2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
carburator cleaner.
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 maart 2007 10:16 PM
  [ # 16 ]

het is geen dubbeltraps carburator, één enkele venturi
ik heb me al zot gezocht naar die schroef

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 maart 2007 12:27 AM
  [ # 17 ]
paso schreef:

het is geen dubbeltraps carburator, één enkele venturi
ik heb me al zot gezocht naar die schroef

doe mij eens een plezier, en zet die carb online op de plaat, dan zeg ik je welke schroef waarvoor diend en leg je de ins en outs uit.
anders moet ik in de visa boeken gaan graven die ik nog heb,, tja ken ook nog maar foto’s zijn voor jullie handiger…
liefst van alle 4 de zijde dat wel.
mvgr wupke”: Wink

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 29 maart 2007 01:51 AM
  [ # 18 ]

ik ga morgen eens kijken we vinden 1gat verdacht waar een zwart kapje opzit ik ga die morgen eens proberen eraf te halen . Aan d kant van de choke kabels en dan helemaal onder aan . Hopelijk is hem dat .

Nog een vraagje : Voor dat ik men kleppen heb laten afstellen reed de auto sneller top en denk dat die ook beter trok . Kan het kwaad om die kleppen terug op de oude manier af te stellen ? Was hij veel pittiger , verbruik zal dan ook wel meer zijn denk ik . Of hoe kun je die anders sneller en pittiger laten bollen Haal nu amper 135

groeten

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 maart 2007 02:14 AM
  [ # 19 ]

de inlaat op 0,20 + of - 0,05.
de uitlaat op 40 + of- 0,05.

15 tot 25 dus, waar alleen 20 vrij mag passen.
40 waar alleen 40 dus vrij mag passen.

dwz, stellen en de 25 strak de 20 vrij en de 15 los.
dwz, stellen en de 45 strak de 40 vrij en de 35 los.

als je dan nog nie bolt zoals ie mot bollen, ga ik toch echt twijfelen aan andere onderdelen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 29 maart 2007 02:42 AM
  [ # 20 ]

 

En HIER zit mijn LUCHTSCHROEF,de carbu zat origineel op een K3A en doet nu dienst op een K2D (de foto is genomen aan de choke zijde ) Gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 29 maart 2007 02:54 AM
  [ # 21 ]

jep jep daar hebben we zitten kijken er zit een zwartkapje over . Maar dat gaat er precies moeilijk af het lijkt of dat een inbus kant is . Of moede er dat gewoon met schroefdraaier uitpulken ?

morgen andere olie en oliefilter vervangen .

groeten

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 29 maart 2007 03:01 AM
  [ # 22 ]

Bij mij zit er een mooi “spijkervormig"schoefke in,en daarmee stel je hem netjes af…..enne hoe is het met de elec-stationair sproeier,zit ie goed aangesloten??

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 29 maart 2007 03:11 AM
  [ # 23 ]

er loopt vanachter de carbu een draadje ja denk dus dat die 12Vangesloten is . Moet dat eigenlijk? Als die niet zou aangesloten zijn zou ik dan aan de rollentie schroef draaien maar niks verschil horen ofwat µ.

Dat van die kleppen is ook chinees voor me van +0.4 dus daar blijf ik nog even vanaf . Wat is uw topsnelheid met uw c15 , en verbruik .

Als ik gas geef gaat het eerste deel van men gaspedaal heel vlot , en dan kan ik met meer kracht het pedaal tot op grond trappen , maar dat doe ik niet veel gaat echt stroef . Rijd jij ook alleen maar en die 1ste vlotte helft of stamp je altijd goed tot onder

Groeten

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 29 maart 2007 01:23 PM
  [ # 24 ]

Het draadje achter de carbu is belangrijk,en hoe weet je dat alles werkt?;zet contact aan en doe de stekkers (van het draadje)van elkaar,maak nu contact door ze tegen elkaar te houden, en luister dan goed of er iets “tikt"in dat sproeiertje,als dat het geval is;is dát in orde,dus kunnen de stekkers weer aan elkaar.
Tikt er nou niets? dan zit er géén 12v op de stekker< en de wagen weigert dan goed stationair te lopen(je zou dan over de zekeringen een draadje kunnen leggen)(of het grote stekkerblok,practisch onder de luchtfilter,en net boven de versn-bak)
Mijn top? weet ik niet, haalt zonder probleem de 140 maar had geen zin hem door te stampen(had nog wel over)
Ik ben een rustige rijder,en kom met 4personen+hond+en campingtroep+aanhangwagen uit op 1:15,maar dan moet je niet harder dan 100 rijden. Nu in de koudere periode,en met korte stukjes hie in de buurt en in de stad zit ik op 12 13.
Misschien stroopt jou gaskabel op,daar waar het de carbu bereikt,en dan heb ik het over de “buitenkabel”,Kijk ook eens of de carbu geheel opend als jij op vol gas staat (gaspedaal binnen)
Nog een vraag aan jou ; zit er gele troep onder aan je oliedop?? (op het kleppendeksel)
Verder heb ik mijn klepspeling op; in 0,20 en uit op o,35 gezet en het loopt als een naaimachien!!
P.s. Ik heb bij het peugeot forum het complete technische handboek gedownload,Misschien iets voor jou??? tis wel int engels (heb je men fotoos nog gehad)........Gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 29 maart 2007 03:35 PM
  [ # 25 ]

jep heb je foto’s gehad . Morgen ga ik de olie verversen maar denk niet dat er gele troep aan hangt . Waarom ? Kan het kwaad als ik 2soorten olie bij elkaar kap 15w40 en 10w40 ? Heb van die 1bus nog 2liter staan.
groeten

ps we hebben alles identiek . Heb je eigenlijk een brandstofstop met sleutel of niet ? Ik zoek mij ene met sleutel

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 29 maart 2007 04:46 PM
  [ # 26 ]

2 soorten olie,als ze allebei maar mineraal of syntetiesch zijn….vind ik hoor!!!,natuurlijk zijn daarover de meningen verdeeld.
Zelf gebruik ik de naftdop,met sleutel ,maar ik zal eens hier op de sloop kijken er liggen een paar C15
p.s. Jij bent de enige die ik tegen kom met “mijn voiture” !!!  (wel leuk)Gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 30 maart 2007 01:52 AM
  [ # 27 ]

kan je iets laten weten als je zo een naftdop hebt gevonden ik rijd nog met zo zonder slot rond . Zat er die bij jou orgineel op ? Of ergens bij gehaald ? Groeten nu verbruikt die wel veel Op 30L 230km

groeten

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 30 maart 2007 01:10 PM
  [ # 28 ]

Op de sloop was geen dop te vinden,sorry
Toen ik vorig jaar m’n c15 kocht zat er een dop op met sleutel (chromen dop) maar nu lekt ie, de ring van kurk is rot ,moet nieuw maken,van rubber.
Jou verbruik is veeeel te veel
Je zou kunnen proberen een “gevraagd"advertentie te zetten in de C15/visa club,zo heb ik ooit een imperiaal gevonden.
En straks is het Citromobil in Utrecht een enorme citroen beurs met zeeer veel 2e hands,ik ga er zeker heen,en wil dan gerust voor je dop kijken.
http://www.citroenvisaclub.nl/
http://www.citromobile.nl/
Ook een eenvoudige optie is;schilder of plak de woorden,avec plomb,leaded,mit Blei rond de naftdop,de meeste dieven hebben auto’s met katalysator,en zijn als de dood voor lood. de eikels!!!!  Gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
leoneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 24-06-2006

Gepost: 30 maart 2007 04:13 PM
  [ # 29 ]

juist de olie vervangen . Maar heb hem tot juist het max gevuld omdat ze mij kwamen storen . Ik weet dat je de olie best tot juist boven het midden bijvult . Wat zouden julli dan doen terug beetje olie laten weg lopen ? Of zo verder rijden ? Men olie filter is ook vervangen . Deze drupte heel klein beetje vooraan , nu denk ik niks meer .

Men verbruik was vroeger niet zo veel deed ik met 30l 310km en trok de auto veel beter en hogere snelheid . Dus wat ik denk is dat ze men kleppen te strak hebben gezet ( moet meer gas geven om goed vooruit te gaan ) Kan dat ?

Want distri is vervangen delco is vervangen boegie’s en olie dus nu zou hij toch lekker moeten gaan .

groeten

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 30 maart 2007 05:18 PM
  [ # 30 ]

Ja nu is alles wel zo’n beetje gedaan bij je,als alles goed staat moet ie goed zijn. En wat die olie betreft;een 2á3 mm over de max streep is niet zo’n ramp toch zou ik hem op max zetten,staat het peil tussen de streepjes,dan is alles goed,alleen de oliefilter mag niet lekken hoor…anders draai je hem,met de hand nog een stukje aan !!!Als je kleppen zóó strak staan dat je wagen niet best trekt,dan zou je een hoop geblaf uit de uitlaat horen ( bij gas dicht en uitbollen)
Als je nog eens richting zeeland moet ?? kom dan maar eens langs,zou hem graag eens willen checken (waar zit jij eigenlijk)  Gr Claus

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook