Re: Net BX gti gekocht: Teveel betaald?
Gospel schreef:U mag mij feliciteren met mijn net aangeschafte BX 1.9 GTI airco, 151k, eind 1991.
Gekocht van Eastern, hij was hier ook te vinden en wel op:
Heb er uiteindelijk 1750 voor betaald, na wat ouwehoeren mét ‘n volle tank.
Ja, gefeliciteerd!
Het verschil tussen “veel geld” en “duur” is hier denk ik wel relevant; dat je uiteindelijk nooit ellende met zo’n auto zult hebben kan helaas niemand je garanderen maar het klinkt wel als “een goede start”.
Laat zo’n auto eens taxeren voor de grap en ik denk dat je die aanschafprijs wel bevestigd ziet.
Ich bin ein Breaker
Volgens mij heb je dat prima gedaan. Ik heb onze zwarte toen gekocht voor 1000, maar daarna moest hij een rondje bollen, een nieuwe aandrijfas, nieuwe aandrijfashoezen etc. Nou kwam er toevallig iemand voorbij die hem graag wilde hebben en hadden wij op dat moment een bestel nodig, dus we hebben het niet laten doen. En dan had die van ons ook nog eens geen airco, maar het geld waren we zeker ruim kwijt geweest…
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
prijs te veel??? je moet bekijken wat het jezelf waard is
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:prijs te veel??? je moet bekijken wat het jezelf waard is
Zoals ik al zei
Ik zou persoonlijke nooit zoveel geld uitgeven aan een BX…
Nee, daarintegen geef ik hetzelfde bedrag uit aan een AX( ) en ben ik voor rond de 2,5 mille in de race voor een BMW uit +/-89
Het is maar net wat je er zelf voor over hebt.
1 ding weet ik wel, is dat je wel een hele mooie BX voor dat geld hebt.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
te veel?
ach, ik denk dat op het moment teveel bx-en voor te weinig weggaan, hoewel het ook weer langzaam aan het veranderen is wat betreft de speciale versies dan.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hel1 schreef:te veel?
ach, ik denk dat op het moment teveel bx-en voor te weinig weggaan, hoewel het ook weer langzaam aan het veranderen is wat betreft de speciale versies dan.
tja me GT was ook al 150 euro ops:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:hel1 schreef:te veel?
ach, ik denk dat op het moment teveel bx-en voor te weinig weggaan, hoewel het ook weer langzaam aan het veranderen is wat betreft de speciale versies dan.tja me GT was ook al 150 euro ops:
zie je, een jaar geleden had thijs hem voor €50,- gekocht
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Als jij het wilt betalen, is deze auto het geld waard. Ik denk dat je een prima keuze hebt gemaakt. Een onderhoudsbeurt voor de airco met nieuwe droger kost al behoorlijk wat. Ik denk dat velen verlekkerd hebben gekeken naar deze wagen ! Houd marktplaats maar eens in de gaten en zie dat er zelden zo een voorbij komt, zeker niet voor een appel en een ei.
B_iks schreef:Als jij het wilt betalen, is deze auto het geld waard. Ik denk dat je een prima keuze hebt gemaakt. Een onderhoudsbeurt voor de airco met nieuwe droger kost al behoorlijk wat. Ik denk dat velen verlekkerd hebben gekeken naar deze wagen ! Houd marktplaats maar eens in de gaten en zie dat er zelden zo een voorbij komt, zeker niet voor een appel en een ei.
Helemaal mee eens….ik zag in het verleden ook weleens bij die Fa; Hesselink een gewone BX TZD staan met ruim 3 ton of zo….maar die vroeg er astronomisch hoge gedragen voor…4000 euro of zo
Kijk, dat was/is natuurlijk niet meer realistisch te noemen.
Enfin, Gospel….een ruime meerderheid vind het Goed klinken in de Poll…dus je kunt rustig gaan slapen hoor
Als ‘t inderdaad gewoon een prima BX GTI is heb je een leuke auto met veel opties voor een redelijke prijs!!
Nu niet meer wakker liggen van de prijs maar rijden!
Veel plezier en geluk ermee!!
Hee leuk dat deze bx hier te zien is. Heeft ook nog even op mijn verlanglijstje gestaan maar ben toh gezwicht voor een andere. Zal ik binnenkort ff introduceren…
Ik denk dat het idd niet teveel geld is al zal dat in de toekomst moeten blijken natuurlijk. Veel mensen, ook hier op het forum, willen een bix voor zo min mogelijk geld en verwachten dan ook nog een auto waar nooit wat aan is en beginnen te piepen als er een keer wat in geinvesteerd moet worden.
Goede keus en vooral genieten!
ik stel mensen altijd de volgende vraag: het heb je liever een goedkope auto wat je voor veel geld aan moet versleutelen of koop je liever een auto die technisch goed is bij gehouden en mogelijk minder kosten zal hebben(ik zeg mogelijk omdat je het nooi kan garanderen).
Ik heb zelf een tzi voor 850 euro gekocht en inmiddels zo’n 1200 euro extra aan verspijkert. en dat waren niet alleen goedies.
ik heb zelf in dubio gestaan om deze gti aan te schaffen maar heb besloten om de tzi te behouden. omdat ik never m’n geld wat er in zit kan terug krijgen.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
op zicht valt deze prijs erg mee hoor onlangs heb ik nog een bx gezien die bijna 4500 euro koste en zo weg was
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Teveel? Nee hoor, zeker niet.
Sterker nog, ik zag een jaar geleden een BX 14 RE te koop staan in Frankrijk en daar vroeg men ijskoud €3000 voor. Let wel: bouwjaar 1986(!)
Overigens vind ik het wel errug jammer dat er zoveel BX-en met achterstallig onderhoud zijn. Het resultaat van een slechte naam en lage occasionprijzen, denk ik, maar absoluut zonde van zo’n superauto.
Ik rij nu in mijn 4e BX. Deze heb ik net gekocht voor € 600,-, compleet met dealer-onderhoudsboekje. Alleen de laatste 25 K km heeft ie geen onderhoud meer gehad… en dus kost de eerstvolgende grote beurt me ongeveer € 800… zodat alles weer in orde is. En dan heb ik nog niet eens stukken
Dús!: wees blij met je auto en geniet ervan. Gefeliciteerd!
Die BX heb ik nog gehad, ik had m aan de eastern verkocht.
Prima bx! reed echt perfect.
Ik had m gekocht van 2e eigenaar in Velp had m 8 jaar gehad, hij had de bx van de overbuurman, die was overleden. Ik heb volgens mij nog ergens de aankoop bon van de citroen dealer.
Ik denk dat je een scherpe deal hebt.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980