Vervangen LHS (ID19P ‘66)
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 19 maart 2007 01:08 PM

Sinds een aantal weken ben ik de trotse bezitter van een ID19P uit 1966. Omdat ik de LHS consequent elk jaar wil vervangen, zal dat één van mijn eerste klussen zijn.

Ik weet dat er bij de nieuwere types een rubberen slang in beugeltjes voor op het voorraadvat in beugeltjes geklemd zit. Met deze slang kan de LHM uit het systeem gehaald worden. Een vluchtige blik gaf aan dat deze slang bij de ID niet aanwezig is. Dat schijnt bij dit type auto normaal te zijn.

Heeft iemand tips voor het legen van het systeem? Alle tips voor het hele proces van vervangen van de LHS en het ontluchten van het systeem zijn welkom.

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 19 maart 2007 01:12 PM
  [ # 1 ]

Hee Jorik, ik had voor deze auto die ik nu heb een id19p uit 65 en had hetzelfde probleem. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb het vat laten vervangen voor een later exemplaar (en vervolgens de auto verkocht) zodoende is het veel gemakkelijker verversen.

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 maart 2007 01:44 PM
  [ # 2 ]

Met een standaard elektrische benzine pomp is het vaatje goed leeg te zuigen. Gaat niet snel.

Beter is het vat eraf te halen en het helemaal schoon te maken met spiritus.

Knijp ook je lekzakken leeg en ontlucht de remmen na afloop om ook die oude lhs eruit te krijgen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook