Ik ben gered.
De citroen dealer in Zwijndrecht, Martin de Haan, gaat mijn ecu vervangen. De monteur Peter, vertelde mij dat de computer, gezien de corrosie die nog aanwezig was niet meer te repareren is. Hij heeft veel moeite voor mij gedaan {hulde aan hem} en kan mij een ecu leveren en plaatsen voor ongeveer een derde van de normale prijs. Dan wordt natuurlijk ook duidelijk of de kabelboom, of zeg maar de stekker nog goed is en geen storing opleverd. Dan zijn we nog niet klaar en moet verder bekeken worden wat er loos is aan de stekker en hoe dit gerepareerd kan worden.
Ik hou jullie op de hoogte.
xantia 1.8-16v g3 268.000 km, naar polen.
xsara 1.6-16v g3 165.000 km, ingeruild.
c5 2.0-16v g3 ligne prestige, wat een pret.
Even een update hoe de zaken er nu voor staan.
Helaas waren de geleverde ecu’s toch defect en moest ik een nieuwe ecu laten bestellen bij Citroen NL. Kosten van dit ding inclusief plaatsen en inleren 1056, euries. Om even van over je nek te gaan. Ondertussen heb ik de auto terug en rijdt hij weer prima. Alhoewel ik steeds meer dingen opmerk waar ik mij aan stoor. Maar dat is een onderwerp voor een ander topic.
Ik heb voor een tweede maal bij het verkopende bedrijf een voorstel gedaan ivm de kosten van de reparatie. Ik zwijg nog even over wat ik heb voorgesteld, komt later wel. De verkopende partij is niet bereid om mee te werken aan mijn voorstel. Dus hebben wij hem een aangetekende brief gestuurd waarin we nogmaals een voorstel hebben gedaan. Dit na aanleiding van een antwoord van de BOVAG. Die stellen dat we niet gekregen hebben waarvoor we betaald hebben.
We hebben nog geen antwoord gekregen, dus dat wachten we nog even af. Komt er geen antwoord dan gaan we verder met het ondernemen van stappen.
Ook weer vervolgd.
xantia 1.8-16v g3 268.000 km, naar polen.
xsara 1.6-16v g3 165.000 km, ingeruild.
c5 2.0-16v g3 ligne prestige, wat een pret.