malle pietje schreef:Met je koelven bedoel je neem ik aan de kachelventilator in de auto? Die heeft wel een turbostand maar dat brandt als eerste door…
Dat bokken kan met een hoop te maken hebben, maar ligt eraan ‘hoe’ hij bokt. BOkken bij rijden of stationair lopen zou je bijvoorbeeld ook in benzine toevoer kunnen zoeken, een smerige filter, een ranzige ontsteking, een haperende benzinepomp, etc…Ecu resetten zou hierin ook weer kunnen helpen…...
Succes!
nee met de koelfan bedoel ik de koelfan van de motor vooraan en het bokken is met rijden, stationair loopt ze goed
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Als het bokken alleen met rijden is, dan zou ik het zelf zoeken in een benzinefilter. Stationair krijgt ze voldoende brandstof om schijnbaar mooi te draaien, al rijdend vraagt het meer druk op de pomp en bij een smerige filter komt er zo nu en dan wat minder door de filter, waardoor je bokken krijgt.
Ik heb het zelf met zowel de bx als de xm gehad en beide problemen werden verholpen door vervangen van de benzine filter. Moet gezegd worden dat bij de xm een heleboel extra al reeds was vervangen (lees, katalysator, lambdasonde, benzinepomp, ecu ge-reset, bougies en luchtfilter en 4 liter injectiecleaner ).
Enfin, succes!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ik vind het toch wel opvallend dat je de laatste tijd bij v6-en vaker de term bokken tegenkom…....En dat het probleem vaak bij sensoren word gezocht…. In 9 van de 10 gevallen blijkt het toch in de bedrading te zitten en als je ziet hoe het bij een vroege serie 1 V6 zit, snap je het wel en zeker na 17-18 jaar.
Mijn allereerste V6 was technisch in een top-staat, deze kreeg ook last van bokken die ik er in eerste instantie niet uitkreeg, maar uiteindelijk is hij via via toch op de sloop beland
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Tja, bedrading is niet een klusje dat je even in een zaterdagje repareert, daar moet je wel de tijd voor nemen. Dus misschien wil men het probleem dat wel niet zoeken.
Bij bokken denk ik toch ook echt eerst aan brandstof en vonk, dat laatste impliceert de bougies, ontsteking en dus ook bekabeling…
Als je ziet wat een janboekl het is onder die kap(op het blok dus) bij een V6, dan is het aan te raden dat een keer te verversen! Alle kabels lekker origineel opnieuw aanleggen in de goeie kleur, goed geisoleerd etc!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ik heb momenteel weer het zelfde probleem, maar ik verdenk mijn zekeringskastje ervan die in de rechtsvoor bij de motor zit.
Soms start mijn auto totaal niet en als ik aan de zekeringskast wat schut dus wel.
Hee Roy, misschien moeten we dan allebei hetzelfde doen: bougies en bougiekabels vervangen…
Matthijs2006 schreef:Hee Roy, misschien moeten we dan allebei hetzelfde doen: bougies en bougiekabels vervangen…
kabels heb ik al gedaan maar dan tweedehands om het eerst te checken en vervolgens een kabel nog een keer verwisseld met weer een andere dus ik denk niet dat het in de kabels zit, verdeler is nieuw ,stappenmotor gereinigd..
ga v/d week even de potentiemeter vervangen..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
hij gaat trouwens ook weer in de verkoop ..mischien.. weet het nog niet maar heb in elk geval geen zin om iedere maand weer te sleutelen, ik weet wel dat het oude auto’s zijn maar toch…
ik twijfel nog een beetje heb al weer zoveel vertimmerd.. weer es iets anders cx je of zo of een bx 16v mk2 dus als iemand een xm v6 wil die alleen wat schokt..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Mooie auto hoor, die rooie….