1 van de 13
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

mkatgert’s BX 16 TRS Automaat
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 01 april 2007 10:33 PM

Dat BX-kopen ging sneller dan gepland. Donderdag bij Erik wezen kijken, zaterdag de knoop doorgehakt en vandaag opgehaald. En dat terugrijden was eigenlijk wel heel fijn. De meest luxe auto die ik ooit gehad heb, stuurbekrachtiging, cv, electrische ramen rondom, en een heerlijk kraakvrij interieur. Hij veert ook erg fijn (alhoewel de GS niet te overtreffen is Wink).

Toen ik net langs station Delft reed om mijn fiets daar op te halen was ik echt onder de indruk van de ruimte: achterbank neerklappen, met gemak een fiets er in proppen en nog steeds de voorstoelen maximaal naar achter kunnen zetten.

Ik heb zin in de komende kilometers!

Foto’s komen binnenkort.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6107

Gepost: 01 april 2007 11:21 PM
  [ # 1 ]

Hé gefeliciteerd! Dat heb je inderdaad snel gedaan man. Nu natuurlijk ook nog regelmatig in de GS blijven rijden hè!  Very Happy

Ik ben natuurlijk reuze benieuwd naar de foto’s en hoop ‘m binnekort ook eens in het echt te kunnen bewonderen.

Edit: zie zojuist de plaatjes in Erik’s topic. Ziet er erg kek uit (wordt dat woord nog gebruikt?) dat karretje.  Cool

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 april 2007 11:32 PM
  [ # 2 ]

Nu natuurlijk ook nog regelmatig in de GS blijven rijden hè!

Wat denk jij nou Razz Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 april 2007 11:57 PM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd! En idd is een BX een stuk praktischer dan een GS, dat heb ik ook ondervonden met 2 kiddo’s waarvan er eentje nog in de wagen zit.
En toch… ik zal altijd de luchtgekoelde boxer-roffel zal ik altijd missen. Maar een BX is het beste alternatief voor een GS en een stuk degelijker.

Maareh, ga je nu ook nog een 2CV en een HY aanschaffen?  Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 02 april 2007 12:01 AM
  [ # 4 ]
patje74 schreef:

Maareh, ga je nu ook nog een 2CV en een HY aanschaffen?  Wink

En meteen maar overal LPG inbouwen zeker Wink

Nee hier houd ik het even bij (hoop ik Wink)

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 02 april 2007 12:45 AM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd met je BX! Een BX 16 automaat is een erg fijne zweefmobiel.  Wink
En dan ook nog eens een van de aller-aller-aller-eerste type 2’s! Laat voor de gein eens weten wat het orga-nummer is van je BX. Je kunt die vinden vlak naast de accu op de linker wielkast. Ik gok dat je orga-nummer niet ver van de 3522 zit.  Wink

PS: Waarom heb je andere wielen op je GS gezet?

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 april 2007 12:52 AM
  [ # 6 ]

Gefeliciteerd met de aanschaf van de BX! Jaloersmode aan hier, een halfautomaat en een automaat voor de deur. Heel veel plezier van de BX, automaat rijden is heerlijk relaxed, ik zou er graag zelf een willen hebben.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 02 april 2007 01:12 AM
  [ # 7 ]
hogervp schreef:

Gefeliciteerd met de aanschaf van de BX! Jaloersmode aan hier, een halfautomaat en een automaat voor de deur. Heel veel plezier van de BX, automaat rijden is heerlijk relaxed, ik zou er graag zelf een willen hebben.

Patrick

niet waar, jij wil een xm

(“hypnosemodus aan”)

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 02 april 2007 01:13 AM
  [ # 8 ]

Bedankt voor de felicitaties allen!

XBXG schreef:

PS: Waarom heb je andere wielen op je GS gezet?

Omdat de originele bij de poedercoater liggen Wink

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 april 2007 01:17 AM
  [ # 9 ]
bxbressers schreef:
hogervp schreef:

Patrick

niet waar, jij wil een xm

(“hypnosemodus aan”)

Very Happy Neuh, ik wil downgraden! Een XM kan ooit nog weleens.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 02 april 2007 01:58 AM
  [ # 10 ]

zo, dat heb je snel gedaan! gefeliciteerd!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 02 april 2007 01:06 PM
  [ # 11 ]

Zeer, zeer fraaie auto wat ik vanaf hier kan zien. Ik vind de kleurcombi geweldig. Het aantal automaten blijft maar toenemen hier, maar het rijdt ook zo ongelooflijk relaxed Cool !

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 04 april 2007 06:50 PM
  [ # 12 ]

Hij (of is een BX ook al een zij Wink) had vanmorgen toch wel veel problemen om te starten. Heb 3 minuten lang met alle verschillende standen van het gaspedaal geprobeerd te starten. Dan sloeg ie bijna aan, maar viel het toch weer uit. Het was wel wat vochtig, misschien lag het daar aan, maar het verbaasde me wel. Warm is geen enkel probleem. Verder rijd ie echt fantastisch. Interessant automaatgedrag: bij invoegen op de snelweg duwde ik bij 80 km/u en 2500 toeren (4e versnelling) het gaspedaal goed in. Toen schakelde die dus terug naar de 3e versnelling en +4000 toeren. Het accelereerde opeens wel hard, en schakelde meteen weer terug naar 4. Doen ze dat vaker? Theoretisch lijkt het me natuurlijk wel mogelijk, maar ik had het nog niet eerder meegemaakt…

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 april 2007 07:07 PM
  [ # 13 ]
mkatgert schreef:

Interessant automaatgedrag: bij invoegen op de snelweg duwde ik bij 80 km/u en 2500 toeren (4e versnelling) het gaspedaal goed in. Toen schakelde die dus terug naar de 3e versnelling en +4000 toeren. Het accelereerde opeens wel hard, en schakelde meteen weer terug naar 4. Doen ze dat vaker? Theoretisch lijkt het me natuurlijk wel mogelijk, maar ik had het nog niet eerder meegemaakt…

Ja, doen ze vaker, soms schakelt ‘ie zelfs 2 versnellingen terug en weer heel snel op Rolling Eyes Volgens mij normaal twijfelgedrag Wink

Startprobleem had ik afgelopen zondag ook ineens en daarna niet meer. Was toen juist heel erg warm en zonnig (ook erg warm in de auto)  Confused

Hele koele BX trouwens Cool

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 04 april 2007 07:56 PM
  [ # 14 ]
mkatgert schreef:

Hij (of is een BX ook al een zij Wink) had vanmorgen toch wel veel problemen om te starten. Heb 3 minuten lang met alle verschillende standen van het gaspedaal geprobeerd te starten. Dan sloeg ie bijna aan, maar viel het toch weer uit. Het was wel wat vochtig, misschien lag het daar aan, maar het verbaasde me wel. Warm is geen enkel probleem. Verder rijd ie echt fantastisch. Interessant automaatgedrag: bij invoegen op de snelweg duwde ik bij 80 km/u en 2500 toeren (4e versnelling) het gaspedaal goed in. Toen schakelde die dus terug naar de 3e versnelling en +4000 toeren. Het accelereerde opeens wel hard, en schakelde meteen weer terug naar 4. Doen ze dat vaker? Theoretisch lijkt het me natuurlijk wel mogelijk, maar ik had het nog niet eerder meegemaakt…

Vol intrappen en terugschakelen is de kickdown dat is normaal dat is voor er ff gauw voor te schieten.
Als je vanaf het stoplicht volgas geeft trek ie ook helemaal in de toeren, maar ben daar niet zo voor met een bx automaat.
Startprobleem lijkt mij verzopen? oid
Morgen met starten ff geen gas geven met de sleutel omdraaien maar eerst starten en dan een beetje gas, dan moet ie het gelijk doen, want heb er nooit problemen mee gehad.

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 04 april 2007 08:06 PM
  [ # 15 ]
Erik Hannewijk schreef:

Morgen met starten ff geen gas geven met de sleutel omdraaien maar eerst starten en dan een beetje gas, dan moet ie het gelijk doen, want heb er nooit problemen mee gehad.

Ik zal moregen nog eens proberen. Leek me overigens niet verzopen, met een beetje gas leek de motor vaak netaan aan te slaan, maar dan toch te stoppen. Zonder gas gaf ie helemaal geen sjoeche.

Profiel  

1 van de 13
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook