Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Matthijs2006 schreef:Thanks Ruben.
Klinkt als niet al te moeilijk, voordeel van Chyparse is natuurlijk dat ik er dan volledig op kan vertrouwen dat het goed gedaan is…bij mezelf nog niet.
Geen probleem! Bij Chyparse zijn het natuurlijk echte kenners, voor een paar tientjes sta je weer stralend buiten haha! Als je het niet aandurft of er geen tijd voor hebt is het een prima alternatief. Maak wel van te voren een afspraak.
Hou ons op de “hoogte”
See, buy, fly C5 V6
Als je bij jou in de buurt een plekje hebt (je eigen oprit?) om de wielen eraf te halen en een leeg jampotje op de grond te zetten, is er niks moeilijks of engs aan. Het gaat exact zoals XM-turbo beschrijft, met de toevoeging dat je de filters in het vat het beste reinigt met schone benzine en een tandenborstel (niet herbruikbaar), en bij de Brezan (of zoiets) een doorzichtige slang moet kopen die je op de ontluchtingsnippel prikt en vervolgens in een leeg jampotje hangt. Je ziet precies wanneer alle lucht en rommel eruit is.
Nippel even met kopervet insmeren voordat ie dichtgaat! Scheelt de volgende keer.
Maar zoek even goed, er staat nog een variant hierop op het forum, die ook wel effectief is!
Nog een vraagje voor de kenners, de motor staat af bij het doorspoelen, heeft dat consequenties bij een type 2? Met andere woorden, wordt het hele systeem dan wel doorgespoeld (denk aan de terugslagkleppen?)...?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Toch kan ik me niet voorstellen dat het hydraulische systeem verantwoordelijk is voor het scheef staan, omdat immers 1 as door 1 hoogteregelaar bediend wordt. Zou het kunnen dat je stabilisatiestang krom is?
Animal triste post coitum
Het is niet ondenkbaar dat het scheefstaan van de wagen veroorzaakt wordt door een niet optimaal funktionerend hydraulisch systeem. De veerelementen worden namelijk niet direkt gevoed via de hoogteregelaar, maar via de stugheidsregelaar. Opgehoopt vuil in dit onderdeel kan een oorzaak zijn. Het hydraulisch systeem funktioneert optimaal alleen dan wanneer alles perfekt schoon is.
Jan
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Ook heb ik het idee dat die de hele voorkant te hoog optilt
Daar lijkt het zo te zien wel op. I.p.v. je te (blijven) irriteren zou ik wat controles uitvoeren. Of misschien liever LATEN uitvoeren. Je kunt zelf de hoogte van de wagen afstellen met een meetlint en een dop of ringsleutel, maar het is wel zo veilig om dit boven een put te doen. Dus eerst hoogte correct afstellen, dan weer accuraat meten op 4 punten en dan zien we verder
Jan
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Jan-hendrik schreef:Ook heb ik het idee dat die de hele voorkant te hoog optilt
Daar lijkt het zo te zien wel op. I.p.v. je te (blijven) irriteren zou ik wat controles uitvoeren. Of misschien liever LATEN uitvoeren. Je kunt zelf de hoogte van de wagen afstellen met een meetlint en een dop of ringsleutel, maar het is wel zo veilig om dit boven een put te doen. Dus eerst hoogte correct afstellen, dan weer accuraat meten op 4 punten en dan zien we verder
Jan
Ik zou dat toch pas doen als alle vuiligheid eruit is .
Waarschijnlijk is het dan niet meer nodig om aan de hoogte te rommelen ; bovendien is dat een behoorlijk nauwkeurig werkje , waarbij ik me afvraag of de vraagsteller dat wel goed voor elkaar krijgt .
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Dirk de Pirk schreef:
waarbij ik me afvraag of de vraagsteller dat wel goed voor elkaar krijgt .
Dirk
En terecht.