Bekeuring?
Sloop is ook niet veel soeps, maar ga toch regelmatig kijken (bij die rechts in de hoek als je aan komt rijden) en dit keer had ik geluk…
Morgenmiddag ga ik spoelen (morgenochtend eerst nog een nieuwe voorruit), dus je hebt je spullen nog voor de weekendklus terug…
Vanavond audio (leuk Xplod-setje in de aanbieding bij Heuts) bumperlip (proberen) en mistlampen (zonder aan te sluiten nog)...
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Niemand?
Of zien jullie de gewijzigde tekst in de openings-post niet omdat je altijd naar de laatste post bladert?
In dat geval:
ik heb ‘n leuk Xplod-setje kunnen kopen, maar de speakers zijn net te groot voor de originele speakergaten in de voorportieren.
Ik wil ze nu wel extra plaatsen, maar waar?
Ik rij nagenoeg altijd zonder whotheplank, dus da’s geen optie. Achterportieren? Heeft iemand dit al eens gedaan/geprobeerd? Genoeg ruimte in combinatie met neergelaten ruit? Hoe de kabels door te trekken?
Heeft iemand al eens geprobeerd speakers in de hemel in te bouwen? Is een andere gedachte, aangezien ik de hemel toch nog eens wil vervangen…
Zitten ook mooie tweetertjes bij die ik in de roosters op ‘t dashboard ga verwerken. Had ‘t liefst alles uit ‘t zicht, maar kon de aanbieding niet laten liggen…!
Alvast bedankt voor jullie tips!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik heb gewoon hele dikke pioneer speakers 16,5cm , in me voordeuren hoor, de woofers in ieder geval en de tweeters in dat bakje!
Het is wat knutselen.
MDF framepjes maken en vastscrhoeven op het ijzer
En de deurpanelen (dus dat stoffe ding) aanpassen aan de binnenkant (wat je dus niet ziet, zit achter het plastic)
Als je het goed wilt laten klikken (lees zwaarder), beplak de binnenkant van de deuren met dempende folie of iets dergelijks…
Je dak heeft ook niet echt een klankkast…
Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.
In het dak lijkt me niet handig, dan heb je helemaal geen klankkast erachter. Je kunt ze proberen in te bouwen in de achterportieren, maar dan moet je die kabels zo fijn door het dubber slangetje zien te pielen.
Meest gangbaar is in de hoedenplank, en da’s niet voor niks
In een BX kun je voorin nu eenmaal alleen 13 cm speakers kwijt, als je grotere speakers hebt, zijn ze gewoon te groot voor de deuren.
Ik zou ze gewoon in de hoedenplank bouwen met mooie setkkertjes die je makkelijk los kunt halen. En dan maar met hoedenplank gaan rijden
Harm schreef:
In een BX kun je voorin nu eenmaal alleen 13 cm speakers kwijt, als je grotere speakers hebt, zijn ze gewoon te groot voor de deuren.
Ik wel
Ja, maar jij bent profiessioneel knutselaar
Je kunt ze proberen in te bouwen in de achterportieren, maar dan moet je die kabels zo fijn door het dubber slangetje zien te pielen.
Het tovermiddel heet daarvoor “WD40”, flink de slurf volspuiten en dan erin schuiven. Als je niet de allerdikste draad neemt en die niet te strak trekt moet dat best lukken.
Ich bin ein Breaker
alternatief
oudelut schreef:Niemand?
Of zien jullie de gewijzigde tekst in de openings-post niet omdat je altijd naar de laatste post bladert?
In dat geval:ik heb ‘n leuk Xplod-setje kunnen kopen, maar de speakers zijn net te groot voor de originele speakergaten in de voorportieren.
Ik rij nagenoeg altijd zonder whotheplank, dus da’s geen optie. Achterportieren? Heeft iemand dit al eens gedaan/geprobeerd? Genoeg ruimte in combinatie met neergelaten ruit? Hoe de kabels door te trekken?
Heeft iemand al eens geprobeerd speakers in de hemel in te bouwen? Is een andere gedachte, aangezien ik de hemel toch nog eens wil vervangen…
Zitten ook mooie tweetertjes bij die ik in de roosters op ‘t dashboard ga verwerken. Had ‘t liefst alles uit ‘t zicht, maar kon de aanbieding niet laten liggen…!
Alvast bedankt voor jullie tips!
Ik doe het altijd als volgt;
Koop op sloop (of bij die BX die je al gestript hebt) 2 roostertjes voor de voorportieren, en bouw vervolgens de speakers er bovenop, dus aan de buitenkant. Gebruik dan de originele roosters die bij de speakers geleverd worden, et voila
Dan kun je de oude roosters van de voorportieren bewaren en hoef je ze niet te slopen.
Als de ruilroosters niet degoede kleur zijn spuit je ze gewoon zwart
Re: alternatief
beek3762 schreef:oudelut schreef:Niemand?
In dat geval:ik heb ‘n leuk Xplod-setje kunnen kopen, maar de speakers zijn net te groot voor de originele speakergaten in de voorportieren.
Alvast bedankt voor jullie tips!Ik doe het altijd als volgt;
Koop op sloop (of bij die BX die je al gestript hebt) 2 roostertjes voor de voorportieren, en bouw vervolgens de speakers er bovenop, dus aan de buitenkant. Gebruik dan de originele roosters die bij de speakers geleverd worden, et voila
Dan kun je de oude roosters van de voorportieren bewaren en hoef je ze niet te slopen.
Als de ruilroosters niet degoede kleur zijn spuit je ze gewoon zwart
Als je niet voor een zwaar/goed geluid gaat kan je dat ook doen inderdaad.
Ik ga maar eens voor de optie van SuperDave proberen (in de voorportieren, maar áchter het plastic…)
@Prutsy: ik had je aanbod over het hoofd gezien, maar ik houd me aanbevolen voor die zwarte schakelaar (al valt ‘t grijs nauwelijks op)!
oudelut schreef:Ik ga maar eens voor de optie van SuperDave proberen (in de voorportieren, maar áchter het plastic…)
@Prutsy: ik had je aanbod over het hoofd gezien, maar ik houd me aanbevolen voor die zwarte schakelaar (al valt ‘t grijs nauwelijks op)!
Waarom er niet voor dan? Gaat je raam anders nog wel goed open…?
Ich bin ein Breaker
ik zal zsm ff een fotoplaatsen..
maar die MDF ringen hoge hem ook al een stuk op, ik had in ieder geval geen problemen, en ik had geen lullige aldi speakers
Die Xplod-speakers zijn behoorlijk ‘ondiep’, dus eerst maar proberen… En anders inderdeed even een verdikkingsring knutselen?
Het plastic gaat zo snel mee-resoneren, komt het geluid niet ten goede, vind ik (en waarom dan wel kwaliteits-speakers monteren?)
oudelut schreef:Die Xplod-speakers zijn behoorlijk ‘ondiep’, dus eerst maar proberen… En anders inderdeed even een verdikkingsring knutselen?
Het plastic gaat zo snel mee-resoneren, komt het geluid niet ten goede, vind ik (en waarom dan wel kwaliteits-speakers monteren?)
Maar, wat heeft dat met de erachter/ervoor montage te maken dan - ik ben je punt even kwijt ben ik bang.
Ich bin ein Breaker
Mijn punt in het laatste geval is dat de ruiten waarschijnlijk nog gewoon naar beneden zullen kunnen als ik ze áchter de plastic schermen monteer…