Vervalt bij het plaatsen van een K&N of een Green inlegfilter ook de motorgarantie net als bij een open luchtfilter?
C YA
Hessel Roskam
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik denk dat het lastig zal zijn om dat uit te vinden. Ongetwijfeld zal de dealer, net zoals Citroen-NL zeggen dat dan de garantie vervalt. Of dat volgens de regels, wetten en kleine lettertjes ook zo is, zal je alleen ontdekken wanneer je ermee geconfronteerd wordt, vrees ik.
Dan zal het wel een rechtzaakje worden.
Maar misschien heeft iemand hier op het forum die strijd eerder gevoerd en kan er uitsluitsel over geven!
Totaal aantal Berichten: 7810
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Re: K&N inlegfilter
hessel schreef:Vervalt bij het plaatsen van een K&N of een Green inlegfilter ook de motorgarantie net als bij een open luchtfilter?
Ik weet het niet zeker maar het lijkt me sterk. Er zijn zelfs dealers die een open luchtfilter voor je inbouwen. Navragen helpt zeker.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
gewoon via de dealer zo filter bestellen en laten plaatsen ben je van het hele gedoe af kwa garantie verhalen
Ga ik dat even proberen, bedankt….
C YA
Hessel Roskam
Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
citroenc2 schreef:gewoon via de dealer zo filter bestellen en laten plaatsen ben je van het hele gedoe af kwa garantie verhalen
dealer levert dat niet hoor!
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Jammer….
Maar word hij ook zuiniger van zo’n vervangend inlegfiler?
C YA
Hessel Roskam
hessel schreef:Jammer….
Maar word hij ook zuiniger van zo’n vervangend inlegfiler?
Als je er niet harder mee gaat rijden zou het wel wat kunnen schelen inderdaad.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
het gaat voornamelijk om het geluid voorderest merk ik er niet super veel van
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
XsaraVTR schreef:het gaat voornamelijk om het geluid voorderest merk ik er niet super veel van
Misschien is mijn kennis toch niet zo groot als dat ik dacht….
Voor het geluid zorgen toch de motor zelf en het uitlaat szsteem (met alle dempers) en hier gaat het om de luchtfilter…
Re: K&N inlegfilter
hessel schreef:Vervalt bij het plaatsen van een K&N of een Green inlegfilter ook de motorgarantie net als bij een open luchtfilter?
Gewoon plaatsen en als je auto naar de dealer moet voor onderhoud of herstelling oid, effe de originele plaatsen.
Bij thuiskomst kan je dan weer de greenfilter plaatsen, zoveel werk is dat toch niet en je bespaart wel een hoop discussie in geval van een garantiezaak….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
oldenhage schreef:citroenc2 schreef:gewoon via de dealer zo filter bestellen en laten plaatsen ben je van het hele gedoe af kwa garantie verhalen
dealer levert dat niet hoor!
ow een dealer kan dat toch gewoon bestellen via cituning en dan plaatsen
ice96 schreef:XsaraVTR schreef:het gaat voornamelijk om het geluid voorderest merk ik er niet super veel van
Voor het geluid zorgen toch de motor zelf en het uitlaat szsteem (met alle dempers) en hier gaat het om de luchtfilter…
Het aanzuiggeluid is met name bij acceleratie een behoorlijk bepalende factor voor het motorgeluid. Het is dat ik er geen fragmentjes van het opgenomen maar mijn K&N 57i filter brult flink, in tegenstelling tot het stofzuigergeluid uit de originele airbox - die is natuurlijk ontworpen om het geluid zoveel mogelijk te dempen.
Ja,maar een inlegfilter zoals Green of K&N…. brullen niet.
Dit is gewoon een vervangingsfilter in tegenstelling tot de airboxen…(open luchtfilter)
ice96 schreef:XsaraVTR schreef:het gaat voornamelijk om het geluid voorderest merk ik er niet super veel van
Ja,maar een inlegfilter zoals : Green of K&N…. brullen niet.
Dit is gewoon een vervangingsfilter in tegenstelling tot de airboxen…(open luchtfilter)
Vind het wel mooi als mensen comentaar geven zonder dat ze er iets van weten echt grappig een vervangingsfilter van k&n en green en vast nog meer merken geeft zeker een heel ander geluid
ik wil meneer ice 96 wel een keer uitnodigen meende dat hij toch in de buurt woonde om het in levende lijve te ervaren schroef ik er eerst wel weer ff een origineel in dus wanneer kom je ?????????
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Ook een inlegfilter geeft een ander geluid, zeker waar…
Maar, een inleg filter hoor je vooral in de auto, terwijl je een open systeem ook duidelijk buiten de auto hoort
Ik rij zelf ook met een inlegfilter van Green, en dat geeft net dat beetje extra aan het geluid zonder overdreven brom en knor geluiden.
En Ice96: de lucht inlaat van een motor heeft bijna net zo veel invloed op het motorgeluid als het uitlaat systeem.
De Astra van mijn moeder is voorzien van een orginele Opel sportdemper, en die hoorde je amper, alleen in het hoogste toerenbereik.
Nu met het openluchtfilter erop hoor ik haar al in het begin van de straat aankomen
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI