hogervp schreef:En Bram, aangezien Beek graag zoveel mogelijk verschillende Citroëns rijdt heb je kans dat over een tijdje deze prachtige BX weer in de aanbieding komt. Als ik jou was zou ik alvsat wat € gaan wegzetten!
Patrick
Nee hoor, ik tik hem zelf wel op de kop…..ik koop ze de laatste jaren eigenlijk alleen nog van particulieren die er een x-aantal jaren zelf mee gereden hebben.
Ik had overigens (naar ik vermoed) eerste keus, want BXbressers seinde mij per SMS al in….of ik evt interesse had.
Ik heb echter om allerlei redenen hem medegedeeld dat ik voorlopig even TZD blijf rijden.
Bram schreef:Tsja….ik volg eigenlijk alleen de BX rijders….EN degenen die bijvoorbeeld van een 2CV alsnog op een BX overstappen.
Sorry, maar ik lees zelden of nooit het DS, SM en de C1, 2, 3, 5 enz gedeeltes.
zeker ook geen xm dan
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
bxbressers schreef:zeker ook geen xm dan
Nu wel….nu jij en wat andere BX rijders opeens in een XM 2.1 TD zijn gaan rijden.
Ik houd jullie in de smiezen.
Er is nog meer dan BX bram..
Had al zo’n donkerbruin vermoede dat ie richting beek ging…
Tijd voor een polletje; wanneer gaat deze bx weg..
Bram schreef:XBXG schreef:Jeetje Bram, gaat de leeftijd tellen?
Beek is toch vrij lang bekend hier op het forum. Aan zijn lijst ex-auto’s kunnen jij, Roy en ik nog een puntje zuigen hoor.
Nee…..dat wist ik niet ops: , was/is hij degene die steeds weer een auto te koop heeft staan ?
Hij moet dan ook maar eens in zijn onderschrift vermelden welke Citroen’s hij heeft gehad.Dat gaat niet passen (meer dan 50 BX-en, een stuk of 20 XM’s, 8 AXjes, 1 Visa, 2 C15’s, 1 GS, 5 Xantia’s, 2 Picasso’s, 1 Xsara coupe, 6 CX-en, 1 ID)
Over een paar weken zit ik 3 jaar op het forum en ik weet van aardig wat forummers welke auto ze hebben (gehad), maar met ruim 6000 leden houd ik het niet meer bij.
Wie is Roy nu weer ? ops:
bxbressers schreef:Bram schreef:Tsja….ik volg eigenlijk alleen de BX rijders….EN degenen die bijvoorbeeld van een 2CV alsnog op een BX overstappen.
Sorry, maar ik lees zelden of nooit het DS, SM en de C1, 2, 3, 5 enz gedeeltes.
zeker ook geen xm dan
En als je het BX-gedeelte leest, hoe kun je mij dan gemist hebben?
Tijd voor een leesbril
beek3762 schreef:En als je het BX-gedeelte leest, hoe kun je mij dan gemist hebben?
Tijd voor een leesbril
Ik ben in ieder geval nog steeds blij dat ik níet over je heen gelezen heb…! Leuke kilometervreter heb je op de kop getikt!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Foto’s!!
Vandaag even lekker aan gewerkt;
-radio cd ingebouwd Sony X-plod (met dank aan Bressers voor de goede deurspeakers)
-Achterbumperstrip gemonteerd (was er niet bij)
-Zijstripje bevestigd (was er niet bij)
-Schoonmaakbeurt
-Zijwangen interieur bevestigd/gemonteerd
-Oude interieur opgeruimd
-volle tank
-alle vloeistoffen gecontroleerd
-motorruimte gereinigd
En…...lekker rondgereden
Tsjonge, rijdt als een nieuwe, maar ja met 139853 km mag dat ook wel.
Trekt als een beer
beek3762 schreef:Trekt als een beer
Nou, ik heb er 1x mee gereden toen Jacques bij mij langs kwam, maar vond hem minder fel trekken dan mijn toenmalige TZD-turbo.
Het leek wel of hij wat te *zuinig* stond, zeg maar.
Maar verder reed hij goed hoor.
Was kwestie van gaskabel op spanning zetten!
Er hoort een ringetje omheen te zitten en die was er af.
Doet gewoon weer 0-100 in 10,8 seconden (vanmiddag geklokt)
beek3762 schreef:Was kwestie van gaskabel op spanning zetten!
Er hoort een ringetje omheen te zitten en die was er af.
Doet gewoon weer 0-100 in 10,8 seconden (vanmiddag geklokt)
Pas daarmee wel op, als je het gaspedaal helemaal intrapt moet de hevel nét niet tegen de aanslag aankomen, anders krijg je “verkeerde krachten” (wringing) op de gashevelaslager en sneuvelt de afdichting als je pecht hebt. Doet ie dat wel dan moet je ‘m een tandje losser zetten.
Ich bin ein Breaker
beek3762 schreef:Was kwestie van gaskabel op spanning zetten!
Er hoort een ringetje omheen te zitten en die was er af.
Doet gewoon weer 0-100 in 10,8 seconden (vanmiddag geklokt)
Ah…was dat het, je bedoeld die borgveer zeker die over die plastic groeven heen gaat en waarmee je hem mee kunt stellen.
Die sprong er bij mij een paar weken geleden vanaf toen ik hem losmaakte ik kon hem nergens meer vinden (zal wel ergens onderin liggen), dus heb ik er maar een slangklemmetje omheen gezet….doet het ook.
Ik had toen eigenlijk meteen even onder de kap moeten kijken met Jacques….had ie wellicht nog steeds tzd-turbo gereden i.p.v. XM
Klopt, borgringetje. Als die er niet opzit krijg je een lossere kabel en een wat late reactie op gasgeven.
beek3762 schreef:Klopt, borgringetje. Als die er niet opzit krijg je een lossere kabel en een wat late reactie op gasgeven.
Had ik dit geweten…dan had ik wellicht wel gereageert op zijn SMS.
Bij mij moet een TZD (of TRD) Turbo met gasgeven een duw in de rug geven, evt een flinke roetpluim eruit…..dan is het voor mij goed
Het is werkelijk een prachtwagen
Maar waar ik vooral gek op ben, dat interieur! Wat is dat supermooi