Ik vroeg me af wat er rot was, omdat er hele duidelijke APK eisen zijn voor een subframe!
Emiel
Subframe was overall behoorlijk rot… Rechtsvoor bij de bevestigingsbout zat al een plaat ingelast in een gat. Tot vorig jaar werkte de maskering goed, maar bij één van mijn klussen hebben de assteunen waarschijnlijk een stuk tectyl weggehaald, waardoor er dingen beter zichtbaar werden.
De centrale assteun bij de keuring liet ook een mooie afdruk achter (hapje eruit ook), dus was na wat krabwerk overduidelijk krokant over gehele breedte (rechts erger dan links, dat wel).
Tot op heden neig ik naar reparatie, omdat ik weet wat ik heb, niet veel meer rijd, bij een andere auto meer geld kwijt ben en dan vooral ook weer een sprong in het donker maak.
Helaas zijn er ook nog wel wat andere (advies)punten:
- stuurkogel rechts zit er aan te komen
- veerleiding achter begint krokant te worden (veel leidingen zijn al vervangen door koper, maar die nog niet)
- remschijven zijn roestig, en te dun om nog af te draaien (heb ik gelukkig nog wel nagenoeg nieuw liggen)
- rechterkentekenplaatverlichting (3x woordwaarde) hangt los; kwestie van plakken/kitten
- linkerkoplampbevestiging (2x woordwaarde) zit los, moet nieuwe bevestiging in (mooie ruil met XBXG voor de koplamp? die heeft ze toch nog liggen)
Tja, en vervolgens gaat er wat mij betreft na nieuwe APK ook wel weer een nieuwe distri op, net-vervangen voorruit heeft alweer een scheur, katalysator is kapot (komt nu nog net aan de waardes, maar volgend jaar niet meer), cruisecontrol werkt niet, airco moet gefixed worden, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vermoed dat de auto het hoe dan ook nog max 2 jaar volhoudt?!
Sleutelmeeting is een leuk idee, maar er moeten maar mensen voor in zijn. Bovendien blijft mijn bijdrage beperkt tot bijschijnen en aangeven… En dan is er nog de factor tijd?!
Ik ga morgen eerst maar eens bellen met mijn vrienden in Veldhoven?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Wat een lijst ops:, maar goed dat je neigt naar reparatie! Je hebt ook een behoorlijk uniek exemplaar.
hmm .. veel werk zo te zien ja. Mocht je hem (als loop of sloop) weg willen doen dan heb ik evt. wel interesse.
Ik lees het vervolg vanzelf wel ..
Citroën D Special 1970
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
oudelut schreef:
Sleutelmeeting is een leuk idee, maar er moeten maar mensen voor in zijn. Bovendien blijft mijn bijdrage beperkt tot bijschijnen en aangeven…
moet ook gebeuren… daarnaast moet ook de koffie etc verzorgd worden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Klopt, maar voel me er zelf altijd zo klunzig en nutteloos bij…
Is er iemand die ooit een how-to heeft gemaakt van het vervangen van het subframe?
Voorlopig besluit: tijdelijk een R5 automaatje gekocht als dagelijks boodschappenkar, zodat ik bij reparatie van de BX geen tijdsdruk heb, want: ik ga het zélf doen! [trotse smiley]
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
En succes met de klus!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Jammer dat het even tegenzit, maarja als je al die punten hebt gerepareerd kan je er wel weer even tegenaan! Goed en ook dapper besluit om het zelf te gaan doen Als je hulp nodig hebt wil ik je graag helpen als ik tijd heb. En… ik zal richting aangeven als ik je straat indraai
Eveneens ben ik tevens ook.
ik zal richting aangeven als ik je straat indraai
Da’s bij de bushalte dan, waar volgens “een klager” een verkeerde haltevertrekstaat hangt
oudelut schreef:Klopt, maar voel me er zelf altijd zo klunzig en nutteloos bij…
Is er iemand die ooit een how-to heeft gemaakt van het vervangen van het subframe?
![]()
Voorlopig besluit: tijdelijk een R5 automaatje gekocht als dagelijks boodschappenkar, zodat ik bij reparatie van de BX geen tijdsdruk heb, want: ik ga het zélf doen! [trotse smiley]
Ik heb in het draadje over mijn 16trs dacht ik al wel het een en ander uitgelijst.
Zorg iig voor een goede droge werkplek waar je de ruimte hebt, en goed licht. Het is niet echt een klus voor op straat. En dat zeg ik niet zo heel snel…
Ich bin ein Breaker
Ik wil wel helpen, mits niet in een koude omgeving. Niet dat ik ooit een rot subframe vervangen heb hoor ops:
Schijt aan originaliteit.
Zie: dit draadje
Ich bin ein Breaker
ik zal richting aangeven als ik je straat indraai
Denk er dan wel aan dat ik verhuisd ben?!
Harm schreef:Da’s bij de bushalte dan, waar volgens “een klager” een verkeerde haltevertrekstaat hangt
De straat heeft 2 uiteinden, gelukkig ook één waar die ellendige bussen níet rijden…
karel schreef:Zorg iig voor een goede droge werkplek waar je de ruimte hebt, en goed licht. Het is niet echt een klus voor op straat. En dat zeg ik niet zo heel snel…
Ga dit waarschijnlijk in R’dam doen, daar ook handjes en een brug beschikbaar…
Lelijke Eend schreef:Ik wil wel helpen, mits niet in een koude omgeving. Niet dat ik ooit een rot subframe vervangen heb hoor
ops:
Ik heb wel een trui voor je?!
Effe serieus: dank voor je aanbod, gezellig ook wel, maar om daar nou weer helemaal voor af te zakken??? Bovendien zit-ie er waarschijnlijk al wel onder tegen de tijd dat je het gevonden hebt?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Omdat ik ten tijde van de geplande BX-operatie geveld was door een stevige griep, is het er nog niet van gekomen. Gezien de decembermaand én de werkdruk bij mijn werkgever, zie ik het mezelf ook niet op korte termijn doen.
Toch maar eens de Hegru gebeld, en wat blijkt? “een subframe-wissel kost ongeveer € 130”. Daar ga ik dus niet eens moeite voor doen?!
Kortom: de auto gaat naar Veldhoven, ik vraag bovendien om de draagarmrubbers te laten vervangen, octopussen worden geïnspecteerd en -indien nodig- vervangen, en ik zal ook vragen de silent-blocs te inspecteren (en zonodig vervangen).
Laten we zeggen dat Sinterklaas de BX goed-gestemd is?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Per uur?
Ich bin ein Breaker