1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Hoogteprobleem?
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2276

Gepost: 25 maart 2007 09:02 PM

Hallo,

Net mijn XM even gestart, en wat me al een tijdje opvalt en irriteert:

Linksachter “tilt” hij de auto meer op dan rechtsachter.

Linkerachterwiel komt dus meer uit de wielkast dan rechtsachter.

Zie linksachter:
Zie rechtsachter:

Wat kan ik hieraan doen?

Ook heb ik het idee dat die de hele voorkant te hoog optilt. Zie

Wat vinden jullie?

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 25 maart 2007 09:06 PM
  [ # 1 ]

Ik vind het moeilijk te zien doordat de ene foto wel recht is genomen en de ander onder een hoek.
Met deze foto’s lijkt mi hetzelfde.

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 maart 2007 09:09 PM
  [ # 2 ]

Het is toch het geval….

Heb zelfs als ik in de auto zit het idee dat het dashboard afloopt naar rechts….maw dat de rechterkant van de auto dus lager is dan de linker.

Ik wou dat ik me eens wat minder kon irriteren aan mijn XM.  Mad

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 25 maart 2007 09:16 PM
  [ # 3 ]

Ik zie het zo ook niet, maar ik heb het wel 1x eerder gezien bij een type II 2.1TD (de eerste XM die ik ooit gereden heb). Daarbij kon ik aan de linkerkant m’n hand vlak op de achterband leggen en rechts kwam ik nauwelijk met m’n hand tussen het achterscherm en de band door.

Ik heb toevallig afgelopen week van iemand gehoord, dat een XM qua stand z’n 0-punt schrijft bij het starten. Volgens dit verhaal blijft je kar dus de rest van de dag scheef hangen als je ‘s ochtends vanuit een hangende straatkant start. Mij lijkt het onwaarschijnlijk, maar there you have it.

Animal triste post coitum

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 25 maart 2007 09:19 PM
  [ # 4 ]
Serge schreef:

Ik zie het zo ook niet, maar ik heb het wel 1x eerder gezien bij een type II 2.1TD (de eerste XM die ik ooit gereden heb). Daarbij kon ik aan de linkerkant m’n hand vlak op de achterband leggen en rechts kwam ik nauwelijk met m’n hand tussen het achterscherm en de band door.

Wat heb je toen aan dit euvel gedaan?

Heeft het met de druk in de bollen te maken?

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 25 maart 2007 09:23 PM
  [ # 5 ]

Zelfs al ik vanaf het dakterras naar de XM kijk, die dan op zo’n 100 meter afstand staat, zie ik dat de rechterkant lager is.  Sad

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 25 maart 2007 09:42 PM
  [ # 6 ]
Matthijs2006 schreef:

Wat heb je toen aan dit euvel gedaan?

Een proefrit maken en vervolgens de sleuteltjes inleveren bij de verkoper met de begeleidende woorden “dat wordt ‘m niet”. Laughing

Ik heb geen idee wat het kan zijn.

Animal triste post coitum

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1432

- XM TCT
Gepost: 25 maart 2007 11:45 PM
  [ # 7 ]

Ik heb dat pas ook nog aan de hand gehad , bleek een kapotte veerschotel te zijn aan de rechtervoorkant !
Kan natuurlijk ook achter gebeuren denk ik zo.
Ik zag het op de 4 punts brug , als ik het wiel optilde ging in de motorkap de veerschotel met leiding en al omhoog , ongeveer 3 cm.
Onderin de schotel , in je wielbak, zit een soort plastiek pasdop vast ,waar de bovenkant van je veercylinder in past , die was gescheurd .
Trek je stofhoes er even af , zie je het direkt .
Hoe het achter zit weet ik dus niet .
Wellicht ook zo ongeveer .
Ik heb op de sloop een andere gehaald , let wel op , er is verschil in links en rechts .
Ik heb dat niet gedaan en een linker rechts geplaatst , met als gevolg dat de bol nu een kwart slag naar de voorkant van de auto gedraaid is !  Laughing
Werkt wel OK evengoed hoor , maar is een vreemd gezicht .
Kijk maar even of dat het is , zo ja , leg ik je wel uit hoe je`t kunt vervangen .

Groet , Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 25 maart 2007 11:49 PM
  [ # 8 ]
Serge schreef:

Ik heb toevallig afgelopen week van iemand gehoord, dat een XM qua stand z’n 0-punt schrijft bij het starten.

Wat bedoel je hier precies mee, Serge?

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten

- XM TCT
Gepost: 26 maart 2007 12:12 AM
  [ # 9 ]

PS. Serge , dat zg. 0 punt verhaal lijkt me zoals je al zei , onzin hoor .
Leuk als je op een heuvel scheef staat , blijft de auto de hele rit scheef doorrijden ? Very Happy laugh

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 26 maart 2007 01:07 AM
  [ # 10 ]
Dirk de Pirk schreef:

Ik heb dat pas ook nog aan de hand gehad , bleek een kapotte veerschotel te zijn aan de rechtervoorkant !
Ik zag het op de 4 punts brug , als ik het wiel optilde ging in de motorkap de veerschotel met leiding en al omhoog , ongeveer 3 cm.
Onderin de schotel , in je wielbak, zit een soort plastiek pasdop vast ,waar de bovenkant van je veercylinder in past , die was gescheurd .
Ik heb op de sloop een andere gehaald , let wel op , er is verschil in links en rechts .
Ik heb dat niet gedaan en een linker rechts geplaatst , met als gevolg dat de bol nu een kwart slag naar de voorkant van de auto gedraaid is !  Laughing
Kijk maar even of dat het is , zo ja , leg ik je wel uit hoe je`t kunt vervangen .

Groet , Dirk

Hallo Dirk. Bedankt voor je antwoord.
Maar kan ik dit alleen zien als ik mijn auto op een brug zet? Ik heb niet echt een brug in mijn binnenzak zitten, zeg maar.

Profiel  

Dirk de Pirk
> 1400 berichten

- XM TCT
Gepost: 26 maart 2007 01:52 AM
  [ # 11 ]
Matthijs2006 schreef:
Dirk de Pirk schreef:

Groet , Dirk

Hallo Dirk. Bedankt voor je antwoord.
Maar kan ik dit alleen zien als ik mijn auto op een brug zet? Ik heb niet echt een brug in mijn binnenzak zitten, zeg maar.

Nou , ik veronderstel dat je, als je de auto opkrikt aan de kant waar `ie het laagst is,het ook wel kan controleren door je rubber eraf te trekken en vervolgens je wiel op en neer te bewegen. `t Liefst drukloos maken eerst en goed borgen op BOKKEN!!!
Je ziet en hoort het dan gauw genoeg .
Kijk je even met een lichtje hoe het met je plastieke setting zit .
Bij mij gaf `ie ook wel een licht donkere rammel als ik over de drempels ging .
Succes er mee !
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 26 maart 2007 01:55 AM
  [ # 12 ]

Ik ga er van uit dat je een bollen probleem hebt. ff laten checken of er nog genoeg stikstof in de bollen zit. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Matthijs2006
> 2000 berichten

Gepost: 26 maart 2007 02:02 AM
  [ # 13 ]
eXpelliarMus schreef:

Ik ga er van uit dat je een bollen probleem hebt. ff laten checken of er nog genoeg stikstof in de bollen zit. Wink

Thanks. Dit komt op mij plausibel over, ja. Gewoon een bol die niet fris meer is. Kan CHYPARSE me hierbij helpen? Hoe werkt dat eigenlijk bij hem? Moet je een afspraak maken?

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 26 maart 2007 02:10 AM
  [ # 14 ]

Dit is zeker geen bollenprobleem!

Ook al zijn ze allemaal lek of leeg, veren doettie dan niet meer maar scheef staan evenmin en een andere hoogte zoals bij jou aan de voorkant ook niet.

Lege bollen heeft niets te maken met de wagenhoogte.

groets

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 26 maart 2007 02:12 AM
  [ # 15 ]

ja ff bellen, bollen check kost niks, zij kunnen misschien zien wat er aan mankeert. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook