Af en toe,start mijn ZX met moeite,het duurt zeker twee of drie keer zolang tot ie aanslaat,zou het de accu of de dynamo kunnen zijn?
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Hij doet dit alleen koud en ook niet vaak (in afgelopen 2 maanden 3 keer),het lampje van de accu gaat uit dus ik denk niet dat het de dynamo is (althans dit hoop ik).
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Dit draadje wordt toch relatief vaak gelezen maar weinig advies
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Kijk even of de accupolen schoon zijn.
Die bloemkolen op de polen zorgen voor een fikse spanningsval tijdens starten.
Al gekeken of ie brandstof en een vonk krijgt?
Ik heb geen idee of een ZX een verdelerkap heeft maar als ie em heeft even aan de binnenkant kijken of je scheurtjes, vuil of dunne zwarte lijntjes ziet, zoja dan vervangen.
Heeft vocht invloed op het probleem?
Kijk even of de accupolen schoon zijn.
Die bloemkolen op de polen zorgen voor een fikse spanningsval tijdens starten.
Ik heb geen idee of een ZX een verdelerkap heeft maar als ie em heeft even aan de binnenkant kijken of je scheurtjes, vuil of dunne zwarte lijntjes ziet, zoja dan vervangen.
Heeft vocht invloed op het probleem?
versleten bougie’s en of kabels.
klepspeling afstelling.
massa verbindingen en kabel verbindingen op stekkers en bobine ed.
en zo nog een sloot mogenlijkheden.
hang er voor de grap eens een 2e auto bij middels startkabels,, kijk wat ie dan doet.
tijdens stationair lopen dien je 14 volt te meten op je accu polen….
en zo kan ik dus een hele reeks dingen opsauzen wat er mis kan zijn.
dus we moeten echt meer info hebben dan alleen:: hij start slechter zou het de accu of dynamo zijn:::
mvgr wupke: ik wil wel helpen, maar net als Jhonny Five ,, I need IMPUT…
Accu en laadspanning kun je ff laten testen bij een garagebedrijf, dan kun je dat uitsluiten. Daarna verder kijken.
Piet Visser schreef:Kijk even of de accupolen schoon zijn.
Die bloemkolen op de polen zorgen voor een fikse spanningsval tijdens starten.
Al gekeken of ie brandstof en een vonk krijgt?
Ik heb geen idee of een ZX een verdelerkap heeft maar als ie em heeft even aan de binnenkant kijken of je scheurtjes, vuil of dunne zwarte lijntjes ziet, zoja dan vervangen.
Heeft vocht invloed op het probleem?
Ja vocht dat is een goeie,m.n. na de nachtdienst voor de ochtenddienst (telkens ‘s morgens dus) startte hij slecht.Ik meen dat je de polen kunt insmeren met e.o.a. spul?
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
abxsport schreef:Accu en laadspanning kun je ff laten testen bij een garagebedrijf, dan kun je dat uitsluiten. Daarna verder kijken.
Ja moet ik laten doen,ben ietwat lui wat dit betreft omdat het deze winter maar drie keer is voorgekomen…
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Erik Janszen schreef:Piet Visser schreef:Kijk even of de accupolen schoon zijn.
Die bloemkolen op de polen zorgen voor een fikse spanningsval tijdens starten.
Al gekeken of ie brandstof en een vonk krijgt?
Ik heb geen idee of een ZX een verdelerkap heeft maar als ie em heeft even aan de binnenkant kijken of je scheurtjes, vuil of dunne zwarte lijntjes ziet, zoja dan vervangen.
Heeft vocht invloed op het probleem?Ja vocht dat is een goeie,m.n. na de nachtdienst voor de ochtenddienst (telkens ‘s morgens dus) startte hij slecht.Ik meen dat je de polen kunt insmeren met e.o.a. spul?
Polen kun je insmeren met zuurvrije vaseline.