Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
extra info:
Motormanegment uitgelezen en geen foutmeldingen gevonden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:extra info:
Motormanegment uitgelezen en geen foutmeldingen gevonden
Als er wat bedrading losbungelt is dat dan blijkbaar geen relevante zooi.Dus bungelt er wellicht niks los en is het gewoon een mechanisch probleem in het gasklephuis?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj
McDean schreef:Wat is eigenlijk verschil tussen GTI aut en een TZI break aut?
zit nog mooi in de lak
zo’n rooie staat er wel eens wat minder bij
zit geen verschil tussen die motoren
in elke break zit natuurlijk een GTi blok.
vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel
verder zal alleen een GTi qua uitvoering wat luxer zijn
volgens mij had ik ooit wel eens foto’s gezien van een BX ergens in Azie die als break helemaal als GTi was uitgerust
Hij is inderdaad erg mooi rood! Ik begrijp wel dat je ‘m gekocht hebt, want een bx tzi break is toch wel een van de meeste ultieme uitvoeringen, zeker met automaat. Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
B_iks schreef:Hij is inderdaad erg mooi rood! Ik begrijp wel dat je ‘m gekocht hebt, want een bx tzi break is toch wel een van de meeste ultieme uitvoeringen, zeker met automaat. Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen?
ongeveer 180 000 en de distri is slechts 20 000 km oud.
karel schreef:McDean schreef:extra info:
Motormanegment uitgelezen en geen foutmeldingen gevonden
Als er wat bedrading losbungelt is dat dan blijkbaar geen relevante zooi.Dus bungelt er wellicht niks los en is het gewoon een mechanisch probleem in het gasklephuis?
dat is inderdaad een mogelijkheid. maar wellicht is het verkeerd aangesloten. ik moet dan altijd denken aan een multimeter, als je de plus en de min omdraait geeft hij ook een - getal aan. dus een verkeerde aanname.
LJ en ik gaan het allemaal bekijken in ieder geval. (hopelijk komt het goed)
Ik heb zin om in deze auto te gaan rijden (lijkt mij zo lekker he een automaatje met een krachtige motor en lekker bult ruimte) terwijl ik eerder nooit weg was van een break ops:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Tjee,
weer wat anders om ons hier in de buurt zorgen over te maken…....
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
EW schreef:Tjee,
weer wat anders om ons hier in de buurt zorgen over te maken…....
hahahha
Als die APK heeft komt er mischien wel open lucht filter in en dan bloas ik wel keer langs je huis (wel rustig aan hoor, blijft een woonwijk)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Hey Daan,
Ik als visa-fan kijk toch even op je forum,
Volgens de oude eigenaar, die reed er altijd 110 mee, was 1 op 11 zondermeer haalbaar…
De break bxen roesten inderdaad minder in de kofferruimte…
De automaten zijn zeldzamer,
De automaten zijn extreem comfortabel,
De automaten zijn gewoon ultiem citroën-genot (je hoeft niet te schakelen en je kan al je aandacht laten uitgaan naar de sublieme wegligging).
bovendien, de bx automaat is in tegenstelling tot andere automaten extreem goed onder controle te houden in de bergen , vanwege de vaste overbrenging in 3 & 4…
Dus alle voordelen op een rij gezet PLUS de 110 pk vermogen van het GTi -blok…
Laat je niet gekmaken!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:
Dus alle voordelen op een rij gezet PLUS de 110 pk vermogen van het GTi -blok…
122 zelfs
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
McDean schreef:maar wellicht is het verkeerd aangesloten. ik moet dan altijd denken aan een multimeter, als je de plus en de min omdraait geeft hij ook een - getal aan. dus een verkeerde aanname.
Het lijkt me eigenlijk sterk dat het motormanagement daar géén storingscode op geeft. De sensor input-waarden kloppen dan namelijk niet met elkaar, en dat betekent: noodloop, dus brandend lampje. Megoed, als je zeker weet dat je 2 druppels water naast elkaar hebt is het makkelijk vergelijken natuurlijk, en kun je een heeeeleboel dingen snel uitsluiten.
Ich bin ein Breaker
Maurice van Mourik schreef:bovendien, de bx automaat is in tegenstelling tot andere automaten extreem goed onder controle te houden in de bergen , vanwege de vaste overbrenging in 3 & 4…
Die BX automaat is niks specifieks aan: gewoon een 4HP14 ingekocht bij ZF.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mpostma schreef:Maurice van Mourik schreef:bovendien, de bx automaat is in tegenstelling tot andere automaten extreem goed onder controle te houden in de bergen , vanwege de vaste overbrenging in 3 & 4…
Die BX automaat is niks specifieks aan: gewoon een 4HP14 ingekocht bij ZF.
En is NIET voorzien van een lock-up in 3 en 4…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
waterman771 schreef:mpostma schreef:Maurice van Mourik schreef:bovendien, de bx automaat is in tegenstelling tot andere automaten extreem goed onder controle te houden in de bergen , vanwege de vaste overbrenging in 3 & 4…
Die BX automaat is niks specifieks aan: gewoon een 4HP14 ingekocht bij ZF.
En is NIET voorzien van een lock-up in 3 en 4…..
Das jammer… minpunt… weet iemand waarom niet? Kostenbesparing?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj
arjan_verkade schreef:McDean schreef:
vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel
waarom zou de tzi aut berline niet bestaan vandaar dat wij er 1 hebben in 1600 uitvoering
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: McDean zijn Bx 19 TZI break AUT (met injectie probleempj
citroenc2 schreef:arjan_verkade schreef:McDean schreef:
vandaar dat een TZi berline automaat niet bestaat, maar een break wel
waarom zou de tzi aut berline niet bestaan vandaar dat wij er 1 hebben in 1600 uitvoering
wijsneus
bedoel natuurlijk in 1900 uitvoering