5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
BX 20 TZI
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 06 augustus 2007 06:11 PM
  [ # 61 ]

Er zijn inderdaat 2 soorten. Die met en die zonder wit gekarteld stukje plastic aan de buitenzijde. Die met zijn wat harder rondom, enzijn wel lekker zacht van binnen. Makkelijk bij het monteren en demonteren, want je mept ze er zo uit, en de verse mep je er zo weer in.
Die zonder witte kartel, die overgins bij de versie met kan meedraaien, is aan de buitenkant wat zachter. Daardoor smelt deze al in de hand, en niet de mond. Eeu ik bedoel, het lospeuteren van deze keerringen is een wat rotter klusje, en omgekeerd is het monteren ook niet bepaald een feest te noemen.
De lange-as keering is inderdaat groter dan de korte-as keerring. Volgens mij maakt dit niet heel veel uit. Let er bij het uitnemen van de as wel op dat je dit met een draaiende beweging (tell-sell) doet, en het liefste met een beetje olie. Van binnenuit wordt de keerring gesmeerd, maar zou dit bij het losnemen van de as ook vanaf buiten willen doen, teneinde de keerring heel te houden. Is de keerring reeds op leeftijd, en/of voorzien van de nodige km’s, bespaar dan niet op dit fijne stukje olietegenhoudtechniek, en schaf Uwzelfe een setje verse keerringen aan. Ze kosten geen drol, en je hebt er, mits correct gemonteerd, de grootste lol van.

Test

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 augustus 2007 06:16 PM
  [ # 62 ]

En we hebben beeld!! Zowaar een “nieuw” type keerring. Volgens mij kreeg ik deze al sinds mensenheugenis mee bij het aanschaffen bij de dealer.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 augustus 2007 02:40 AM
  [ # 63 ]
Thijsvandebles schreef:

Let er bij het uitnemen van de as wel op dat je dit met een draaiende beweging (tell-sell) doet, en het liefste met een beetje olie.

Mmm, en wat preciezer: draaiend vanuit de pols of vanuit de elleboog?
En wat voor soort olie: plantaardig: olijf/zonnebloem/koolzaad/bak&braad;, mineraal:atf/motor/versnellingsbak/lhm of syntetisch?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 07 augustus 2007 02:41 AM
  [ # 64 ]
mpostma schreef:

En we hebben beeld!! Zowaar een “nieuw” type keerring. Volgens mij kreeg ik deze al sinds mensenheugenis mee bij het aanschaffen bij de dealer.

Die van mij kwamen ook altijd bij de dealer vandaan. Totdat ze daar ineens ook “die anderen” hadden…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 10 augustus 2007 12:15 AM
  [ # 65 ]
karel schreef:
Thijsvandebles schreef:

Let er bij het uitnemen van de as wel op dat je dit met een draaiende beweging (tell-sell) doet, en het liefste met een beetje olie.

Mmm, en wat preciezer: draaiend vanuit de pols of vanuit de elleboog?
En wat voor soort olie: plantaardig: olijf/zonnebloem/koolzaad/bak&braad;, mineraal:atf/motor/versnellingsbak/lhm of syntetisch?

Ik denk dat de olie die je het snelst voor handen hebt het beste gaat.

Test

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 12 augustus 2007 10:44 PM
  [ # 66 ]

Allemaal niet zo’n enorm drama, bij de tzi, gelukkig. Ding rijdt nog, dus diff nog heel, was de eerste constatering.

hup op de oprijbokken dan maar.

Opvallend was dat het tussenlager dus niet aangedraaid was….......

tevens een oude keerring. Vragen om problemen…...

Wat is er misgegaan?

Bij het verwijderen van het blok uit de xantia wilde de as niet uit het tussenlagerhuis. Ik heb toen de pogingen opgegeven en de as uit de triploide gehaald.

Bij montage in de bx er een halve BX as ingeschoven, en karren maar. Nu is dat lager dus alsnog losgekomen Surprisedops:

nou ja, reparatie zal verder eenvoudig zijn. (begon te regenen, dus spullen maar gauw naar binnen geschoven.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 13 augustus 2007 01:40 AM
  [ # 67 ]

Er is dus echt wel meer geweld nodig om een BE3 difje aan gort te helpen. (2.1TD12?)
Mooi dat het gewoon weer goedkomt.

Test

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 05 september 2007 09:58 PM
  [ # 68 ]

EN? Alweer rijdvaardig?

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 22 september 2007 04:06 AM
  [ # 69 ]
Chinco schreef:

EN? Alweer rijdvaardig?

Vanmiddag toch de keerring vervangen. Lekvrij weer.

XBXG heeft de 20 even in de vaart genomen, omdat het uitlaatsysteem van de 14 in revisie is.

Veel plezier ermee komende week Wouter.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 september 2007 04:23 AM
  [ # 70 ]
stoterstangen90 schreef:
Chinco schreef:

EN? Alweer rijdvaardig?

Vanmiddag toch de keerring vervangen. Lekvrij weer.

XBXG heeft de 20 even in de vaart genomen, omdat het uitlaatsysteem van de 14 in revisie is.

Veel plezier ermee komende week Wouter.

Die (volgens hemzelf) blij zal zijn als hij in de trein kan neerploffen - het is me nogal een compliment Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 22 september 2007 04:28 AM
  [ # 71 ]

Zo, ik ben ook weer thuis. Nieuw record, in een uur van soest naar Noordwolde. Dat is nog nooit gelukt, en heb toen ik in Amersfoort werkte toch elke dag op en neer gereden.

Wouter’s BX 14 staat sinds 20:45 gisteravond hier, en ik heb Wouter even naar pytrik gebracht, zodat hij de 20TZi als leenauto kon gebruiken. Dat geeft mij even de tijd die uitlaat voor eens en altijd te verherrepararen. Wouter kan alleen sávonds na 20 uur hier zijn, en dan is mijn dag toch echt wel haast voorbij. Nu kan Wout mooi even in de TZi tuffen, en heb ik alle tijd voor zijn auto.

Test

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 22 september 2007 04:31 AM
  [ # 72 ]
karel schreef:
stoterstangen90 schreef:
Chinco schreef:

EN? Alweer rijdvaardig?

Vanmiddag toch de keerring vervangen. Lekvrij weer.

XBXG heeft de 20 even in de vaart genomen, omdat het uitlaatsysteem van de 14 in revisie is.

Veel plezier ermee komende week Wouter.

Die (volgens hemzelf) blij zal zijn als hij in de trein kan neerploffen - het is me nogal een compliment Wink

Mwoah, dat was wellicht niet zo goed geformuleerd. Eerder duidend op andere prioriteiten enzo. De BX blijft nog altijd mijn grootste hobby hoor.  Wink

Trouwens, zo’n BX 20 rijdt verdomd lekker zeg!  Shocked
Heb er net 50 km mee gereden en ik moet een compliment geven aan de eigenaar.  Cool
Vooral de stand van het stuur is erg fijn, enkele cms verder van het dashboard staand dan bij een ‘normale’ BX.

Een rondje bandjes balanceren mag ook wel gebeuren. Boven de 120 km/h begint de hele auto te trillen met een tussenpose van enkele seconden.

Ik zal er binnenkort eens wat foto’s van plaatsen.

Nogmaals bedank, S90.  Wink

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 22 september 2007 04:34 AM
  [ # 73 ]

Wat extra lucht in de bandjes zou volgensmij ook wel weer eens mogen overigens Surprisedops:

Staat toch al weer een tijdje.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 22 september 2007 04:40 AM
  [ # 74 ]
XBXG schreef:

Boven de 120 km/h begint de hele auto te trillen

Maar Wouter, anderhalfuur geleden zei je nog dat je er niet hard mee zou rijden Wink

Test

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 22 september 2007 04:42 AM
  [ # 75 ]

Op een klein stukje snelweg waar 120 was toegestaan voelde ik ineens wat trillen. Toen even naar 140 km/h gegaan, maar al snel weer naar 110 afgezakt, zodat de trillingen weg waren.  Wink

Profiel  
 
 
5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook