Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
beerpeet schreef:OscarTZDTurbo schreef:moet je de kachel ook altijd aan hebben omdat anders de motor overhit?
als ik alles zo lees lijkt het me een beetje een sloopwagen hoor ..
Alleen al vanwege de reportage in een CitroExpert van een paar jaar geleden, is dit géén sloopwagen
Ik volg niet helemaal hoe ‘t nou met die afgebroken bouten zit, maar voor de rest lijken me het allemaal vrij kleine dingen, al moet je als je daaraan wat doet er rekening mee houden dat er zo altijd wel iets zal zijn.
Kwa koeling zou ‘t me niet verbazen als er ergens een stekkertje gecorrodeerd is en de koelvin dus niet draait. Contactspray en opgelost
Je kunt voor 800 euro een andere auto kopen waar je een jaar mee kunt rijden, maar ook voor 800 euro deze op laten knappen en weer een jaar doorrijden.
Niet dat ik zo’n techneut ben, maar ik wil anders best een keer komen kijken hoor.
Toch mijn reactie maar even uitgraven…
patje74 schreef:EIgenlijk is het simpel op te lossen. Breng hem weg, ga hem schorsen en als ze een verse APK heeft ontschors je de dame weer (gratis).
Helaas heb je in deze korte periode niet het voordeel dat je geen belasting hoeft te betalen, maar verder loop je dan geen risico.
En dan moet het garagebedrijf dat ding dus ook niet aan de openbare weg zetten, anders loop jij weer het risico.
Het gemakkelijkste is gewoon 75 euro incalculeren, en dan de boete wellicht niet oplopen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
D. Peters schreef:Een geschorste auto mag dus ook helemaal niet meer op een openbare parkeerplaats staan? Hij moet dan echt op eigen terrein?
yeps
Zelfs op eigen terrein zonder hek mag niet.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
patje74 schreef:EIgenlijk is het simpel op te lossen. Breng hem weg, ga hem schorsen en als ze een verse APK heeft ontschors je de dame weer (gratis).
Helaas heb je in deze korte periode niet het voordeel dat je geen belasting hoeft te betalen, maar verder loop je dan geen risico.
Schorsen kost je - voor een auto vanaf 15 jaar - 22.70; de auto mag dan niet op de openbare weg staan en dat wordt af en toe gecontroleerd.
Eén ritje direct naar het keuringsstation is sowie so toegestaan, mits verzekerd.
Je kunt je verzekeringspolis stopzetten voor de duur v/d schorsing maar dan mag je er niet mee rijden naar de keuring en zit je soms weer met poliskosten etc.
@stoterstangen90: mazzel dat ze niet APK-gekeurde autoos bij jou zo lang laten staan; in sommige plaatsen overleven die de jaarwisseling niet!
Ich bin ein Breaker
Nou, Beerpeet, dankjewel, wat een drukte opeens op dit topic. Ik had je reactie al wel gelezen, die overigens mijne al gekruist had. Afijn had nog niet gereageerd, zat een beetje na te denken hoe dat dan moest, en of ik deze week naar Utrecht zou komen rijden, of dat ik hem toch eerst maar zou schorsen (dacht trouwens dat ont-schorsen ook weer geld kostte) wat op zich onhandig is omdat die dan ook niet meer aan de weg mag staan, en hoe ik dat op zou lossen.
Hoe dan ook, heel fijn als je er samen met mij naar wilt kijken. In mijn eentje kom ik er zeker niet uit!
die koelvin is het trouwens niet, ik rijd nu met een constante verbinding in mijn vin zodat ie altijd aan staat. Heeft de anwb gedaan, ook al om extra te koelen dus. Maar het zou best kunnen, dat de vin toen in de file niet was aangegaan door een los contactje.
groet, 10eke
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
karel schreef:patje74 schreef:EIgenlijk is het simpel op te lossen. Breng hem weg, ga hem schorsen en als ze een verse APK heeft ontschors je de dame weer (gratis).
Helaas heb je in deze korte periode niet het voordeel dat je geen belasting hoeft te betalen, maar verder loop je dan geen risico.Schorsen kost je - voor een auto vanaf 15 jaar - 22.70; de auto mag dan niet op de openbare weg staan en dat wordt af en toe gecontroleerd.
Eén ritje direct naar het keuringsstation is sowie so toegestaan, mits verzekerd.
Je kunt je verzekeringspolis stopzetten voor de duur v/d schorsing maar dan mag je er niet mee rijden naar de keuring en zit je soms weer met poliskosten etc.@stoterstangen90: mazzel dat ze niet APK-gekeurde autoos bij jou zo lang laten staan; in sommige plaatsen overleven die de jaarwisseling niet!
Schuif ze wel regelmatig over de parkeerplaats heen. Woon verder in een keurige buurt
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Bijzonder draadje dit….
Als ik goed gelezen heb, hebben we het hier over een BX die:
*Steeds stilvalt door een carburateur probleem
*Een koelprobleem heeft (alleen met de kachel aan rijden is mogelijk)
dit riekt naar koppakking
*LHM lekt
*een lekke uitlaat heeft.
*Gaten in de deuren heeft (en meestal blijft het daar dan niet bij)
* Waarschijnlijk nog veel meer….
Daarnaast:
* een eigenaar die geen geld uit wil geven
* en een garage die gezegd heeft er maar beter geen geld in te stoppen.
Voor mij een duidelijk verhaal>>>NAAR DE SLOOP!!!
Is altijd nog voordeliger dan een APK boete.
Ik kan me voorstellen dat iemand gehecht is aan een auto (best leuk zo’n type I) maar vertaal dat dan ook eens in GOED onderhoud!!
Ik snap de wegenwacht maar al te goed dat ze geen zin hebben om voor onderhoudsmonteur te spelen. Die mensen zijn er voor pech en niet voor het wegwerken achterstallig onderhoud…...
Daarbij er zijn nog genoeg goede BX’en te krijgen voor schappelijke prijzen…...
Doe er uw voordeel mee…..
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
@10eke: Ik kan deze week wel een keer naar Amsterdam komen, lijkt me handiger. In Amsterdam heb je trouwens ook nog een redelijk aantal andere BXerts, die misschien ook wel willen/kunnen helpen (al is dat vast niet voor as weekend).
Pb anders maar wanneer ‘t je uitkomt, ik ben vrij deze week.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
CEE-IKS schreef:Bijzonder draadje dit….
Als ik goed gelezen heb, hebben we het hier over een BX die:
*Steeds stilvalt door een carburateur probleem
*Een koelprobleem heeft (alleen met de kachel aan rijden is mogelijk)
dit riekt naar koppakking
*LHM lekt
*een lekke uitlaat heeft.
*Gaten in de deuren heeft (en meestal blijft het daar dan niet bij)
* Waarschijnlijk nog veel meer….Daarnaast:
* een eigenaar die geen geld uit wil geven
* en een garage die gezegd heeft er maar beter geen geld in te stoppen.Voor mij een duidelijk verhaal>>>NAAR DE SLOOP!!!
Is altijd nog voordeliger dan een APK boete.
Ik kan me voorstellen dat iemand gehecht is aan een auto (best leuk zo’n type I) maar vertaal dat dan ook eens in GOED onderhoud!!Ik snap de wegenwacht maar al te goed dat ze geen zin hebben om voor onderhoudsmonteur te spelen. Die mensen zijn er voor pech en niet voor het wegwerken achterstallig onderhoud…...
Daarbij er zijn nog genoeg goede BX’en te krijgen voor schappelijke prijzen…...
Doe er uw voordeel mee…..
Belachelijke reactie. Garage heeft gezegd dat ‘ie ‘t niet waard is om er geld in te stoppen, maar dat zeggen ze van elke BX. TS is daardoor echter wel gaan twijfelen, maar zegt nergens dat ze niet bereid is er geld in te steken.
CEE-IKS schreef:Bijzonder draadje dit….
Als ik goed gelezen heb, hebben we het hier over een BX die:
*Steeds stilvalt door een carburateur probleem
*Een koelprobleem heeft (alleen met de kachel aan rijden is mogelijk)
dit riekt naar koppakking
*LHM lekt
*een lekke uitlaat heeft.
*Gaten in de deuren heeft (en meestal blijft het daar dan niet bij)
* Waarschijnlijk nog veel meer….Daarnaast:
* een eigenaar die geen geld uit wil geven
* en een garage die gezegd heeft er maar beter geen geld in te stoppen.
nee, toch niet helemaal goed gelezen. IK heb juist gezegd dat ik er best geld in wil stoppen, maar dat ik het moeilijk vind in te schatten of mijn bx dat waard is.
Inderdaad heeft Ordas toen gezegd dat het wel 300 euro zou kosten hem door de apk te krijgen, wat hij hem niet waard vond, maar hij was het toch wel weer eens met mijn argument dat ik voor 300 euro geen neiuwe auto heb.
verder heeft de uitaat een los spruitstuk, maar misshcine zeg ik wle iets doms en is dat inderdaad hetzlefde als een lekke uitlaat
en van die gaten in de deuren is een klein beetje overdreven. Ik zal er eens een foto van maken. Het is in elk geval goed af te plakken (was ook zo toen ik hem kocht)
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
10eke schreef:nee, toch niet helemaal goed gelezen. IK heb juist gezegd dat ik er best geld in wil stoppen, maar dat ik het moeilijk vind in te schatten of mijn bx dat waard is.
Inderdaad heeft Ordas toen gezegd dat het wel 300 euro zou kosten hem door de apk te krijgen, wat hij hem niet waard vond, maar hij was het toch wel weer eens met mijn argument dat ik voor 300 euro geen neiuwe auto heb.
Voor de duidelijkheid, economisch gezien is hij ‘t zonder twijfel absoluut niet waard om er nog in te investeren. Belangrijkste vraag is dan wat er nodig is om er nog een tijd plezier aan te beleven en hoever je daarbij kunt en wilt gaan.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
beerpeet schreef:
Belachelijke reactie. Garage heeft gezegd dat ‘ie ‘t niet waard is om er geld in te stoppen, maar dat zeggen ze van elke BX. TS is daardoor echter wel gaan twijfelen, maar zegt nergens dat ze niet bereid is er geld in te steken.
Je kunt het een belachelijke reactie vinden, en ik ken de garage Ordas niet maar ik meen dat het een Citroën specialist is. Het is ook de taak van een garage om een kosten-baten analyse te maken. Afgaande op het verhaal denk ik dat deze garage dat in dit geval prima gedaan heeft….
Het is echt te kort door de bocht om te zeggen dat elke garage een BX niet de moeite waard vind. Ik ken er wel een paar waar je met goed fatsoen aan kunt komen met een BX.
@ 10eke: Ik was misschien wat snel met m’n conclusie, maar jou vraag is toch of de auto het waard is, waarbij je aangeeft er niet meer geld in te willen stoppen, dan de auto waard is?
Nou zoals je de auto beschrijft denk ik niet dat die meer waard is dan EUR 200,- dus kom je al snel op het punt dat repareren meer kost dan de waarde van de auto. (Dat is overigens vrij snel met een BX)
Of je hem nu wel of niet gaat repareren dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. En gelijk heb je dat je advies vraagt, daar is een forum voor.
Voilà van mij krijg je een antwoord hoe ik er in dit geval over denk. En ik heb zelf genoeg BX’en gehad om naar mijn bescheiden mening een redelijk gefundeerd antwoord te geven.
Overigens APK op een auto hebben wil nog niet zeggen dat je vervolgens garantie hebt op een jaar lang probleemloos rijden.
Als ik jou was zou ik door iemand die de auto objectief kan beoordelen een rekensommetje laten maken, zodat je een goede keus kunt maken.
En tsjaaa, emoties qua auto’s kosten over het algemeen bakken geld….[
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
beerpeet schreef:10eke schreef:nee, toch niet helemaal goed gelezen. IK heb juist gezegd dat ik er best geld in wil stoppen, maar dat ik het moeilijk vind in te schatten of mijn bx dat waard is.
Inderdaad heeft Ordas toen gezegd dat het wel 300 euro zou kosten hem door de apk te krijgen, wat hij hem niet waard vond, maar hij was het toch wel weer eens met mijn argument dat ik voor 300 euro geen neiuwe auto heb.Voor de duidelijkheid, economisch gezien is hij ‘t zonder twijfel absoluut niet waard om er nog in te investeren. Belangrijkste vraag is dan wat er nodig is om er nog een tijd plezier aan te beleven en hoever je daarbij kunt en wilt gaan.
Het eeuwige dilemma.
Je kan beter kijken of je voor het geld dat de aut nu waard is EN wat de reparatie kost je een andere auto zou kunnen kopen die beter is. Vaak is het antwoord nee. Want een auto die je weer koopt heeft een hoop onzekerheden (of kan een hoop onzekerheden hebben).
Als je een kansloos barrel hebt dat met hangen en wurgen en 300 EUR weer APK klaar is, maar je weet zeker dat er daarna nog weer een hoop problemen aan kunnen komen dan zou ik nog eens goed overdenken.
Heb je gewoon een nette auto die met 300 EUR weer APK heeft EN je kan inschatten dat er niets wezenlijks aan zit te komen, dan zou ik het snel doen. Want voor dat geld kun je geen andere auto kopen die APK heeft en waarschijnlijk probleemloos is. Maar het hangt en staat met de kennis van je auto en hoe goed of je kan voorspellen dat er weer wat onderhoud op komst is.
stoterstangen90 schreef:niet te bang doen om die boete. Er is een kans dat je die boete oploopt. Maar je krijgt niet elke dag die boete.
Ik heb hier ook auto’s zonder keuring staan, en de boete komt gemiddeld eens in de 3 tot 5 maanden.Het is ook 75 euro en geen 100. scheelt ook weer.
3 weken nadat de schorsing van de GS verliep had ik een automatische boete binnen. Dus niet te optimistisch.
PS. Ik begrijp nu om welke BX het gaat. Excusez moi, maar het lijkt me een behoorlijk kansloze auto voor een niet technisch iemand. Ik vind het eigenlijk een wonder dat ie na vorig jaar uberhaupt nog is opgeknapt. Aan de andere kant: het leest ook allemaal wel weer asl problemen die makkelijk te fixen zijn voor een handige hobbyist. Best-case kan het heel simpel uitpakken (gecorrodeerd thermocontact, vervuilde stat. sproeier, uitlaat vervangen, LHM lek fixen). Maar “mijn” gevoel bij deze BX is niet erg goed.
Tago schreef:Ik zit ook met een lastig apk probleem met m’n door een vrachtwagen aangereden civic. Apk is verlopen, kan hem niet schorsen en kan hem niet naar de sloop brengen omdat de schade-expert van de verzekering van de tegenpartij hem misschien wil zien
Bekeuring ook aan de tegenpartij opsturen.
Overigens, als je hem naar de sloop brengt geeft de verzekering er ook niet veel voor. Als ie reparabel is, en in principe apk goed kun je hem ook gewoon laten keuren.
Wordt ie wellicht afgekeurd op uitstekende delen. So be it.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.