U mag mij feliciteren met mijn net aangeschafte BX 1.9 GTI airco, 151k, eind 1991.
Gekocht van Eastern, hij was hier ook te vinden en wel op:
Heb er uiteindelijk 1750 voor betaald, na wat ouwehoeren mét ‘n volle tank. De site van Eastern gaf de doorslag. Volwaardige citro-fiel! En gelukkig zonder twee rechterhanden, dan kan je ten minste de garage-rekeningen er op na lopen. En die had ie, let wel vanaf 47.000 kilometers.
Hij rijdt net zo goed als m’n eerste auto: de 1.6tri (lpg) die ik 10 jaar geleden had. ‘k Heb nu paar jaar motor (Guzzi) gereden maar das toch beetje koud en nat af en toe. ‘t Voelt echt als m’n tweede eerste autootje.
Die eerste had ik toch al nooit weg moeten doen, weer wat geleerd .
Niet dat het antwoord m’n blijdschap kan vernielen, maar toch is de vraag: Heb ik veel te veel betaald?
Let op:
- Ziet er buitengewoon goed uit. lichte beschadigingen spoiler en portieren. Tikkeltje roest zichtbaar om vooruit heen.
- 4 bijna nieuwe michelin banden
- 4000 km geleden grote beurt met nieuwe startmotor
- airco is recent gevuld en werkt goed
- 151k gelopen, distributieriem 42k geleden vervangen
- motor verbruikt 1,5 liter / 10k
- hydrauliek klinkt goed. Bewezen vrij recent onderhouden, klikt niet teveel.
(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD
over de prijs kan je nix zeggen want als het te veel was geweest had je hem niet gekocht
de meeste zullen zeggen dat hij te duur is en dat je voor dat geld ook er 1 kan vinden met heel wat minder km zoals onlangs op ebay een gti met pas 40000km langs kwam voor 1500 euro
maar waarom geniet je gewoon niet van je nieuwe aanwinst in plaats van je dit af te vragen
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd
En ik vind 1750 euro voor een goed onderhouden, in goede staat verkerende BX mét airco helemaal geen gek bedrag!
Mijn 16V zat na aanschaf en noodzakelijke reparaties daar zelfs nog boven, en liefde mag wat kosten…..
Geniet lekker van je wagen! het lekkere weer komt er weer aan en deze volgepakte BX zal je van veel plezier voorzien! zéker met die airco er in! Dat is eigenlijk het enige dat ik af en toe echt mis in mijn BX.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Net wat Citroenc2 hierboven zegt: voor Citroëns zijn er geen prijzen.
Het is helemaal aan jezelf of je het het bedrag waard vind of niet.
En ach, je hebt een paar centen op tafel gelegd, maar daar heb je toch een mooie auto voor terug toch?
Immers, een Citroën is geen auto, maar een emotie
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Pfff, 1750 euro voor een goed onderhouden BX met zo weinig kilometers en met airco lijkt me echt niet teveel. Het is niet de allergoedkoopste BX, maar zoals je op het forum kan lezen zijn Bx’en die voor 300 euro van eigenaar wisselen meestal niet de besten. Gewoon van genieten dus.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Prima bedrag voor een netjes onderhouden BX met een mooie km. stand.
Veel plezier ermee.
Hihi, je had mijn grijze GTI best voor 1250 EUR mee mogen nemen hoor Meja, die is best wel netjes (en met airco), maar volgens mij is deze echt top. En ik vind het leuk om te zien dat mensen nog wat voor een mooie GTI over hebben. Dus ... niet teveel betaald wat mij betreft!
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welkom op het forum en gefeliciteerd
er is in elk geval veel aan de BX gebeurt en er is een groot deel van de history bekend.
je heb in elk geval een mooie uitvoering met airco die werkt dat is al wat waard zit er ook ABS op, dan nog mooier natuurlijk
als je nu 1 a 1.5 jaar kan rijden zonder problemen heb je zeker niet teveel betaald
als je binnen paar maanden flinke kosten krijgt dan valt het wat tegen, maar dat kan je nooit van te voren weten.
goeie mooie orginele GTi’s worden best schaars
veel plezier ermee!
Gefeliciteerd!
Of het teveel is? Geen idee. ALs ik het zo lees heb je in ieder geval een grote kans dat de BX nog een tijd mee mag. En dat was de bedoeling denk ik.
Groet Remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Gefeliciteerd!!
Het is naar wat ik op Citromarkt heb gezien en op zijn website een mooie bx goed onderhouden, dus ik denk dat het die 1750 wel waard is geweest. Dat je er lang plezier van mag hebben.
Re: Net BX gti gekocht: Teveel betaald?
Ten eerste proficiat met deze aankoop. Een mooie GTi is toch echt wel wat waard, zeker met goede airco.
Waarom kom je hem morgen niet ff showen? Zie bijgaande link.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=174994
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Re: Net BX gti gekocht: Teveel betaald?
Simpel antwoord op je vraag: nee
En vooral: gefeliciteerd
macnail schreef:
Waarom kom je hem morgen niet ff showen? Zie bijgaande link.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=174994
Inderdaad!
Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Leuke aankoop hoor
Ik ben het zeker eens met de algemene meningen hierboven een goed onderhouden GTi met niet al te veel kilometers en goed werkende airco is dit geld dubbel en dwars waard, ben er zuinig op en onderhoudt hem goed en je hebt er nog jaren plezier van
Groeten Gijs
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Zoals gezegd is het een hoop geld voor een BX, als je tenminste niet verder kijkt. Maar als je ziet wat eraan is gedaan en uitgegeven, dat hij er goed uitziet en dat er airco op zit….ik denk niet teveel. Vrij nieuwe banden en airco net nieuw gevuld en afgeperst, op tijd LHM vervangen. Zijn een hoop uitgaven die jij niet meer hoeft te doen. De auto zal ook betrouwbaarder zijn, bijv. geen hydraulische problemen door vervuild systeem.
Je kunt een GTi voor 700 euro kopen en een hoop achterstallig onderhoud doen en dan ben je het ook zo kwijt.
Veel zweefplezier ermee!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ik sluit mij bij de anderen aan, dat het een redelijke prijs is voor een goed onderhouden BX met zoveel optie’s.
Als je er de komende tijd verder geen grote reparatie’s aan krijgt, rijdt je in een luxe (HP geveerde) auto, met (goed werkende ?) airco…STB, CV….enz.
Neem mijn 93’er TZD maar als voorbeeld, gekocht jl. december voor slechts 500 euro, maar er moet nu voor rond de 1000 euro aan onderhoud worden gepleegd (D-riem, Koppeling, waterpomp, stab.stangetje..ed.)...zit je ook alweer op 1500 totaal.
En dan heb ik geen airco (de rest van de optie’s wel).
Ik heb dus ‘‘Klinkt Goed’’ gestemd.
Ik heb niet zo veel verstand van prijzen, zeker niet als het om bijzondere BX-en gaat. Dus of je een goed koop hebt gedaan durf ik niet te zeggen. Wel gefeliciteerd met je aankoop !
Schijt aan originaliteit.