Hallo,
ik sta op het punt om een bijna 2 jaar oude Picasso te kopen, type Image met optiepakket “look”. Het betreft een 1600cc HDI met 110pk, het topmodel qua motor dus.
Enige opmerkingen waarvan ik niet weet of het belangrijk is of niet:
-de handgrepen van de voordeuren schilferen wat af. De alu-kleurige beschermlaag lost dus.
-De motor staat lichtjes vochtig links van de oliedop, kan dit kwaad?
-Rechts van de oliedop zit er naast het kleppendeksel 2 darmpjes, een zilverkleurig (dat naar de radiator loopt) en een zwart dat daar bovenop ligt. Dit is ook wat vochtig (olie). Is dit belangrijk?
De wagen heeft 42000 km’s en werd nauwkeurig onderhouden. Heeft nog 2 maand bedrijfsgarantie.
Kan iemand mij helpen? Morgen moet ik immers beslissen.
Iemand die vlug es zijn motorkap wil opentrekken om te kijken of dit bij hem/haar ook zo is?
Alvast bedankt!
groetjes
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Die handgreepjes zijn sierplaatjes die zo vervangen kunnen worden. Is bij ons onder garantie gedaan. Bij mij is de motor volledig droog maar kan zijn dat iemand beetje heeft geknoeit met olie bijvullen? Anders lijkt me het niet normaal.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Die handgreepjes zijn sierplaatjes die zo vervangen kunnen worden. Is bij ons onder garantie gedaan. Bij mij is de motor volledig droog maar kan zijn dat iemand beetje heeft geknoeit met olie bijvullen? Anders lijkt me het niet normaal.
Hallo,
bedankt voor uw reactie. Ik heb ondertussen ook een mailtje gestuurd naar de citroen-garage in mijn buurt om te vragen of eventuele problemen vallen onder de citroen garantie. Hopelijk is’t een knoeier maar ‘t kan altijd een probleemblok zijn hé?!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Dat is toeval, ook ik sta op het punt om een Picasso diesel te kopen. Ik twijfel nog erg, een 2.0 of een 1.6. De 1.6 lijkt inderdaad de top motor, er is echter nog weinig keus op de tweedehands markt.
De 1.6 heeft een vermogen van 110 Pk en levert zijn maximum koppel zelfs bij een lager toerental.
Alles heeft zijn prijskaartje. Ik heb een mooie 2.0 HDI op het oog, maar ik ben bang dat ik er straks spijt van ga krijgen.
We rijden nu de benzine uitvoering, 115 Pk. Hoe zal het zijn om met 90 Pk te moeten rijden?
Trouwens bij veel Picasso’s heb ik lelijke deurgreepjes gezien, heb zoiets ook eens gehad met een Xsara, is onder garantie vervangen. Blijft hetzelfde, is gewoon een slechte serie kunststof.
Daar moet je geluk mee hebben: mijn lederen stuur in mijn Golf IV was ook afgeschilferd. Na aandringen bij de garage werd dit vervangen. Nu, 3 jaar later nog steeds in nieuwstaat!
Blijkbaar zijn de lederen sturen die standaard gemonteerd worden minder goed qua kwaliteit?!
Wat de motor betreft: 90pk is echt op de limiet van te weinig vermogen. Als je gaat chippen is’t misschien te doen maar deze motoren hebben geen intercooler dus chippen lijkt me minder goed mogelijk (of ben ik verkeerd? Kenners?). Ik heb met de 1.6hdi 110 gereden en ‘k moet zeggen dat ik onder de indruk was. Wat het verbruik betreft: dit zou bij de 2000cc ongeveer 1 liter hoger zijn dan bij de 1600cc.
Hangt ervanaf of je er een sleurhut zou achter hangen of dat je een snelle chauffeur bent. Voor gewoon rustig gebruik zou 90pk moeten voldoende zijn, voor de Schumacher echter…. alhoewel 110 voor die mannen ook niet voldoende zal zijn
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
90 pk HDi voldoet prima in de picasso. Ik klaag niet en met de caravan is het feest. Ding sleurt als een gek. vorig jaar naar Noorwegen en geen enkel probleem dus de 2.0 HDi is echt niet underpowerd in de picasso hoor
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
90 pk hdi is zat, het gaat toch om het koppel, en daar scheelt het niet zoveel.
Heb zelf een 110 hdi, en merk dat je veel op het koppel rijd, vanaf 50 in 4 is al goed te doen, en gaat dan al vaak sneller dan de rest.
Mischien heb ik toevallig een snelle, want tussenacceleratie met een subaru forester turbo van een maatje van me, scheelt niks.
Groeten, en succes, en als je particulier koopt, hoop ik dat je nooit wat krijgt met de (2) vliegwielen in het hdi blok, want reparatie hieraan kost een kleine 1600 euries. De auto trilt dan, kijk ook eens bij “trillen 307"in google.
groeten
c4 hdi 110
bx gti 16v ‘88(160pk)
bedankt voor de tip, ‘k ga dat eens bekijken.
Zaterdag mag ik er achter en dan ga ik maandag of dinsdag een afspraak maken bij de dealer voor een KO. Ondertussen es bekijken wat er eventueel nog moet hersteld worden nu er nog garantie is
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89