De grote Citro-loods. stallen, meetings etc
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 25 maart 2007 05:01 PM

Ik ben met een clubje vrienden -waarvan 2 ci-fo leden- bezig met een loods in Groningen, waar we gezamelijk kunnen werken aan onze Citroëns.

Het plan is om dit in een stichtings-vorm te gieten en van daar uit ook meerdere activiteiten te ontplooien, enkel bedoeld voor Citroëns. Zo zitten we te denken aan [sleutel]meetings voor het forum, sloopfeesten en ook willen we de verschillende clubs in NL deze plek aanbieden om sleutelmeetings te houden. Vooral voor die laatsten zal dit vermoedelijk zeer welkom zijn, omdat het verzekeringstechnisch steeds lastiger wordt voor bedrijven om clubs uit te nodigen, zonder het risico te lopen falliet te gaan op een ongelukje van een lid. Bij ons -als non commerciele instelling- zullen de bijeenkomsten zonder voorgeschreven wetten op eigen risico gehouden kunnen worden.

Tot slot willen we voor een milde prijs stallingsruimte gaan aanbieden. De bedoeling is wel dat dit gebruikt gaat worden door mensen die voor langere tijd willen stallen en niet elke week weer voor de deur staan om van auto te willen wisselen. Hiervoor wil ik graag eens peilen hoeveel behoefte hieraan is.

De mogelijkheid om individueel te komen sleutelen en/of een brug te huren willen we voorlopig nog even laten voor wat het is. We verwachten namelijk dat dat nog wel eens een oorzaak zou kunnen worden om helemaal niet meer toe te komen aan onze eigen auto’s en dat kan nooit de bedoeling zijn!  Very Happy

Ik ben benieuwd naar de reactie’s en dan metname mbt de stallingsruimte!

Animal triste post coitum

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 25 maart 2007 07:01 PM
  [ # 1 ]

Ik ben wel nieuwsgierig. Hebben jullie al ruimte ed? Wellicht wil ik wel meehelpen mee te denken .. Misschien kan ik dan toch een mooie citroen kopen en dan daar stallen en klussen. PB of mail me maar ff met je ideeen en hoe ver jullie zijn ..

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2007 07:48 PM
  [ # 2 ]

Gert, vooralsnog doen we dit in de basis met 6 personen. Misschien komt daar in de toekomst nog verandering in, maar voorlopig even niet. Wanneer je echter behoefte hebt om een troen te stallen voor niet al te veel, dan zal dat dus straks waarschijnlijk kunnen.

Qua loods hebben we een aantal mogelijkheden waarover we deze week gaan vergaderen.

Profiel  

boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 808

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 25 maart 2007 08:06 PM
  [ # 3 ]

Re: De grote Citro-loods. stallen, meetings etc

Serge schreef:

Vooral voor die laatsten zal dit vermoedelijk zeer welkom zijn, omdat het verzekeringstechnisch steeds lastiger wordt voor bedrijven om clubs uit te nodigen, zonder het risico te lopen falliet te gaan op een ongelukje van een lid. Bij ons -als non commerciele instelling- zullen de bijeenkomsten zonder voorgeschreven wetten op eigen risico gehouden kunnen worden.

Waarom zou een ongeluk bij een stichting anders worden beoordeeld dan bij een bedrijf? Is een stichting niet net zo aansprakelijk als er een ongeluk gebeurt? Het lijkt mij dat een verzekering hier nodig blijft en dat de hoogte van een verzekering niet veel lager is voor een stichting dan voor een bedrijf.

dit is overigens geen kritiek op het prachtige initiatief, maar ik ben gewoon benieuwd of er voor stichtingen andere wetten gelden, lijkt mij een interessante discussie (off-topic wellicht) en zeker ook belangrijk om hier uit te zoeken. De FEHAC heeft hier ooit (2002) het volgende over geschreven:

Dekking voor sleutelen op de WA-verzekering van de FEHAC
Een aantal, vooral grote, clubs is ook actief in het begeleiden van het sleutelen aan de auto’s van de leden. Op zich is hulp geven bij het sleutelen geen vreemde activiteit voor een klassiekerclub. Maar hoe gaat dat als daar eens een ongelukje bij gebeurt: kan de club dan aansprakelijk zijn voor de schade. Bordjes met teksten als: sleutelen gebeurt op eigen risico en een verklaring laten tekenen dat de club geen aansprakelijkheid aanvaardt voor schade die uit sleutelen voortvloeit betekent nog niet dat een club nooit met een aansprakelijkheidstelling kan worden geconfronteerd. Bordjes aan de muur met de tekst: de directie stelt zich niet aansprakelijk voor etc. zijn onzin en helpen niets, want het is altijd een ander die aansprakelijk stelt; dat kan een directie nooit zelf doen. Uitgezocht wordt nu hoe ver de aansprakelijkheidspolis van de FEHAC-clubs gaat in het dekken van het sleutelrisico.

Jammer genoeg kan ik dan weer niet vinden wat er uitgezocht is en wat de conclusie is.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 25 maart 2007 08:23 PM
  [ # 4 ]
Serge schreef:

Gert, vooralsnog doen we dit in de basis met 6 personen. Misschien komt daar in de toekomst nog verandering in, maar voorlopig even niet. Wanneer je echter behoefte hebt om een troen te stallen voor niet al te veel, dan zal dat dus straks waarschijnlijk kunnen.

Qua loods hebben we een aantal mogelijkheden waarover we deze week gaan vergaderen.

ik hou me aanbevolen!!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 25 maart 2007 09:01 PM
  [ # 5 ]

@Boeman; een stichting kent geen leden, dus valt er ook niemand aansprakelijk te stellen. Dit kent wel z’n grenzen, want in zeer extreme gevallen kan het bestuur verantwoordelijk worden gehouden. Maar wanneer hier duidelijke afspraken over worden gemaakt met een club, dan valt een stichting niks te verwijten.

Dit neemt niet weg dat de club zelf wel aansprakelijk kan worden gehouden omdat ‘het voorval’ plaatvond tijdens een door de club georganiseerde dag, maar dat zijn dingen die de vereniging zelf voordien ingedekt moet zien te krijgen. Met ons initiatief willen we iig de extra drempel van het vinden van een geschikte lokatie wegnemen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook