Hoeveel kost dat normaal ongeveer? Ik kreeg een mailing van een Peugeot dealer waain hij aanbiedt om bij een Peugeot of Citroen de snaar te vervangen voor €129 bij een benzine motor.
Bij een 16 kleppen motor kost dat dan €185 en bij een diesel €295.
Dus ik heb hem gebeld en gevraagd of hij dat ook bij de XM doet voor die prijs. Antwoord: ja natuurlijk, het is toch een Citroen?
Dus ik snel naar buiten gelopen en naar mijn XM gekeken en het is idd een Citroen.
Een turbo met 8 kleppen die op benzine loopt dus.
Wat vinden jullie daarvan? Voor die prijs kun je zelf niet aan de gang.
De mijne heeft bij 215k een nieuwe snaar gehad, maar dat is meer dan 5 jaar geleden en hij staat nu op 262k.
Is dat inclusief materiaal???
En wat vraagt ie voor een v6?
Als t inclusief is, is t geen geld!
Xsara_Coupe
is dit alleen de snaar, of schiet de prijs vervolgens door het plafond als de spanrollen erbij komen ?
Lage prijzen zijn heerlijk, maar ergens begin ik dan altijd een beetje scherper te worden. Het moet toch ergens vandaan komen he
Meestal wordt je dan geconfronteerd met dingen die eigelijk ook moeten gebeuren en aangezien de boel toch openlicht….
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
hm ik kreeg 375 inclusief rollen en pomp door van mijn garagist…
Er staat me iets bij van een BX eigenaar hier die elk jaar een afspraak voor onderhoud had bij een garage in La Roche, in de Ardennen.
Hij gaf van te voren aan wat er moest gebeuren , de garage zorgde ervoor dat de onderdelen er waren. Hij ging dan een paar dagen daar op vakantie en stalde de auto bij de garage.
Zover ik begreep scheelde het hem behoorlijke bedragen aangezien het arbeidsloon, de grootste post, daar nog normale bedragen waren.
Ik ga toch echt eens uitzoeken wat dat aan mogelijkheden biedt.
Grappig, ik heb net even met van oord in Maarssen gebeld, puur om eens een prijs te krijgen van de dichtbijzijnde dealer voor mij….
Afgezien van het gegeven dat hij me eerst ff melde dat er voor die oude citroens geen standaard prijzen waren kwam hij uiteindelijk op het volgende.
arbeidsloon 189 euro
riem 89 euro
Enige waar het om hangt waren de rollen volgens hem. Hij stelde dat er in een 2.0i 16v( 138pk) 4 spanrollen zitten die in prijs varieren van 70-140 euro…
Daarnaast was de H2O pomp natuurlijk ook een variable
Heeft iemand daar een reactie op ? Dat variablegedoe van zo’n garage vind ik persoonlijk altijd maar eng. Je staat er niet bij dus kunt ze ook niet beoordelen. Als er al 4 inzitten zul je altijd zien dat ze natuurlijk alle 4 moeten worden vervangen
Nou toevallig staat mijn Xm nu daar voor een Distri wissel.
De Xm staat ongeveer op 223 dKm.
Ik heb een TCT VSX uit 10-96.
Mijn water pomp was op het eind van z’n latijn.
En 1 of meerdere spanrollen op.
Spanrol is meen ik 100 euri (incluis montage ?)
Waterpomp ook geloof ik zoiets.
Er staat meen ik (volgens autodata CD) 2, 40 uur voor
de distrieriem vervangen (TCT dan).
Maw ik kwam op 600 euri (bij benadering) hiervoor.
Het zijn inderdaad dure grappen, maar dit liever dan dat
me motor kapot gaat door een te late of foutieve wissel.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
gezien de antwoorden en prijzen zou ik zowat weer gaan beginnen als zelfstandige.
een riemwissel is pak em beet 2 tot 4 uur werk,, afhankelijk van type natuurlijk.
een SET riemen en lagers schommelt tussen de 80 tot 200 euro.
waterpomp is te adviseren ,echter niet verplichte routine,,,ik zou het wel doen.
die kost tussen de 30 en de 90 euro ,, type afhankelijk.
viola je kunt dus onder de 500 max en minnimaal voor 125 euro de riem wisselen.
clou iwel, dat de V riem of multie V riem vaak mee word genomen, incluus spanrol, en dan wandel je max over de 600 euro, wederom snap ik der geen zak van, want in mijn tijd (medio 2000 ) verving ik bij een TD 21 alle riemen incluus BTW voor 350 NLG de hele bups incluus werkloon, en dan nog vond ik het te duur voor de klant, maar ja heden zijn het euro’s , maar oguttegut, wat kriebelt het weer, een garagebox wat gereedschap en hoepla ik vervang alle riemen voor elk type vet onder de gangbare citro prijzen, want getilt word er bij het leven imo.
mijn Xant, 1,8 , 8 klepper, koppakking 1 nieuwe klep en zelf de koprevisie gedaan, alle onderdelen incluus riemen en filters , materiaal kosten 280 euro, arbeid, op zn hobby stijl 9 uurtjes…
tja,,ik kan het zelf,,,
maar voor de liefhebbers,, mischien ben ik genegen om mn vrije zaterdag eraan op te offeren,, dus Pm ken altijd, want van de prijzen die ik lees word ik zowat gewoon kwaad.
mvgr wupke
Re: Distributiesnaar vervangen
Han S schreef:Hoeveel kost dat normaal ongeveer? Ik kreeg een mailing van een Peugeot dealer waain hij aanbiedt om bij een Peugeot of Citroen de snaar te vervangen voor €129 bij een benzine motor.
Bij een 16 kleppen motor kost dat dan €185 en bij een diesel €295.
Dus ik heb hem gebeld en gevraagd of hij dat ook bij de XM doet voor die prijs. Antwoord: ja natuurlijk, het is toch een Citroen?
Dus ik snel naar buiten gelopen en naar mijn XM gekeken en het is idd een Citroen.
Een turbo met 8 kleppen die op benzine loopt dus.
Wat vinden jullie daarvan? Voor die prijs kun je zelf niet aan de gang.
De mijne heeft bij 215k een nieuwe snaar gehad, maar dat is meer dan 5 jaar geleden en hij staat nu op 262k.
voor die prijs kan je prima zelf aan de gang, maar dan vervang je wel alleen de riem en de spanrol, ik ga er heel realistisch even van uit dat voor die prijs de garage ook niks meer doet.
Overigens ishet inderdaad een goedkope aanbieding, hou er alleen dan wel rekening mee dat er waarschijnlijk nog wat extra dingen aan vervanging toe ‘blijken’ te zijn, waterpomp, 4 ecxtra spanrollen, de V-snaren en de dynamo loopt ook uit t lood…
Zo niet, dan heb je een hele goeie garage gevonden!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb bij mijn ouwe serie 1 zelf de d-snaar vervangen, dat was niet zo moeilijk, alleen de bout van de poelie zat erg vast, moest een brander aan te pas komen om hem te lossen, een electrische slagmoersleutel kreeg de klus niet geklaard.
Is dit bij een 16 klapper ook zelf te doen of is dit een heel ander verhaal?
Ries schreef:Ik heb bij mijn ouwe serie 1 zelf de d-snaar vervangen, dat was niet zo moeilijk, alleen de bout van de poelie zat erg vast, moest een brander aan te pas komen om hem te lossen, een electrische slagmoersleutel kreeg de klus niet geklaard.
Is dit bij een 16 klapper ook zelf te doen of is dit een heel ander verhaal?
precies hetzelfde hier, met het verschil dat de elektrische slagmoersleutel bij mij wel werkte (gelukkig…..) Totale kosten volgens mij 110euro voor spanrol en snaar…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
kreazyV8wuppo schreef:want van de prijzen die ik lees word ik zowat gewoon kwaad.
Dat is ook de reden dat ik zelf ben gaan sleutelen, de D-riem bij mijn auto heeft me bijna 8 uurtjes werk, bloed en zweet gekost, gelukkig geen tranen want het ging prima. Hierna raak je toch echt wel meer gehecht aan je auto.
Als je het éénmaal in de vingers heb, gaat het steeds beter en sneller, dankzij de tips en mental coaching van Wuppo, laatst een Saxo 16V gedaan effe in een ochtend . Tot dan vond ik een 16V maar een eng ding om aan te sleutelen
Ries schreef:
Is dit bij een 16 klapper ook zelf te doen of is dit een heel ander verhaal?
Die heeft volgen mij een extra loop- of spanrol. Voor zover ik weet geen veerspanner, dus je moet wel zeker zijn van hoe strak je hem moet zetten.
Verder lopen de onderdeeprijzen nogal uiteen hoor ik, afhankelijk van leverancier en type. Een v6 24v ES9J4 doen is een serieus lastiger en duurdere klus dan een 2 liter 8 klepper (of om het Citroen breed te trekken: een 1.1 TU in een Saxo). Een 2.5 TD wordt je ook niet vrolijk van.
Zo zit het inderdaad. Voor de mensen die geen zin hebben om te sleutelen, geen durf of geen gereedschap, zich schamen voor de buren of geen problemen hebben met hoge omzetten van de garage zijn het prima prijzen.
Ik daarentegen, oud student en nog enigszins gewend aan de bijbehorende financiele situatie, doe het lekker zelf! Scheelt heel veel geld, zodat ik, als junior bij een zeer groot bedrijf, een duurdere en luxere auto kan rijden dan de baas in lease heeft!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Ik daarentegen, oud student en nog enigszins gewend aan de bijbehorende financiele situatie, doe het lekker zelf! Scheelt heel veel geld, zodat ik, als junior bij een zeer groot bedrijf, een duurdere en luxere auto kan rijden dan de baas in lease heeft!
Ik zie dat je een 2.1TD heb, daarbij valt het ook prima te doen als je durft en dat is nou net datgene wat veel mensen niet doen. Ik zou ook geen Xantia kunnen rijden als ik het onderhoud niet zelf kon
ZX1.4i schreef:malle pietje schreef:Ik daarentegen, oud student en nog enigszins gewend aan de bijbehorende financiele situatie, doe het lekker zelf! Scheelt heel veel geld, zodat ik, als junior bij een zeer groot bedrijf, een duurdere en luxere auto kan rijden dan de baas in lease heeft!
Ik zie dat je een 2.1TD heb, daarbij valt het ook prima te doen als je durft en dat is nou net datgene wat veel mensen niet doen. Ik zou ook geen Xantia kunnen rijden als ik het onderhoud niet zelf kon
Geen probleem, met de Haynes en het forum in de hand loop ik fluitend door het XM-land….ofzo..
Bij de bx (1.6tri) lukte het,
bij de xm (2.cmfrt) lukte het,
waarom dan niet met de 2.1? Lef is aanwezig!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!