1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ervaringen met grand c4 picasso als caravantrekker
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 31 maart 2007 12:57 AM

Ik heb de caravan vandaag uit de stalling gehaald. Leeggewicht van rond de 1150 kg, max gewicht van 1500kg. Bij het wegrijden geen centje pijn. De eb6v blijft meteen langer in de versnellingen doorgaan(dat is goed). De spiegels zijn wel moeilijker te monteren vanwege de vorm. Ook uitkijken met het dichtklappen van de buitenspiegels.

Bij het achteruit op het pad parkeren begon ik de koppeling te ruiken. Het lampje van oververhitte koppeling brandde gelukkig nog niet. Kortom een geslaagde test.

Morgen naar de camping, dus maandag ff een update.


UPDATE!
Wat een beest van een motor.  Ik heb hem op de cruise control gezet op 85 km/h en hij ging zelfs in de 6 over de viaducten(A7), dat presteerde de Passat niet, die moest dan terug naar de 4 (5traps). Hij schakeld met belasting beter als met alleen de bestuurder. Wegligging is prima. Alleen bij het plaatsen van de caravan rook ik de koppeling weer. Ben benieuwd hoe lang de koppeling het houdt.

verbruik ongeveer 9.4 liter / 100 km, maar dat was volgens de boordcomputer. Ik ga dus uit van 1:9.5 en dat is beter dan mijn vorige auto met volautomaat.

foto van de combinatie volgt nog!

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 02 april 2007 12:40 AM
  [ # 1 ]

Wat wordt het toch mooi op de weg:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/herman.monique/c4picasso

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
Berlin.Go.Picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 29-12-2006

Gepost: 02 april 2007 11:59 PM
  [ # 2 ]

Komend weekeinde gaat mijn lichte Kip Kompakt erachter (beladen bijna 900 kg). Zal vast met het grootste gemak gaan. Eerder heb ik een 400 km gereden met redelijk zware aanhanger. Ik koos er toen voor om op de snelweg bij konstante snelheid niet automatisch te rijden maar manueel (5e versnelling). Dan hou je de toeren iets boven de 2000. Lijkt me voor de motor(koeling) wat beter. Wat vinden jullie?

Ik laat de combinatie vrijdag keuren bij de TUV in Vaassen voor een 100 km ontheffing in Duitsland. Daar rijden we of doorheen op weg naar Scandinavie, of we kamperen er (2005 en dit jaar).

Berlingo I 1.9D (grijs)
Berlingo I 1.6 16V
Beringo II 1.6 16V
Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive EB6V
Grand C4 Picasso 1.6 HTP Exclusive
Grand C4 Picasso 165 HTP Shine

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 03 april 2007 12:12 AM
  [ # 3 ]

Nog even over de koppeling. Ik heb hetzelfde gehad met mijn Peugeot 405 SRDT en dezelfde koppeling zit er nu nog in (350000 km al). Erg hoeft het dus niet te zijn, als hij maar niet verbrand en vordat dat gebeurt gaat er een waarschuwingslampje aan volgens het instuctieboekje.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
jvdlely
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 02-12-2006

Gepost: 03 april 2007 02:32 AM
  [ # 4 ]
citroen2007 schreef:

Mijn broer was ook van plan een grand picasso 2.0 ebv6 te kopen om zijn caravan mee te trekken maar de dealer vertelde dat deze auto niet gemaakt is om met een caravan tot in spanje te rijden en
Gegarandeerd problemen met de koppeling .
Wij rijden al 3500 km met de grand picasso 1.6vtr hdi en zijn hier enorm tevreden mee.

Euhhh? Niet geschikt voor de caravan? Leg eens uit Confused Iemand? Kan me wel voorstellen dat je met de hand moet schakelen maar ongeschikt?

Grand C4 Picasso Ligne Business 1.6 Hdif EB6V Jaune Adonise KM stand 43.000

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 09 april 2007 01:04 PM
  [ # 5 ]

Confused: Ik heb een vraagje over de caravanspiegels. Confused:
Zelf gebruik ik die spiegels die je in de raam haakt en met een elastiek onder het portier vasthaakt.
Welke spiegels hebben jullie aan de GC4P gemonteerd en hoe bevallen die? En moet je dan het inklappen van de (vaste) spiegels uitschakelen?(ik ben bang dat ik de de deurspiegels niet meer kan gebruiken)
Benieuwd naar jullie ervaring.

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 20 april 2007 07:02 PM
  [ # 6 ]

@ Hkonin02

Kun je me zeggen welke spiegels je gebruikt? En of ze goed bevallen?

Alvast bedankt!

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
Berlin.Go.Picasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 29-12-2006

Gepost: 20 april 2007 11:04 PM
  [ # 7 ]

Inmiddels enkele honderden kilometers Grand C4 Picasso 2.0 HDiF + Kip Kompakt. Is echt een makkie voor de auto. Trek bij verkeerslichten nog steeds opa’s en oma’s eruit! Was natuurlijk geen verassing dat het zo goed gaat, enkele jaren geleden reden we nog met onze Berlingo diesel 70 pk door de Noorse bergen. Dus met 140 pk, 270 nM was de Utrechtse heuvelrug een peuleschil.
Ik zie uit naar de zomer om verder te trekken met 100 km/u door Duitsland!
Spiegels Special Mirror opzetspiegel. Ook bij 90 km/u klapten de spiegels nog niet naar binnen, wel wat trillingen.

Berlingo I 1.9D (grijs)
Berlingo I 1.6 16V
Beringo II 1.6 16V
Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive EB6V
Grand C4 Picasso 1.6 HTP Exclusive
Grand C4 Picasso 165 HTP Shine

Profiel  
 
martinq
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 24-03-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 155 MAN6 Exclusive
- BX .
- ZX 1.4i Reflex
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
- C3 Picasso .
Gepost: 21 april 2007 12:16 PM
  [ # 8 ]

zouden de spiegels nog passen van de xsara picasso op de c4 picaaso 5 zit?

Profiel  
 
hkonin02
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-2006

Gepost: 21 april 2007 10:22 PM
  [ # 9 ]

Op mijn foto staan ze luid en duidelijk de special mirror van repusel. Overigens spatbord spiegels mag niet van citroen. Het spatbord is van plastic. Ik geef nog geen waardeoordeel over de spiegels. Ik heb de caravan alleen maar 100 km naar de veluwe verplaatst. Ze passen wel, maar perfect is anders.

7 juli ga ik er weer opuit en dan kan ik wat uitgebreider verslag doen.

C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van

Profiel  
 
bertbldr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 08 september 2007 05:26 PM
  [ # 10 ]

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met de C4 Grand Picasso als trekker. Ik heb zelf een 2.0 HDi exclusive vol-automaat besteld (verwachte levering okt. 2007). Met mijn huidige C5 break 2.0 HDi automaat heb ik echter verschrikkelijke problemen gehad met de koeling van de automaat. Vorige jaar de boel om zeep geholpen, gereviseerd voor ruim 2100 euro, en dit jaar wederom storingen in de versnellingsbak. Blijkbaar zijn de auto’s tegenwoordig niet meer gebouwd op het trekken van caravan’s. Het bijplaatsen van extra koeling lijkt ook niet zomaar mogelijk, waarmee het wachten is op problemen (zo lijkt het).

Ik hoop dat iemand het verhaal herkent en mogelijk al oplossingen heeft gevonden voor het probleem. Overigens trek is “slechts” een caravan van 1300 kg, terwijl de auto 1500 kg mag hebben.

Groet, Bert

sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 08 september 2007 07:01 PM
  [ # 11 ]

Bert, kijk eens in het topic “Ik ging op reis en neem mee…mijn GC4P ...
Daar staan een paar ervaringen met de GC4P met caravan.

 
(ik weet niet hoe je een interne link kunt maken naar een ander topic)

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
KAarts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 10-11-2006

Gepost: 11 september 2007 03:08 PM
  [ # 12 ]

Ik ben benieuwd naar de ervaring met het trekken van caravans van bezitters van een C4GP in een 2.0 benzine uitvoering.

Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Exclusive Gris Aluminium Pack Hifi sinds 17 januari 2007

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 11 september 2007 03:39 PM
  [ # 13 ]

Is de maximale kogeldruk niet veel te laag van de C4P? is toch maar 50-60 kg. Mijn caravan heeft een kogeldruk van rond de 75 kg en door de indeling niet makkelijk te verlagen. Met de Xsara Pic geen probleem, die mag 80 kg maar de C4?

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 11 september 2007 05:57 PM
  [ # 14 ]

De kogeldruk van mijn GC4P is 75 kg.

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 11 september 2007 10:07 PM
  [ # 15 ]

Ha, mooi, dan kloppen de gegevens van autoweek dus gewoon niet, staat 50 kg op hun site.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook