1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Waar speakers plaatsen?
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 21 maart 2007 03:21 PM

Hallo!

Topic is gewijzigd:
ik heb ‘n leuk Xplod-setje kunnen kopen, maar de speakers zijn net te groot voor de originele speakergaten in de voorportieren.
Ik wil ze nu wel extra plaatsen, maar waar?
Ik rij nagenoeg altijd zonder whotheplank, dus da’s geen optie. Achterportieren? Heeft iemand dit al eens gedaan/geprobeerd? Genoeg ruimte in combinatie met neergelaten ruit? Hoe de kabels door te trekken?
Heeft iemand al eens geprobeerd speakers in de hemel in te bouwen? Is een andere gedachte, aangezien ik de hemel toch nog eens wil vervangen… Wink
Zitten ook mooie tweetertjes bij die ik in de roosters op ‘t dashboard ga verwerken. Had ‘t liefst alles uit ‘t zicht, maar kon de aanbieding niet laten liggen…!
Alvast bedankt voor jullie tips!

(tekst oorspronkelijke topic ‘Spoilerlip en mistlampen (de)monteren’:)
Ik heb op een sloop in de buurt een GTi zien staan met spoilerlip en mistlampen (en rode reflectorplaat in goede staat).
Nou schijnt het o zo makkelijk te zijn om die mistlampen en spoilerlip te demonteren, maar hoe???  Shocked
Mocht er iemand nog interesse hebben in die rode reflectorplaat, laat maar weten! Geef dan ook wel even aan wat je er voor over hebt?!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 21 maart 2007 03:29 PM
  [ # 1 ]

Re: Spoilerlip en mistlampen (de)monteren

oudelut schreef:

Hallo!

Ik heb op een sloop in de buurt een GTi zien staan met spoilerlip en mistlampen (en rode reflectorplaat in goede staat).
Nou schijnt het o zo makkelijk te zijn om die mistlampen en spoilerlip te demonteren, maar hoe???  Shocked
Mocht er iemand nog interesse hebben in die rode reflectorplaat, laat maar weten! Geef dan ook wel even aan wat je er voor over hebt?!

Mistlampen aan de voorzijde er even uitschroeven, twee schroefjes, en dan kan je het bakje waar de lamp inzit, als het goed is, er zo uitklikken.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 21 maart 2007 03:40 PM
  [ # 2 ]

mistlampen kan je er met bak en al uittrekken, kwestie van ff platte schroevedraaier mee nemen en die aan de bovenkant er tussen zetten, dan wip je er zo zo uit. draadjes los en je hebt mooie mistlampe met bakjes.

die bumperlip die zit met nietjes aan de bumper als het goed is, die moet je er uit halen.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 21 maart 2007 03:47 PM
  [ # 3 ]
Status Quo schreef:

die bumperlip die zit met nietjes aan de bumper als het goed is, die moet je er uit halen.

Oh?! En hoe moet je die dan weer bevestigen? Gewoon met parker-schroefjes zeker?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten

- AX GT injection ph1
Gepost: 21 maart 2007 03:55 PM
  [ # 4 ]

nja bij mijn gti zaten ze vast met nietjes, je kan wel gewoon boutjes erdoor doen of andere schroefjes zelf ff gaatjes boren denk ik.
Schroefjes/boutjes kan je uit het zicht bevestigen als het goed is.

Ijs had het toen zo gedaan meende ik op zijn diesel die witte toen.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 21 maart 2007 04:17 PM
  [ # 5 ]
Status Quo schreef:

nja bij mijn gti zaten ze vast met nietjes, je kan wel gewoon boutjes erdoor doen of andere schroefjes zelf ff gaatjes boren denk ik.

Kan zonder boren, gewoon met parkertjes, werkt prima.

Als je de mistlichten demonteert (kan zonder schroeven) NEEM DAN OOK HET RELAIS-STRIPJE MEE wat in de paravanbak onder het zwarte kapje zit bij de interieurfan (nb de relais breken zomaar af) en de mistlichtschakelaar incl. stekker, dat monteert wel zo handig!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 21 maart 2007 04:42 PM
  [ # 6 ]

De lip die ik scoorde zat netjes met parkertjes vast in de bumper, geen spoor van nietjes Wink

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten

- AX GT injection ph1
Gepost: 21 maart 2007 04:55 PM
  [ # 7 ]

nja die van mij zaten zo een 20 nietjes doorheen en ik had weinig zin om die los te halen in de regen toen Razz

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 maart 2007 04:59 PM
  [ # 8 ]

De mijne zat ook vast met nietjes. Die heb ik er allemaal uit moeten peuteren na de aanrijding. De bumperlip zit nu vast met 9 zelftappertjes.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 21 maart 2007 05:57 PM
  [ # 9 ]

Heej, welke sloop is dat dan?  Surprisedops:

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 21 maart 2007 06:21 PM
  [ # 10 ]
karel schreef:
Status Quo schreef:

Als je de mistlichten demonteert (kan zonder schroeven) NEEM DAN OOK HET RELAIS-STRIPJE MEE wat in de paravanbak onder het zwarte kapje zit bij de interieurfan (nb de relais breken zomaar af) en de mistlichtschakelaar incl. stekker, dat monteert wel zo handig!

Precies, door dit plastic kun je wel parkertjes heen draaien. aan de onderkant van de lip kun je ze schroeven, kwestie van zien.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 maart 2007 07:44 PM
  [ # 11 ]
Ijs schreef:
karel schreef:
Status Quo schreef:

Precies, door dit plastic kun je wel parkertjes heen draaien. aan de onderkant van de lip kun je ze schroeven, kwestie van zien.

Neem dan wat kortere parkertjes met een relatief grote kop, anders heeft het ‘geen vlees’, en veel langer dan een cm hoeft in principe niet, dan is ie al ruimschoots door lip+bumper heen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 21 maart 2007 07:45 PM
  [ # 12 ]
marx-7 schreef:

De lip die ik scoorde zat netjes met parkertjes vast in de bumper, geen spoor van nietjes Wink

Dan is die erop gezet als accesoire, niet af-fabriek.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten

Gepost: 21 maart 2007 08:52 PM
  [ # 13 ]

de lip zat keurig vastgeschroefd, schroeven zijn ook meegegaan…!
mistlampen zijn niet-werkend, schakelaar zat er niet in (maar heb ik op andere sloop uit 405 getrokken (helaas grijs), mijn BiX is wel voorbereid met de stekker), wel relais meegenomen.
Reflectorplaat laten zitten, kon niet achter de bevestiging komen en past toch niet op mijn break…
Mark, de auto stond bij Körver, bij jou praktisch om de hoek (straatje in bij die moderne VMBO-school op de Passart). Hij is donkergrijs (dus volgens mij jouw kleur?), stuur, zitelementen en bestuurdersdeur waren er al uit, dash had ik nog mee willen nemen, maar geen torx bij mee! Sad Auto had ook nog een nette spoiler. Radiator leek ook nog goed te zijn? Wink
Ik ben alleen nog niet klaar met je gereedschap (moet eigenlijk nog beginnen, hihi)

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 21 maart 2007 08:57 PM
  [ # 14 ]
oudelut schreef:

Mark, de auto stond bij Körver, bij jou praktisch om de hoek (straatje in bij die moderne VMBO-school op de Passart). Hij is donkergrijs (dus volgens mij jouw kleur?), stuur, zitelementen en bestuurdersdeur waren er al uit, dash had ik nog mee willen nemen, maar geen torx bij mee! Sad Auto had ook nog een nette spoiler. Radiator leek ook nog goed te zijn? Wink
Ik ben alleen nog niet klaar met je gereedschap (moet eigenlijk nog beginnen, hihi)

Dat meen je niet? ik was daar laatst nog toen ehm.. oom agent me mee had genomen om me een bekeuring te geven Surprisedops:
Ik dacht dat dat alleen voor afgewerkte auto’s was joh, lag er zo treurig uit.. Is trouwens de Weggebekker..
Ik neem aan dat je vanaaf niet meer met je hydraulisch systeem gaat spelen?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 maart 2007 10:43 PM
  [ # 15 ]
oudelut schreef:

schakelaar zat er niet in (maar heb ik op andere sloop uit 405 getrokken (helaas grijs)

Ik heb nog een mooie zwarte voor je liggen Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook