # 36 ]

Tjee,
weer wat anders om ons hier in de buurt zorgen over te maken…....

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 maart 2007 11:14 PM
  [ # 37 ]
EW schreef:

Tjee,
weer wat anders om ons hier in de buurt zorgen over te maken…....

hahahha Laughing  Cool

Als die APK heeft komt er mischien wel open lucht filter in en dan bloas ik wel keer langs je huis Cool  (wel rustig aan hoor, blijft een woonwijk)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 20 maart 2007 12:17 AM
  [ # 38 ]

Hey Daan,

Ik als visa-fan kijk toch even op je forum,
Volgens de oude eigenaar, die reed er altijd 110 mee, was 1 op 11 zondermeer haalbaar…
De break bxen roesten inderdaad minder in de kofferruimte…
De automaten zijn zeldzamer,
De automaten zijn extreem comfortabel,
De automaten zijn gewoon ultiem citroën-genot (je hoeft niet te schakelen en je kan al je aandacht laten uitgaan naar de sublieme wegligging).
bovendien, de bx automaat is in tegenstelling tot andere automaten extreem goed onder controle te houden in de bergen , vanwege de vaste overbrenging in 3 & 4…
Dus alle voordelen op een rij gezet PLUS de 110 pk vermogen van het GTi -blok…
Laat je niet gekmaken! Very Happy

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 maart 2007 12:20 AM
  [ # 39 ]
Maurice van Mourik schreef:

Dus alle voordelen op een rij gezet PLUS de 110 pk vermogen van het GTi -blok…

122 zelfs Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 maart 2007 12:53 AM
  [ # 40 ]
McDean schreef:

maar wellicht is het verkeerd aangesloten. ik moet dan altijd denken aan een multimeter, als je de plus en de min omdraait geeft hij ook een - getal aan. dus een verkeerde aanname.

Het lijkt me eigenlijk sterk dat het motormanagement daar géén storingscode op geeft. De sensor input-waarden kloppen dan namelijk niet met elkaar, en dat betekent: noodloop, dus brandend lampje. Megoed, als je zeker weet dat je 2 druppels water naast elkaar hebt is het makkelijk vergelijken natuurlijk, en kun je een heeeeleboel dingen snel uitsluiten.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 maart 2007 11:47 AM
  [ # 41 ]
Maurice van Mourik schreef:

bovendien, de bx automaat is in tegenstelling tot andere automaten extreem goed onder controle te houden in de bergen , vanwege de vaste overbrenging in 3 & 4…

Die BX automaat is niks specifieks aan: gewoon een 4HP14 ingekocht bij ZF.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 maart 2007 11:57 AM
  [ # 42 ]
mpostma schreef:
Maurice van Mourik schreef:

bovendien, de bx automaat is in tegenstelling tot andere automaten extreem goed onder controle te houden in de bergen , vanwege de vaste overbrenging in 3 & 4…

Die BX automaat is niks specifieks aan: gewoon een 4HP14 ingekocht bij ZF.

En is NIET voorzien van een lock-up in 3 en 4…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 20 maart 2007 08:28 PM
  [ # 43 ]
waterman771 schreef:
mpostma schreef:
Maurice van Mourik schreef:

bovendien, de bx automaat is in tegenstelling tot andere automaten extreem goed onder controle te houden in de bergen , vanwege de vaste overbrenging in 3 & 4…

Die BX automaat is niks specifieks aan: gewoon een 4HP14 ingekocht bij ZF.

En is NIET voorzien van een lock-up in 3 en 4…..

Das jammer… minpunt… weet iemand waarom niet? Kostenbesparing?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 maart 2007 09:07 PM
  [ # 44 ]

Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj

arjan_verkade schreef:
McDean schreef:

vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel Smile

Smile

waarom zou de tzi aut berline niet bestaan vandaar dat wij er 1 hebben in 1600 uitvoering Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 maart 2007 09:23 PM
  [ # 45 ]

Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj

citroenc2 schreef:
arjan_verkade schreef:
McDean schreef:

vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel Smile

Smile

waarom zou de tzi aut berline niet bestaan vandaar dat wij er 1 hebben in 1600 uitvoering Wink

wijsneus Wink

bedoel natuurlijk in 1900 uitvoering Wink

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook