8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
Oudelut z’n Break
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 december 2007 10:25 AM
  [ # 106 ]

Danku sinterklaasje Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 05 december 2007 11:16 AM
  [ # 107 ]
karel schreef:

Per uur?

Tja, ik kon ook niet geloven wat ik hoorde… Bij van Soest riepen ze nog € 600, en dat is als alles meezit?!  Shocked

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 14 december 2007 01:51 AM
  [ # 108 ]

Goed, ik had het dus ook niet goed gehoord: € 300, maar da’s nog altijd de helft van van Soest, en ik ben blij dat ik het heb laten doen. Scheelt toch net die 50% waarvoor ik niet zelf ga oefenen met alle mogelijke gevolgen vandien. (m.n. lekkages octopussen e.d.)

Het subframe is vervangen, evenals de draagarmrubbers. Ik moet zeggen: een wereld van verschil! Stiller en comfortabeler. Octopussen zijn niet los geweest en zagen er nog goed uit. Viel me wel tegen dat ze het stuur niet even recht hadden gezet (voortrein tenslotte toch los gehad?!), maar goed, had ik ook niet gevraagd. Overigens zei men bij Hegru desgevraagd dat een BX helemaal geen silent-blocs heeft, itt wat ik hier nog wel eens gelezen dacht te hebben? Shocked

Wel had ik gevraagd ook de distributie compleet met rollen en wapo te doen, dus die zit er ook weer vers op. Evenzo een nieuwe stuurkogel rechts, en een fuseekogel links, inclusief hoesjes. Daarnaast zijn de remleidingen vóór aangepakt en is de kleine HD-krul rechtsachter gedaan. Koplamp is vastgezet en een nieuwe APK is verleend.

Ik moet helaas zeggen dat de stilstand van de afgelopen (5) weken ‘m geen goed heeft gedaan. De intrede van kou en vocht resulteert in een beroerde motorloop bij stationair. Geen noodloop, maar ze heeft ‘t duidelijk niet naar haar zin. Nou zitten er nog dezelfde bougies + kabels op als vorig jaar toen we de carwash-pech hebben gehad, en denk ik dus aan vervanging daarvan, in de hoop dat het daarmee over is.

Kan iemand mij zeggen welke bougies ik nodig heb, en welk setje (geïsoleerde?) bougiekabels aan te raden is? Misschien zelfs een prijs-indicatie?  Rolling Eyes

Hoe dan ik, ik ben blij dat ze terug is!  Very Happy

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 14 december 2007 01:58 AM
  [ # 109 ]

Top man! Kom je btw 12 januari nog naar Berlikum?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 14 december 2007 02:08 AM
  [ # 110 ]
PrutsyLJ schreef:

Kom je btw 12 januari nog naar Berlikum?

Shocked Want?  Rolling Eyes

EDIT: heb het al gezien (erg weinig online laatste tijd), maar da’s me echt te ver rijden om gelukkig nieuwjaar te wensen?!  nono

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 december 2007 03:43 AM
  [ # 111 ]
oudelut schreef:

Goed, ik had het dus ook niet goed gehoord: € 300, maar da’s nog altijd de helft van van Soest, en ik ben blij dat ik het heb laten doen. Scheelt toch net die 50% waarvoor ik niet zelf ga oefenen met alle mogelijke gevolgen vandien. (m.n. lekkages octopussen e.d.)

Dat is wel erg goedkoop hoor!

Het subframe is vervangen, evenals de draagarmrubbers. Ik moet zeggen: een wereld van verschil! Stiller en comfortabeler. Octopussen zijn niet los geweest en zagen er nog goed uit. Viel me wel tegen dat ze het stuur niet even recht hadden gezet (voortrein tenslotte toch los gehad?!),

Daar kom je niet echt aan. De stand van het stuur bepaal je door de plaats van het stuur op de naaf, in de auto dus. Daar kom je helemaal niet aan omdat alles onderop gebeurt. Uitlijnen is een heel ander verhaal, dat raak je wel maar is niet bepaald “in 1 moeite door”.

maar goed, had ik ook niet gevraagd. Overigens zei men bij Hegru desgevraagd dat een BX helemaal geen silent-blocs heeft, itt wat ik hier nog wel eens gelezen dacht te hebben? Shocked

Spraakverwarring. Datgene wat jij draagarmrubbers noemt wordt normaliter aangeduid met silent blocks.

Al met al was je nog wel wat geld kwijt, maar het zal zeker de moeite waard zijn…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 15 december 2007 02:16 AM
  [ # 112 ]

Yep, was wel wat geld (2 x aanschafwaarde), maar ik heb het er graag voor over gehad…

Maareh…

oudelut schreef:

Kan iemand mij zeggen welke bougies ik nodig heb, en welk setje (geïsoleerde?) bougiekabels aan te raden is? Misschien zelfs een prijs-indicatie?  Rolling Eyes

Confused:

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 02 september 2008 11:39 PM
  [ # 113 ]

Mmmm, de laatste 2 dagen begint de automatische bak zich vreemd te gedragen. Dwz: bij wegrijden schakelt de bak al na 50 cm rijden door naar de hoogste versnelling. Shocked
Sowieso schakelt-ie bij weinig gas veel te snel op. Het gekke is dat hij bij belasting wel netjes schakelt zoals het hoort?!

Ik heb altijd al een wens gehad dat de automaat eerder zou opschakelen, maar dit is me teveel van het goede. Het vreemde is ook dat het opeens gebeurd is, en dat doet me eigenlijk vrezen dat de bak aan zijn laatste adem begonnen is? Crying or Very sad

Ik ben echter geen automaat-kenner Rolling Eyes , dus graag hoor ik de mening van de specialisten of dit een inwendig probleem is (planetarium aan het overlijden?), of mogelijk ook een kwestie van een kabel die gesteld kan/moet worden? Eventueel iets dat met een bakolie-wissel nog goed kan komen? (bakolie is echter +/- 8 maanden/25.000 km geleden nog ververst Confused )

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 03 september 2008 01:23 AM
  [ # 114 ]

Werkt de selecteur nog naar behoren? Je zou dat in eerste instantie kunnen proberen die opnieuw af te stellen. De kickdownkabel is niet direct van belang maar kijk die dan ook meteen na.

Ik heb iig genoeg gezien na 2x een automaatbakwissel. Bij mij was iig de meeneemplaat in stukjes uit de bx gehaald. Helemaal aan gruzelementen. Ik hoop voor je dat het meevalt. Zou natuurlijk kunnen dat de selecteur kabel losgeschoten is.

Verder als het de bak mocht zijn. Ik heb er nog wel 1 voor je liggen. Alles erbij en ook nog werkend. Mijn GTi automaat is van de week weer klaar dus ik heb die bak niet meer nodig. En ik heb nog 1 bak gekocht en 2 reserve bakken is wat overdreven. Nouja geef maar een gil. Iig succes.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 03 september 2008 02:34 AM
  [ # 115 ]

Thnx!

De selecteur werkt nog naar behoren, want kan ook voor de bergversnellingen kiezen. Ook reageert de bak nog wel op kick-down, dus dat is ook het probleem niet.
Je aanbod van de bak houd ik in gedachten, al heb ik momenteel echt totaal geen zin om een bakwissel uit te gaan voeren. Dit mede ook doordat de olie-wissel plaatsvond ten tijde van het vervangen van de meeneemplaat (ingescheurd) enkele maanden terug, en ik er toen achter kwam wat een klote-karwei dit is (al was ik meer de schroefjes-aangeef-knecht Wink )

Al met al wel balen! Ik ga maar eens informeren bij de garage(s), want echt gelegen komt het ook niet… Zou dit dan het einde worden van mijn BiX-tijdperk?  Confused  Crying or Very sad 

Misschien kun je me per PB al laten weten wat je evt voor de bak zou willen hebben?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 september 2008 10:32 AM
  [ # 116 ]

Zit de kickdown kabel nog wel echt strak genoeg? Als je rijdt met die kabel helemaal los, krijg je ook dat verschijnsel. Misschien ff afstellen voor de zekerheid. Daarna het hydraulische brein schoonmaken en de veren controleren… helaas heb ik nog niet de kennis, kreazyV8wuppo schijnt die wel te hebben. Als je bak stuk is… niet weggooien, gooi naar mij toe als studieobject.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 04 september 2008 01:34 PM
  [ # 117 ]
Alcyone schreef:

Zit de kickdown kabel nog wel echt strak genoeg? Als je rijdt met die kabel helemaal los, krijg je ook dat verschijnsel. Misschien ff afstellen voor de zekerheid. Daarna het hydraulische brein schoonmaken en de veren controleren… helaas heb ik nog niet de kennis, kreazyV8wuppo schijnt die wel te hebben. Als je bak stuk is… niet weggooien, gooi naar mij toe als studieobject.

Je verhaal over de kickdownkabel is helemaal niet waar. De kick down kabel bepaald alleen bij welke hoeveelheid gas er wordt gegeven hoe snel de auto moet terugschakelen of zelfs 2 trappen terug.

En wat betreft kreazyV8wuppo. Laat ik het zo zeggen. Hij is niet voor niets gebanned van het forum. Doet alsof hij graag wilt helpen maar daarna krijg je een dikke rekening gepresenteerd. Ik ga zelf liever naar de sloop met de auto dan naar hem.

@ oudelut ik zal je een pb’tje doen over de bak.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 september 2008 03:26 PM
  [ # 118 ]

Ehm, wel eens gereden met die kabel los?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 04 september 2008 03:50 PM
  [ # 119 ]

Met de kabel los rijden zou ik niet wagen. Dan schijnt de druk in de bak nogal hoog op te lopen, met een niet meer schakelende bak als resultaat.

Hebben ze die hele waslijst bij de hegru gedaan voor 300?

Of was dat enkel het subframe…

Test

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 04 september 2008 03:54 PM
  [ # 120 ]

Dat de druk in de bak hoog op kan lopen zou ik niet weten, wat ik wel weet is dat die keer dat mijn kabel los lag, het schakelen prima ging. Alleen dan wel bij de 2000 tpm.


EDIT: wat leeswerk op een amerikaans forum leert dat de kickdown kabel zeer zeker wel bedoeld is invloed te hebben op het opschakelmoment, en niet alleen voor het terugschakelen. Bij sommige bakken is de line pressure afhankelijk van een correcte kabel afstelling, sommige bakken hebben een andere constructie en kun je rijden met de kabel los, handmatig terugschakelend.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook