3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Voorgloeiers van de 1.9 D
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 juni 2007 11:33 PM
  [ # 31 ]

Re: Voorgloeiers van de 1.9 D

berkliko schreef:

Het voorgloeilampje gaat uit zodra het startrelais (klik) heeft gedaan. Is wel heel kort maximaal 1 seconden.

Iets langer doorgloeien al geprobeerd (c.a. 10 seconden), het gloeien gaat namelijk nog c.a. 30 sec. door als het lampje uit is.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 juni 2007 11:51 PM
  [ # 32 ]

Effe denken hoor, al gecontroleerd of alle gloeibougies ook echt warm worden, dus of ze allemaal stroom krijgen. Bram had ergens een truukje gepost over handmatig gloeien met een startkabel, misschien kan hij dat nog een keer uitleggen?

In het gunstigste geval zou het een kabelbreuk kunnen zijn, dit is pas nog bij iemand gebeurd. Een defect gloeirelais is al wat duurder maar nog te overzien.

Uit welk bouwjaar is je Berlingo?
Als er een DW8 motor inzit (na 99) dan kan het zijn dat de kleppen gesteld moeten worden, een DW8 is daar gevoeliger voor dan zijn voorloper de XUD.

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 03 juni 2007 11:57 PM
  [ # 33 ]

De zekering al nagekeken van de voorgloeiinstallatie ???

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 juni 2007 01:05 AM
  [ # 34 ]

Re: Voorgloeiers van de 1.9 D

berkliko schreef:

Het voorgloeilampje in het dashbord gaat uit zodra het startrelais (klik) heeft gedaan.

Is wel heel kort maximaal 1 seconden.

Hoor je KLIK…. 1 seconde nadat je je contact hebt aangezet ??

Zo ja…..dan is dat veel te kort…moet zeker een seconde of 10 a 12 zijn, je lampje gaat wel eerder uit maar dan blijft hij nog even gloeien totdat je die klik hoort, dan is de spanning eraf.

Maar heb je nu ook geprobeert om met het starten (laat dat even een ander doen voor je) een startkabel op de plus te zetten en tevens de minkabel van de accu naar een schone plek op de motor…zodat je zeker weet dat je gloeibougies echt spanning krijgen.

Kan een link klusje zijn, want kortsluiting moet je voor oppassen….maar zo weet je iig zeker dat je gloeibougies het doen.

DUS : iemand in de auto zetten die klaarstaat tot je JA roept…..jij houdt die 2 startkabels op de betreffende plaatsen…en na 5 seconden roep je JA !
Start hij dan nog niet, dan is er iets anders aan de hand dan je gloeibougies.

Ik heb dit een maand of 3 geleden ook bij mijn TZD zo gedaan en ik kwam er toen achter dat mijn startrelais stuk was….heb toen een nieuwe gehaald bij Oldenhage (staat ook in mijn TZD draadje) Cool

(Ik schreef bewust dat je ook de minkabel erop moet zetten…..het zou best kunnen dat de massaverbinding van de accu naar de motor slecht contact maakt.)

Profiel  
 
jantje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 27-12-2005

Gepost: 04 juni 2007 07:46 PM
  [ # 35 ]
ZX1.4i schreef:

Midas is een fastfitter in Belgie, zoiets als de Kwikfit en Euromasters hier in NL.

De meesten hier op het forum zijn niet zo gecharmeerd van fastfitters, ze zijn niet allemaal even handig en deskundig, hoewel ze zich voordoen dit wel te zijn Confused

ik ken kwikfit niet maar ik had al wel door dat kwikfit niet populair is in NL Laughing
maar ben al enkele keren bij midas geweest,in verschillende gemeentes zelf en heb daar nog nooit problemen mee gehad en vind het toch interessant als je naar buiten rijdt met een minder dure factuur dan in de garage.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook