Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Kan iemand mijn iets vertellen over deze storing.Pas geleden branden de koelwater icoontje en de stoplicht. Er blijkt te weinig koelwater in te zitten.Alles bijgevuld en de volgende dag branden deze weer de wegenwacht erbij en er bleek teveel lucht in de slangen te bevinden hierbij draaide hij de ontluchtings nippels los. Alles was goed tot de volgende dag er rook onder de motorkap van dan kwam.Toen was er een nippel die gescheurd was vervangen en weer alles goed .Een paar dagen gereden ook in filles en ineens vandaag brande de lamp weer ik aan de kant en er was voldoende koelwater.Toen verder gereden de lamp was uit maar opeens ging deze weer aan maar ik kon niet naar links of rechts uitwijken en moest een tijdje doorrijden en spontaan verdween de lamp weer, vanaf amsterdam naar utrecht heeft deze niet meer gebrand .Wat kan de oorzaak hiervan zijn en wanneer gaat de koelvin eigenlijk mee draaiien Heeft dit temaken alleen met het koelwaterniveau of ook met de temperatuur het is een eenvoudige 2.0 i
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De enige tip die ik je kan geven is eerst het peil van je motorolie even te checken
Hou even een aansteker tegen je peilstok om te kijken of de olie verwalmt zonder te spetteren zodat je zeker weet dat er geen water in zit
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
radiateur
Deze is perfect in orde hij lekt ook nooit zo te zien alles is zeer droogMaar moet dan ook niet het olie drul lampje gaan branden ?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ach, het blijven Citroens, zie dit draadje…
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Het zou kunnen dat de sensor slecht contact maakt, of zelf z’n beste tijd gehad heeft. Je zou eens kunnen beginnen met ‘m schoon te maken met contactspray of wat alcohol.
Animal triste post coitum
Ik zou ook inderdaad eerst maar eens de contacten nalopen. Het is wel verstandig om even je motorolie na te kijken, maar ook je koelvloeistof om te zien of er geen sporen van de een in de ander te vinden zijn. Heb je gemerkt (tijdens het opendraaien van het systeem) dat je veel overdruk hebt? Meer dan normaal bedoel ik dan?
Je ventilatoren moeten aanslaan op het moment dat de temperatuursensor sluiting maakt. Maar daaraan zou dit niet moeten liggen. Tenminste, daar ga ik op basis hiervan niet vanuit. Eerst maar eens de contacten schoonmaken. Eventueel kun je de temperatuursensoren ook testen in bijvoorbeeld een oude waterkoker of een oud pannetje. Op de sensor staat bij de meeste merken een temperatuur aanduiding. Op die temperatuur moet de weerstand van de sensor dan van veel naar niks gaan. Overigens, wordt je radiateur wel gelijkmatig warm? Staan alle slangen op een goede druk? De meeste vragen zijn enkel maar ter controle trouwens.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Haal de kap van de distributieriem er maar eens af. De koppakking wil aan die kant wel eens kaduuk gaan en dan komt de koelvloeistof naar buiten. Als je de kap er af hebt zie je dan sporen van lekkage. Normaal hoef je geen koelvloeistof bij te vullen, als je iedere twee jaar ververst.
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
radiateur
Bedankt voor jullie aanwijzingen.Vandaag naar Alkmaar gereden in de file,s dus dan wil die wel warm worden geen enkele krimp heeft die gegeven ik kan je wel vertellen als je soms niet uit de file weg kan draaiien bv naar een uitvluchtstrook als die weer zijn eigen meld dat dit echt een probleem is.Maar alles bleef perfect wat ik de avond tevoren heb gedaan is de koelvloeistof peil gecontroleerd en deze was precies goed maar hem wel even ontlucht via de ontluchtingsnippels.Ook terug vanuit alkmaar naar nieuwegein geen enkellamp te zien oplichten.Dus ik denk dat er toch nog lucht in het systeem zat.Hopende dat dit zo is in iedergeval bedankt voor de vele reacties Alleen nog een vraag waar precies bevind zich die sensor van de radiateur ???/