Hallo!
Topic is gewijzigd:
ik heb ‘n leuk Xplod-setje kunnen kopen, maar de speakers zijn net te groot voor de originele speakergaten in de voorportieren.
Ik wil ze nu wel extra plaatsen, maar waar?
Ik rij nagenoeg altijd zonder whotheplank, dus da’s geen optie. Achterportieren? Heeft iemand dit al eens gedaan/geprobeerd? Genoeg ruimte in combinatie met neergelaten ruit? Hoe de kabels door te trekken?
Heeft iemand al eens geprobeerd speakers in de hemel in te bouwen? Is een andere gedachte, aangezien ik de hemel toch nog eens wil vervangen…
Zitten ook mooie tweetertjes bij die ik in de roosters op ‘t dashboard ga verwerken. Had ‘t liefst alles uit ‘t zicht, maar kon de aanbieding niet laten liggen…!
Alvast bedankt voor jullie tips!
(tekst oorspronkelijke topic ‘Spoilerlip en mistlampen (de)monteren’:)
Ik heb op een sloop in de buurt een GTi zien staan met spoilerlip en mistlampen (en rode reflectorplaat in goede staat).
Nou schijnt het o zo makkelijk te zijn om die mistlampen en spoilerlip te demonteren, maar hoe???
Mocht er iemand nog interesse hebben in die rode reflectorplaat, laat maar weten! Geef dan ook wel even aan wat je er voor over hebt?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Re: Spoilerlip en mistlampen (de)monteren
oudelut schreef:Hallo!
Ik heb op een sloop in de buurt een GTi zien staan met spoilerlip en mistlampen (en rode reflectorplaat in goede staat).
Nou schijnt het o zo makkelijk te zijn om die mistlampen en spoilerlip te demonteren, maar hoe???
Mocht er iemand nog interesse hebben in die rode reflectorplaat, laat maar weten! Geef dan ook wel even aan wat je er voor over hebt?!
Mistlampen aan de voorzijde er even uitschroeven, twee schroefjes, en dan kan je het bakje waar de lamp inzit, als het goed is, er zo uitklikken.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mistlampen kan je er met bak en al uittrekken, kwestie van ff platte schroevedraaier mee nemen en die aan de bovenkant er tussen zetten, dan wip je er zo zo uit. draadjes los en je hebt mooie mistlampe met bakjes.
die bumperlip die zit met nietjes aan de bumper als het goed is, die moet je er uit halen.
Status Quo schreef:die bumperlip die zit met nietjes aan de bumper als het goed is, die moet je er uit halen.
Oh?! En hoe moet je die dan weer bevestigen? Gewoon met parker-schroefjes zeker?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nja bij mijn gti zaten ze vast met nietjes, je kan wel gewoon boutjes erdoor doen of andere schroefjes zelf ff gaatjes boren denk ik.
Schroefjes/boutjes kan je uit het zicht bevestigen als het goed is.
Ijs had het toen zo gedaan meende ik op zijn diesel die witte toen.
Status Quo schreef:nja bij mijn gti zaten ze vast met nietjes, je kan wel gewoon boutjes erdoor doen of andere schroefjes zelf ff gaatjes boren denk ik.
Schroefjes/boutjes kan je uit het zicht bevestigen als het goed is.Ijs had het toen zo gedaan meende ik op zijn diesel die witte toen.
Kan zonder boren, gewoon met parkertjes, werkt prima.
Als je de mistlichten demonteert (kan zonder schroeven) NEEM DAN OOK HET RELAIS-STRIPJE MEE wat in de paravanbak onder het zwarte kapje zit bij de interieurfan (nb de relais breken zomaar af) en de mistlichtschakelaar incl. stekker, dat monteert wel zo handig!
Ich bin ein Breaker
De lip die ik scoorde zat netjes met parkertjes vast in de bumper, geen spoor van nietjes
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
nja die van mij zaten zo een 20 nietjes doorheen en ik had weinig zin om die los te halen in de regen toen
De mijne zat ook vast met nietjes. Die heb ik er allemaal uit moeten peuteren na de aanrijding. De bumperlip zit nu vast met 9 zelftappertjes.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
karel schreef:Status Quo schreef:nja bij mijn gti zaten ze vast met nietjes, je kan wel gewoon boutjes erdoor doen of andere schroefjes zelf ff gaatjes boren denk ik.
Schroefjes/boutjes kan je uit het zicht bevestigen als het goed is.Ijs had het toen zo gedaan meende ik op zijn diesel die witte toen.
Kan zonder boren, gewoon met parkertjes, werkt prima.
Als je de mistlichten demonteert (kan zonder schroeven) NEEM DAN OOK HET RELAIS-STRIPJE MEE wat in de paravanbak onder het zwarte kapje zit bij de interieurfan (nb de relais breken zomaar af) en de mistlichtschakelaar incl. stekker, dat monteert wel zo handig!
Precies, door dit plastic kun je wel parkertjes heen draaien. aan de onderkant van de lip kun je ze schroeven, kwestie van zien.
Ijs schreef:karel schreef:Status Quo schreef:nja bij mijn gti zaten ze vast met nietjes, je kan wel gewoon boutjes erdoor doen of andere schroefjes zelf ff gaatjes boren denk ik.
Schroefjes/boutjes kan je uit het zicht bevestigen als het goed is.Ijs had het toen zo gedaan meende ik op zijn diesel die witte toen.
Kan zonder boren, gewoon met parkertjes, werkt prima.
Als je de mistlichten demonteert (kan zonder schroeven) NEEM DAN OOK HET RELAIS-STRIPJE MEE wat in de paravanbak onder het zwarte kapje zit bij de interieurfan (nb de relais breken zomaar af) en de mistlichtschakelaar incl. stekker, dat monteert wel zo handig!
Precies, door dit plastic kun je wel parkertjes heen draaien. aan de onderkant van de lip kun je ze schroeven, kwestie van zien.
Neem dan wat kortere parkertjes met een relatief grote kop, anders heeft het ‘geen vlees’, en veel langer dan een cm hoeft in principe niet, dan is ie al ruimschoots door lip+bumper heen.
Ich bin ein Breaker
marx-7 schreef:De lip die ik scoorde zat netjes met parkertjes vast in de bumper, geen spoor van nietjes
Dan is die erop gezet als accesoire, niet af-fabriek.
Ich bin ein Breaker
de lip zat keurig vastgeschroefd, schroeven zijn ook meegegaan…!
mistlampen zijn niet-werkend, schakelaar zat er niet in (maar heb ik op andere sloop uit 405 getrokken (helaas grijs), mijn BiX is wel voorbereid met de stekker), wel relais meegenomen.
Reflectorplaat laten zitten, kon niet achter de bevestiging komen en past toch niet op mijn break…
Mark, de auto stond bij Körver, bij jou praktisch om de hoek (straatje in bij die moderne VMBO-school op de Passart). Hij is donkergrijs (dus volgens mij jouw kleur?), stuur, zitelementen en bestuurdersdeur waren er al uit, dash had ik nog mee willen nemen, maar geen torx bij mee! Auto had ook nog een nette spoiler. Radiator leek ook nog goed te zijn?
Ik ben alleen nog niet klaar met je gereedschap (moet eigenlijk nog beginnen, hihi)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Mark, de auto stond bij Körver, bij jou praktisch om de hoek (straatje in bij die moderne VMBO-school op de Passart). Hij is donkergrijs (dus volgens mij jouw kleur?), stuur, zitelementen en bestuurdersdeur waren er al uit, dash had ik nog mee willen nemen, maar geen torx bij mee! Auto had ook nog een nette spoiler. Radiator leek ook nog goed te zijn?
Ik ben alleen nog niet klaar met je gereedschap (moet eigenlijk nog beginnen, hihi)
Dat meen je niet? ik was daar laatst nog toen ehm.. oom agent me mee had genomen om me een bekeuring te geven ops:
Ik dacht dat dat alleen voor afgewerkte auto’s was joh, lag er zo treurig uit.. Is trouwens de Weggebekker..
Ik neem aan dat je vanaaf niet meer met je hydraulisch systeem gaat spelen?
oudelut schreef:schakelaar zat er niet in (maar heb ik op andere sloop uit 405 getrokken (helaas grijs)
Ik heb nog een mooie zwarte voor je liggen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005