Moeilijk starten
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 01 april 2007 07:23 PM

Af en toe,start mijn ZX met moeite,het duurt zeker twee of drie keer zolang tot ie aanslaat,zou het de accu of de dynamo kunnen zijn?

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 02 april 2007 01:15 AM
  [ # 1 ]

Hij doet dit alleen koud en ook niet vaak (in afgelopen 2 maanden 3 keer),het lampje van de accu gaat uit dus ik denk niet dat het de dynamo is (althans dit hoop ik).

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 03 april 2007 06:20 AM
  [ # 2 ]

Dit draadje wordt toch relatief vaak gelezen maar weinig advies Sad

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 03 april 2007 08:49 PM
  [ # 3 ]

Kijk even of de accupolen schoon zijn.
Die bloemkolen op de polen zorgen voor een fikse spanningsval tijdens starten.
Al gekeken of ie brandstof en een vonk krijgt?
Ik heb geen idee of een ZX een verdelerkap heeft maar als ie em heeft even aan de binnenkant kijken of je scheurtjes, vuil of dunne zwarte lijntjes ziet, zoja dan vervangen.
Heeft vocht invloed op het probleem?

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 03 april 2007 08:49 PM
  [ # 4 ]

Kijk even of de accupolen schoon zijn.
Die bloemkolen op de polen zorgen voor een fikse spanningsval tijdens starten.

Ik heb geen idee of een ZX een verdelerkap heeft maar als ie em heeft even aan de binnenkant kijken of je scheurtjes, vuil of dunne zwarte lijntjes ziet, zoja dan vervangen.
Heeft vocht invloed op het probleem?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 03 april 2007 11:52 PM
  [ # 5 ]

versleten bougie’s en of kabels.
klepspeling afstelling.
massa verbindingen en kabel verbindingen op stekkers en bobine ed.
en zo nog een sloot mogenlijkheden.
hang er voor de grap eens een 2e auto bij middels startkabels,, kijk wat ie dan doet.
tijdens stationair lopen dien je 14 volt te meten op je accu polen….

en zo kan ik dus een hele reeks dingen opsauzen wat er mis kan zijn.

dus we moeten echt meer info hebben dan alleen:: hij start slechter zou het de accu of dynamo zijn:::

mvgr wupke: ik wil wel helpen, maar net als Jhonny Five ,, I need IMPUT… Wink

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 04 april 2007 12:21 AM
  [ # 6 ]

Accu en laadspanning kun je ff laten testen bij een garagebedrijf, dan kun je dat uitsluiten. Daarna verder kijken.

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 04 april 2007 03:12 AM
  [ # 7 ]
Piet Visser schreef:

Kijk even of de accupolen schoon zijn.
Die bloemkolen op de polen zorgen voor een fikse spanningsval tijdens starten.
Al gekeken of ie brandstof en een vonk krijgt?
Ik heb geen idee of een ZX een verdelerkap heeft maar als ie em heeft even aan de binnenkant kijken of je scheurtjes, vuil of dunne zwarte lijntjes ziet, zoja dan vervangen.
Heeft vocht invloed op het probleem?

Ja vocht dat is een goeie,m.n. na de nachtdienst voor de ochtenddienst (telkens ‘s morgens dus) startte hij slecht.Ik meen dat je de polen kunt insmeren met e.o.a. spul?

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 04 april 2007 03:14 AM
  [ # 8 ]
abxsport schreef:

Accu en laadspanning kun je ff laten testen bij een garagebedrijf, dan kun je dat uitsluiten. Daarna verder kijken.

Ja moet ik laten doen,ben ietwat lui wat dit betreft omdat het deze winter maar drie keer is voorgekomen…

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 04 april 2007 11:15 PM
  [ # 9 ]
Erik Janszen schreef:
Piet Visser schreef:

Kijk even of de accupolen schoon zijn.
Die bloemkolen op de polen zorgen voor een fikse spanningsval tijdens starten.
Al gekeken of ie brandstof en een vonk krijgt?
Ik heb geen idee of een ZX een verdelerkap heeft maar als ie em heeft even aan de binnenkant kijken of je scheurtjes, vuil of dunne zwarte lijntjes ziet, zoja dan vervangen.
Heeft vocht invloed op het probleem?

Ja vocht dat is een goeie,m.n. na de nachtdienst voor de ochtenddienst (telkens ‘s morgens dus) startte hij slecht.Ik meen dat je de polen kunt insmeren met e.o.a. spul?

Polen kun je insmeren met zuurvrije vaseline.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook