Ik heb in m’n Xm een electrische armsteun gemonteerd. Eerst het verhaal rechtstreeks op een accu getest en dat werkte.
Nu zit het gehele in de auto en liggen er 4 draden los.
een +
een -
en 2 stuur ( ? ) draden
Met die 2 stuur draden kan ik bepalen of de steun omhoog dan wel omlaag gaat. Dit doe ik door een stuur draad op de plus te zetten en de ander op de min. Als de steun dan omhoog gaat en ik wil ‘m naar beneden dan wissel ik de stuurdraden zeg maar met de plus en de min.
Dat werkt dus. Alleen… omhoog en omlaag steeds ,met losse draadjes is ook niet alles… Ik heb dus uit een type 2 Xm een raamschakelaar. Hier zitten 2 losse knoppen op, dus geen tuimelschakelaar zover dat uitmaakt.
per knop heb ik nu dus 4 contacten., 2 knoppen dus 8 contacten….
je raad het al, welke schakeling moet ik nu maken om die draden aan die raamschakelaar te maken zidat met een druk op de knop de boel werkt en ik geen vonken krijg…..
Mocht je het niet geraden hebben, ik ben een leek met elektra dus een jip en janneke uitleg zou top zijn…
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Ik snap er niks van, plaats eens een foto van die knoppen.. Zowel voor als achter
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard