verlies Kvs
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 29 maart 2007 05:53 PM

Hallo allemaal,
ik heb twee korte vraagjes.
De 1.8i Aura verliest redelijk wat koelvloeistof (0.5 liter per week). ik zie regelmatig een plasje linksvoor (bestuurderszijde) naast de radiator liggen, dit komt uit het (ontluchtings)kraantje voor op de radiator. als je voor de auto staat, rechts bovenop de radiator (zwarte plastic ronde draaiknop) .
Zou een van jullie even kunnen kijken hoe dit kraantje staat als hij dicht is (rechts of linksom gedraaid)?

Vraag twee:
Mijn linker koplamp laat “het hoofd hangen”, hij hangt naar beneden, en schijnt maar 2 meter voor de auto, zelfs met grootlicht aan. Nu zag ik dat de pin die aan de “koplampverstelmotor” vast zou moeten zitten, los is, of in ieder geval veel speling heeft. Verder is de bevestiging die tegen grill zit ook ver heen. Dit is zo’n zwarte plastic bus, met een spiraalvormige spleet.
Zijn deze delen los te krijgen? of is dit anders op te lossen.

ik rijd regelmatig ‘savonds/‘snachts met deze auto, en onderdelen bestellen bij de dealer is kostbaar en kost meestal wel een weekje wachten.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 29 maart 2007 06:16 PM
  [ # 1 ]

Voor je kraantje vermoed ik dat de O-ring erin ter ziele is. Die moet makkelijk buiten de dealer om te krijgen zijn.

Voor wat betreft de koplamp: nieuw uit voorraad bij http://www.winparts.nl en kost minder als bij de dealer.

Jos van der Voort

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 03 april 2007 01:23 AM
  [ # 2 ]

Koplamp bleek na ff klooien toch nog te repareren. Het stangetje dat naar de verstelmotor loopt was losgeschoten. Alleen het verstelmechanisme voor de afstelling in horizontale richting zit los, maar is op zich niet storend. Hij kan niet verder naar buiten, alleen verder naar binnen, dus ook niet storend voor tegenliggers.

Dat O-ringetje daar gaan we morgen eens voor kijken. Bedankt voor de tips.

*edit: typefouten

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook