Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
De winterbandjes zitten eronder, inderdaad 16 inch 215/55
Lampje is opgelost
Met doppen ziet er geen eens zo heel gek lelijk uit, ik dacht dat het doppen van de normale c4 zijn ?
Foto’s :
Greetz, Fiorano
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Doen jullie hem uit principe niet wassen, of was hij bij toeval zo vies!?
het is herfst. het gaat vanzelf regenen . . . .

tilanus schreef:Doen jullie hem uit principe niet wassen, of was hij bij toeval zo vies!?
![]()
Moeders moest aan het werk, en aangezien ik jullie niet wou laten wachten even snel een foto gemaakt.
Maar hij mag idd wel weer eens gesopt worden.
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Zojuist de afspraak gemaakt voor de winterbanden. Het worden Continental’s in de maat 215-50-17 inch.
Valt me niet tegen van de leasmij! (die 17 inch bedoel ik)
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Totaal aantal Berichten: 427
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Iemand enig idee hoe de dakdragers bevestigt worden ?
Ik heb sinds een aantal maanden originele dakdragers op mijn Picasso 5p. Ze worden met een inbusje vastgedraaid in de daarvoor bestemde gootjes en uitsparingen. Je kan er een huis mee vervoeren…
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Jorikl schreef:Iemand enig idee hoe de dakdragers bevestigt worden ?
Ik heb sinds een aantal maanden originele dakdragers op mijn Picasso 5p. Ze worden met een inbusje vastgedraaid in de daarvoor bestemde gootjes en uitsparingen. Je kan er een huis mee vervoeren…
Dus ook winterbanden?
.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb Michelin Primacy Alpin PA 3 aangevraagd.
Vooralsnog heb ik geen afwijzing ontvangen…..

Jorikl schreef:Iemand enig idee hoe de dakdragers bevestigt worden ?
Heb je daar een foto van :

We hadden mijn fiets achter op ( op zo’n illegaal draagertje zonder verlichting, je kent ze wel) en dus sloeg uiteraad bij het achteruit rijden de pakeersensoren ophol
echter ding eraf gehaald, en toen deden de sensoren het niet meer….
Auto herstart, nog steeds niet, wel een alarmpje dat de pakeersensoren alarm gaven…
Rara hoe kan dit ( en nee we hebben ze niet uitgezet)

- C5 X Shine Hybrid 225
Ik denk dat je bij de dealer het best het zaakje effe kan laten resetten…

Pakeersensoren doen het weer, niks aangedaan en ineens gingen ze weer piepen

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Ik heb laats even snel een aanhangwagen achter mijn C4 moeten trekken. Ik heb er helemaal niet op gelet welke stekker ik erbij kreeg (of eerder zeggen: welk verloopstuk). Bij het vooruit rijden was er natuurlijk niks aan de hand maar bij het achteruit te willen rangeren… ja hoor: alle toeters en bellen gingen aan Gelukkig zit er een knopje om dit “lawaai” uit te zetten. Na het ontkoppelen van de aanhangwagen, keerde de rust weer terug en ik hoefde niks te doen. Behalve het weer aanzetten van het boven genoemd knoopje dan. Hier kwam ik net op tijd achter toen ik ging file-parkeren en bijna tegen de auto achter me zat
ops: Gelukkig kijk ik nog altijd in de spiegels ook al heb parkeersensoren rondom

de auto is inmiddels weer een beetje meer in winteroutfit, de dakdragers zitten er op, en we hebben passende kettingen gevonden. Bij de Brezan, waar we onze ‘oude’ ( vorig jaar gekocht, niet gebruikt alles zat nog in de hoezen en het plastic) kosteloos konden omruilen naar de nieuwe, goede service
Morgen de skibox erop, komen ook foto’s van

Update :
inmiddels 27.000 km gereden met de Picasso, geen bijzonderheden.
De ruitenwissers zijn al wel weer aan vervanging toe, ze strepen fors. in de Mei vakantie gaat ie naar de dealer voor de 30.000 beurt, ook komt de zomeroutfit er weer op
Update’tje op dealerfront : Noordegraaf is vrij plotseling overgenomen door de Veenedaalse Peugeot dealer, nu zijn we dus nummers ipv mr. de Haan
Onze bekende bij de dealer is naar de Citroën garage in Rhenen gegaan, zoals het er nu naar uitziet gaan wij daar invervolg ook naar toe. Die bekende woont namelijk in b’veld en als we naar de dealer moeten zet hij zijn auto bij ons neer en neemt ie de onze mee