Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
van 0 naar 100?
In een tussensprint kan ik het me nog wel voorstellen
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Arjan Verkade schreef:van 0 naar 100?
In een tussensprint kan ik het me nog wel voorstellen
Heb je er wel eens in meegereden? Het is echt heel prettig voor een BX. Maar ik vond de 120-170 sprint wel het meest indrukwekkend, en die turbofluit is ook niet verkeerd
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nope nog nooit in de ding gezeten
Maar kan van Marten herinneren dat hij zei dat zijn GTi 8v het naar de 100 wint, maar daarna de D12 het zou winnen.
Volgens mij was Marten sneller dan Harm weg, en kwam Harm pas ruim boven de 100 Marten weer eens voorbij.
Die Td12 is echt wel sneller dan men denkt.
Test
Volgens mij was Marten sneller dan Harm weg, en kwam Harm pas ruim boven de 100 Marten weer eens voorbij
Ik kan me niet herinneren dat we ooit een echte stoplichtsprint hebben gedaan (dan zal ik wel verloren hebben ), het gelijk op gaan was meer op de snelweg, waar we allebei vanaf de 100 ofzo plankgas gaven en dat mooi gelijk op ging.
XBXG schreef:Dat koppel geloof ik wel. Ik blijf erbij dat een BX 19 GT een grote voorsprong neemt tegen de BX 20 TZI tijdens een stoplichtsprint. Het grootste nadeel van injectie in het algemeen, vind ik de trage reactie. Bij een dubbeltraps carburateur is het juist zo heerlijk dat de auto vooruit stuift zodra in één goede mep het gaspedaal op de grond duwt. Bij de 20 TZI rijd ik uiteraard niet zo, maar met een flinke trap op het gaspedaal heb ik nog even tijd om door het mooie dakraam te kijken, alvorens de motor reageert.
Pfoehahaha! De sprookjes van dhr. Bregman, 1e druk?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Pfoehahaha! De sprookjes van dhr. Bregman, 1e druk?
Laat ‘m maar, Wouter heeft een enorme voorliefde voor carburateurs en andere achterhaalde ellende, dus is ie erg gebrand op het zien van nadelen van moderne dingen
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Harm schreef:Pfoehahaha! De sprookjes van dhr. Bregman, 1e druk?
Laat ‘m maar, Wouter heeft een enorme voorliefde voor carburateurs en andere achterhaalde ellende, dus is ie erg gebrand op het zien van nadelen van moderne dingen
Ach ookal is het nieuw spul sneller dan kan je eigen smaak nog best voor het oude gaan
Over smaak valt niet te twisten
Ik zei nog iets met een korrel zout enzo.
Ik heb in een heel veel moderne auto’s van allerlei makelij gereden, en telkens merk ik die seconde tussenpose tussen het intrappen van het gaspedaal en het reageren van de motor. Dat is puur een persoonlijk smaak, dat ik daar niet van houd. Dus doe mij maar die oude meuk met carburateurs, al die modernere zooi hoef ik niet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik zei nog iets met een korrel zout enzo
Wees gerust, dat was begrepen
Ik heb er vandaag met de GTi nog eens extra op gelet, maar ik kan echt geen aarzeling ontdekken. Maar goed, mijn injectie is dan ook een soort multipointbuizenradiocomputer…
Ik ben zelf zeker ook van de oude meuk en de carburateurs (zoals je hebt kunnen zien Wouter), maar ik denk dat die vertraging erin zit dat óf je reactievermogen minder is dan je zelf vermoedt, óf je rechterbeen toch nèt iets korter is dan je zelf doorhebt.
Oh ja, korrel zout en zo
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Harm schreef:Ik zei nog iets met een korrel zout enzo
Wees gerust, dat was begrepen
Ik heb er vandaag met de GTi nog eens extra op gelet, maar ik kan echt geen aarzeling ontdekken. Maar goed, mijn injectie is dan ook een soort multipointbuizenradiocomputer…
Ik vind een BX GTi ook erg direct op het gas reageren, veel directer dan veel nieuwe auto’s
Ook in erg lage toeren
XBXG schreef:Ik zei nog iets met een korrel zout enzo.
Een hele zak?
Test
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mssl schreef:Thijsvandebles schreef:XBXG schreef:Ik zei nog iets met een korrel zout enzo.
Een hele zak?
Een BX vol
Daar veren ze beter van toch?
Gewoon pookje naar beneden, dan heb je ook een lage instap. Voor lange mensen zoals ik is een hoge instap juist fijner, dan heb je niet het gevoel dat je in zo’n kabouterauto stapt. Daarom is het zo prettig dat de ARMY van voren niet inzakt, pas na heel lang stilstaan…
Test