3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Hardnekkig matig startende bx….....
rob marklin
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 201

Gepost: 13 april 2007 07:21 PM
  [ # 31 ]

toerentalsensor

voor zover ik het begrijp is zo’n sensor een spoeltje rond een ijzeren staafje. Elke keer als er een tandwiel van het vliegwiel langs komt dan geeft dat een pulsje. in de beschrijving van de 1.9 staat dat er ongeveer 0.2 volt opgewekt moet worden als de motor draait.

Nu zitten er drie draadjes aan zo’n ding en dat snap ik niet helemaal. Maar twee draadjes moeten dus een kleine weerstandswaarde (inductiespoel) geven als je ohms meet.

Is altijd een indicatie.

Groeten, rob

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 april 2007 07:42 PM
  [ # 32 ]

Re: toerentalsensor

rob marklin schreef:

voor zover ik het begrijp is zo’n sensor een spoeltje rond een ijzeren staafje. Elke keer als er een tandwiel van het vliegwiel langs komt dan geeft dat een pulsje. in de beschrijving van de 1.9 staat dat er ongeveer 0.2 volt opgewekt moet worden als de motor draait.

Nu zitten er drie draadjes aan zo’n ding en dat snap ik niet helemaal. Maar twee draadjes moeten dus een kleine weerstandswaarde (inductiespoel) geven als je ohms meet.

Is altijd een indicatie.

Groeten, rob

Het is een afgeschermde kabel, de afscherming is de 3e draad, de overige 2 (dunne) zijn de signaaldraden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 18 april 2007 01:31 AM
  [ # 33 ]

Vandaag is het gelukt de toerentalsensor te demonteren door een torx-bitje in een kleine ratel te proppen. Het contactpuntje was behoorlijk vervuild, deze meteen schoongemaakt en jawel de ecu gaf (zonder reset) geen foutcodes meer Very Happy.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 april 2007 03:05 AM
  [ # 34 ]
B_iks schreef:

Vandaag is het gelukt de toerentalsensor te demonteren door een torx-bitje in een kleine ratel te proppen. Het contactpuntje was behoorlijk vervuild, deze meteen schoongemaakt en jawel de ecu gaf (zonder reset) geen foutcodes meer Very Happy.

Dat klinkt hoopvol, houden zo!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 22 mei 2007 09:11 PM
  [ # 35 ]
karel schreef:
B_iks schreef:

Dat klinkt hoopvol, houden zo!

Dus niet Evil or Very Mad; oud draadje maar weer afgestoft, omdat m’n probleem nog niet opgelost is. Gister maar eens de bougiekabels vervangen, maar ook daar zit het ‘m niet in.
Bij koud starten slaat de motor moeizaam aan. Ik moet de sleutel wat langer vasthouden, want anders blijft de zaak niet draaien. Ook zit er een bepaalde vibratie in de motor, niet ernstig maar je voelt het en ziet het ook aan het blok. De bougies die eraf kwamen waar zwart (niet vet) en de kraag was aan de onderkant bruin. Kan ouderdom zijn, want 2000 kilometer verder nu ogen ze nog goed. Waar kan ik nog meer kijken?

- Bobine
- Kleppen
- Injectiehuis
- ........

Die toerentalsensor (of gewoon bdp-sensor) komt voortdurend terug bij uitlezen, maar die kan toch niet voor zulke problemen als ik ervaar zorgen?!

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook