Ik zit te worstelen met het zwart plastic knopje waarmee je de deuren van binnenuit op slot kunt doen.
Ik heb de deurbekleding eruit gehaald en daarbij ook dat knopje verwijderd. Ik krijg hem alleen niet terug gemonteerd !
Als ik hem erop probeer te drukken lukt dit niet, hoe hard ik ook druk.
Ik neem toch aan dat ie erop moet nadat je het bekledingspaneel weer gemonteerd hebt.
Het lijkt erop dat ie geklemd moet worden over de ribbels van het metalen stangetje, maar ik krijg hem er niet op.
Met een tang het stangetje vast houden terwijl je duwt lukt ook niet vanwege het bekledingspaneel.
Heeft iemand de (simpele) oplossing ?
Alvast bedankt,
Martin
als het knopje het zelfde is als bij de xm,dan moet je er eerst op letten dat het binnenstukje in de hoogste uitsparing zit ,dit zie je als naar de voorkant van het knopje kijkt.
dan het knopje voorzichtig in de juiste stand drukken,over het gekartelde
ijzer stangetje in de deur
dit lukt het makkelijkste met gesloten deuren.
veel succes
Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Heb laatst 3 portierschermen losgehad om de raam-motor-mechaniek te smeren van die 3 portieren. Het knopje gaat het handigst er weer op als je de houder los haalt (dit geheel kun je uit het portier-scherm trekken), het geheel een kwart-slag draait (dan grijpt het knopje niet op de ribbels in het ijzer stangetje) en dan (ongeveer) op de juiste stand zetten, kwart-slag terugdraaien. Uittesten door de portieren eens op slot te doen en weer van het slot.
Maar het blijft een gepiel….....
suc6
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.