Ik vermoed dat dit welleens slecht contact in bediening kan zijn. Kan je dit opengooien en verhelpen ?
Totaal aantal Berichten: 120
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Re: knipperlichten doen het af en toe niet
xm_addict schreef:Ik vermoed dat dit welleens slecht contact in bediening kan zijn. Kan je dit opengooien en verhelpen ?
Hallo XM addict,
Ik herken het probleem. Je zou naar het knipperlichtrelais kunnen kijken maar in mijn geval was het slechte massa van de fittingen zelf en de schuifcontacten. Aan de achterzijde heb ik de achterlichten uit de trompetten gelepeld en de contacten van de schuifcontacten opgeschuurd, vooral de verbindingen van de massa. Let wel op het rubbere kapje dat tegen de fitting aan zit en check te verbinding. Toen ik deze opzij haalde bij een van mijn achterlichten brak bijna de massa draad. Ik heb toen op CitroMobile een nieuwe gekocht.
Aan de voorzijde heb ik dit herhaald. Even de schroeven los draaien en de fitting uit het armatuurt halen door de klem eraf te halen. Wees hier wel voorzichtig dat je niet de draden verliest. Deze kunnen door het gat in de kinnebak vallen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groeten
Peter
Peter
Ik heb dat ook elke keer ..dan doen ze het weer wel, dan niet,dan wel, dan niet, dan wel, dan niet..
Het bleek toch het relais te zijn dat de geest had gegeven. De 4 knipperlichten deden het immers wel correct. Er zat wel een kortsluiting op het systeem omdat de roze kabel op het relais de warning schakelaar liep en weer terug. Die 2 kabels waren aan elkaar gesmolten. Ik heb gewoon alles weer origineel verbonden en alles werkt weer